Gå til innhold

Har trukket visdomstann


Fremhevede innlegg

Gjest Tannfeen
Skrevet

Jeg trakk en visdomstann nede for 2 dager siden. Har ikke hatt så mye smerter eller hovenhet, men er fryktelig kvalm. Tar Ibux 600 mg. ved behov(når det kommer pulserende smerte), men utover det tar jeg ikke noe annet. Har levd på suppe og smoothie, samt suttet litt på sjokolade for å få i meg litt kalorier....

Men denne kvalmen er så ekkel...noen som vet om det er normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, kvalme etter trekking av visdomstann er ikke normalt. Kan det være at du reagerer på så mye flytende føde, kanskje? Kan du ikke tygge på den siden der det ikke ble trukket tenner slik at du får i deg vanlig mat. (Trenger kanskje ikke velge den seigeste biffen de første dagene, men ellers så skal det da være fullt mulig å spise som vanlig hvis det ikke var noe komplisert inngrep slik at tanna måtte ut i flere deler.)

Skrevet

Det kan være magen din reagerer litt på kombinasjonen av ibux og lite fast føde :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg er enig med Vimse.

Det kan hende at Ibux og litt tom mage er en dårlig kombinasjon. Ibux inneholder vel acetylsalisylsyre som kan være irriterende på magen, og mye Ibux og tom mage er ikke noen god idé. Jeg merket godt dette når jeg måtte gå på en fin coctail av diverse smertestillende og Diclifenac etter en operasjon. Det var ingen som sa til meg at Diclofenac'ene skulle tas sammen med mat. Resultatet var kvalme som vedvarte inntil jeg sluttet på tablettene.

Skrevet

Signerer de andre her.

Antar du har fått ibux av tannlegen som opererte deg.

Siden du blir kvalm, vill jeg forsøkt å bytte ut ibuxen med paracet, hvis ikke det er en spesiell grunn til at du tar ibux. Selv tok jeg paracet da jeg trakk en av mine visdomstenner.

God bedring :)

Gjest Smartypants
Skrevet

Hei!

Jeg hadde det samme problemet da jeg trakk mine visdomstenner for et år siden.. Mest sannsynelig kommer det av blodet som rant ned i halsen da du trakk dem ;)

God bedring ;D

Gjest Tannfeen
Skrevet

Ja, det er nok sikkert Ibuxen...tenkte jeg skulle prøve å ta vanlig Ibux...den på 600 er temmelig sterk...har sovet nesten i 2 døgn i tillegg...

Håper på en bedre dag i morgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...