Gå til innhold

Liker du fornavnet ditt??

Liker du navnet ditt?  

1. 1. Liker du navnet ditt?

• ja
      74
    • nei
      8

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg har et meget meget uvanlig fornavn...

Ja, Flora er ganske uvanlig... he he :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
fordi folk spurte alltid en gang til om hva jeg het.

Kjenner problemet. Har heldigvis et enkelt og greit fornavn. Etternavnet derimot, æ'kke en jævel som oppfatter d h******s etternavnet før jeg har sagt d MINST fire!!! ganger og helst bokstavert d. Datteren min har d samme etternavnet på 10 bokstaver, i tillegg til 8 i fornavnet og 4 i mellomnavnet (fra faren sin); skulle bli tilsammen 22 bokstaver! Trur du hun er fornøyd....NOT!!!!

Skrevet

Ja, har absolutt ikke noe imot det jeg. Er et helt vanlig navn, og MANGE heter det, men det er fint synes jeg :blunke:

Skrevet

Jeg liker navnet mitt jeg, det eneste som er dumt med det er at så mange heter det. ;) Men syns det passer meg bra :)

Skrevet

Jeg har alltid likt navnet mitt veldig godt. Etternavnet må jeg stave over telefon o.l. hver gang, gjerne et par misforståelser også. Ikke at det er stygt, men kanskje det mangler litt på stavekunnskaper rundt omkring :blunke:

Skrevet

Jeg er helt sånn passe fornøyd med navnet mitt. Hadde kanskje ikke valg det selv, men nå er det da det jeg heter. Er ganske langt (9 bokst + etternavn = 21 bokst), og fikk masse (stygge) kallenavn når jeg var liten, sikkert derfor jeg ikke likte det så godt da. Drømte alltid om å hete Constanse, men hadde vel blitt mobbet da og.

Det som er greit med navnet mitt er at det ikke er uvanelig, alikevel er det ikke så mange som heter det :D

Gjest Vanessa
Skrevet

Nei, jeg liker det ikke.

Jeg har et vanlig norsk navn, men det er gammeldags og jeg vet ikke om noen yngre kvinner som heter det. Jeg har alltid vært den eneste i klassen som har mitt navn.

Det brukes bare i Norge, så utlendinger har litt problemer med å uttale det.

Jeg ønsker meg egentlig et mer elegant navn, og så hadde det jo vært en fordel om det var litt mer internasjonalt også.

Synes ikke akkurat det er direkte stygt lenger, men like det gjør jeg ikke.

Skrevet

Jada jeg liker fornavnet mitt. Har to navn, likte det ikke så godt da jeg var unge.

Vi var to stykker i klassen med samme navn, og da brukte de begge på meg.

Mitt første navn er J#### Helen.

Skrevet

Jeg har et typisk "motenavn".

Det var nok et par jenter i klassen min på barneskolen som het det samme.

Men jeg liker egentlig ikke å være spesiell og skille meg ut så veldig heller. Passer meg fint.

Dessuten er navnet mitt lett å uttale for både nordmenn og utenlandske. Veldig greit.

Jeg liker navnet mitt jeg, selv om jeg har et kallenavn også.

Skrevet

nei... :( Og har aldri likt det. Det består av to navn som må brukes sammen, og det passer ikke i det hele tatt. Ikke kler jeg det heller... Det er 6 andre i Norge som heter det samme som meg

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Nei egentlig ikke.

Ble mobbet for navnet mitt på ungdomsskolen, det var ikke noe gøy.

Skrevet

Ja jeg likker navne,men jeg likker ikke at det er blid så popp di siste årene.

Skrevet

Ser ikke for meg at jeg skulle hete noe annet i alle fall, og jeg er mye mer fornøyd med dette enn det første jeg hadde... :ler:

Gjest celine
Skrevet

Da jeg vokste opp, hatet jeg navnet mitt...... veldig sjeldent. Jeg måtte alltid si det mange ganger, og det ble alltid en samtale ut av det på grunn av at det er et så lite brukt navn. Jeg kunne ikke fordra den type oppmerksomhet. Den som bare hadde hett Hege, Marianne eller noe som folk ikke ville finne på å kommentere!

Idag ser jeg fler fordeler enn ulemper ved et slikt navn. Folk husker navnet mitt, og det er jo en helt klar fordel i bl a en jobbsøkersituasjon. Når folk på en høflig og litt beklemt måte sier at "det var jo et sjeldent navn....", påpeker jeg bare at "jeg er jo en sjelden person" :ler:

Skrevet

Er ikke så glad i fornavnet mitt...liker mellomnavnet (Elisabeth) bedre

Skrevet

Nei!

Navnet mitt passer overhodet ikke personligheten min. Det er ikke MEG liksom

Skrevet

Jeg hatet navnet mitt da jeg var yngre, jeg ville hete Hanna...

Men nå så synes jeg at det passer meg, har truffet et menneske på min egen alder som heter det samme. Ellers er det bare gamle koner som lystrer mitt navn :ler:

Skrevet

Jeg liker dobbelt navnet mitt. Likte ikke det når jeg var mindre, som fler her, men nå vil jeg helst at de jeg kjenner bruker begge.

Gjest Embla s
Skrevet

Syns ikke noe videre om navnet mitt, det er kjedelig og litt tungt å uttale. Men jeg ville aldri funnet på å bytte navn, det er jo meg, tross alt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...