Hoppetaujenta Skrevet 23. august 2009 #81 Skrevet 23. august 2009 (endret) Jeg har ikke noe i mot røykere generelt. De må selvfølgelig få bestemme om de vil ta seg en røyk, også på sin egen veranda, men jeg forstår trådstarter. Vi som ikke røyker skal da like selvfølgelig få bestemme at vi ikke vil omgi oss med den lukten/røyken på stedet som vi bor på. Jeg ser ikke at vi som ikkerøykere skal måtte gjennomgå noe vi har tatt stilling til, avstand fra og rett og slett ikke vil ha, fordi en nabo finner det for godt å dampe fritt. Det er urimelig. Retten til å få lov til å puste inn frisk luft når man skal sove f.eks? Burde ikke det vært en soleklar rett, så lenge man ennå har ren luft? Den ikkerøykende har da også betalt for sin leilighet/veranda. Har ikke det problemet selv her jeg bor, men jeg ville ikke likt å kjenne slik stank når jeg skal sove selv. Går da vel ikke an å snu seg rundt, legge puta over hodet og late som en ikke kjenner det heller. Hadde nok gitt meg en mere negativ opplevelse av "en god natts søvn", enn jeg hadde ønsket. Ikke så mange som gjør det her inne, høres det ut for, men jeg støtter deg jeg, ts. Endret 23. august 2009 av Margareth
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #82 Skrevet 23. august 2009 Når man velger å bo i blokk, rekkehus etc. får man faktisk naboer på kjøpet, og disse må man (dessverre) leve med enten man liker det eller ikke. Takler du ikke at naboene tar en fest, ser på TV, spiller musikk, røyker har du valgt feil boligform. Flytt i enebolig!
Cata Skrevet 23. august 2009 #83 Skrevet 23. august 2009 Jeg har ikke noe i mot røykere generelt. De må selvfølgelig få bestemme om de vil ta seg en røyk, også på sin egen veranda, men jeg forstår trådstarter. Jeg forstår også trådstarter, til tross for min argumentasjon tidligere i tråden. Som ikke-røyker ville heller ikke jeg likt å få duften av naboens sigarett inn i min leilighet. Men det er altså en av ulempene med å bo i blokk/sameie så lenge det er noe forbud mot altanrøyking i husreglene.
Hoppetaujenta Skrevet 24. august 2009 #84 Skrevet 24. august 2009 Mitt råd, ts: kjøp deg en Indisk Sitar , og start med øvelser øyeblikkelig - med åpen verandadør. Du får gi ditt bidrag til en "lev-som-du-vil" - tilværelse i leiligheten din.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #85 Skrevet 24. august 2009 Når man velger å bo i blokk, rekkehus etc. får man faktisk naboer på kjøpet, og disse må man (dessverre) leve med enten man liker det eller ikke. Takler du ikke at naboene tar en fest, ser på TV, spiller musikk, røyker har du valgt feil boligform. Flytt i enebolig! Feil. Det finnes regler i blokk og rekkehus: der er alltid et styre og folk blir enige om visse kjøreregler. Det er ikke ok å plage andre med støy, lukt eller fest i tide og utide.
Gjest Pall Mall Skrevet 24. august 2009 #86 Skrevet 24. august 2009 Tragisk at noen her ikke fatter at naboers røyk inne i leiligheten er noe dritt. Hvis du ikke syntes at røyk er plagsomt hvorfor i all verden kan du ikke røyke i stua, men sender gjester ut på balkongen i regn og drittvær? For det er ikke de sjeldne sommerkveldene folk sitter ute på balkongene for å kose seg som lager problemer. Det er folk som bruker balkongen som røykerom for seg eller gjester. Det er helt OK at folk røyker inne i leilighetene sine, selvsagt. Hvis du røyker eller har gjester som røyker er det akkurat det du gjør; røyker INNE. Røyking er en privatsak! Røyk inne.
Gjest Gjest_Tina_* Skrevet 24. august 2009 #87 Skrevet 24. august 2009 Jeg må slippe ut litt damp her! *uten nikotin* For n`te gang denne sommeren måtte jeg lukke verandadøra og soveromsvinduet mitt, fordi naboen sitter ute på sin veranda og damper på denne giftpinnen sin. Helt fint at hun vil det, og jada man må da få bestemme om man skal få ta seg en røyk på sin egen veranda - men jeg vil også bestemme at jeg vil ha MIN luft fri for nikotin når jeg er hjemme hos meg selv! Jeg vil ha muligheten til å åpne opp dører og vinduer og få frisk luft inn, når det er som en bakerovn inne. Jeg vil ikke ha hennes sure røyk sivende inn,- for slik er det; alt hun slipper ut, kommer rett inn til meg. Hun forsurer sommerhalvåret mitt betraktelig! Vel er usikker på hvordan jeg skal få formulert min mening om dette riktig her. Her hvor jeg bor høyt oppe i en blokk med veranda bor det mennesker i alle aldre, firbente, røykere, treningsnarkomane som svetter i heisen, radio-på-morran fanatikere med klassisk musikk kanalen, paret som har sex, musikeren som liker å øve på trompet og en fra kina som mediterer med en uhmmmm tone. Jeg hadde ikke bodd her om jeg ikke skjønte at jeg ikke kunne tåle andre menneskers livsstil. Jeg er vegetarianer og har luktet pølse og kjøtt grilling fra etasjen under opp til flere ganger i sommer. Har ikke falt meg inn å føle en irritasjon. Jeg blir irritert på han som legger seg kl 10.00 hele tiden og kjefter på folk som liker å sitte på verandaen og ha en venninne der en SOMMER-KVELD i HELGA. Han synes jeg burde flytte fra blokk, for det er altfor mange rare ting han finner på å erge seg over. Men bortsett fra det bor jeg i blokk og her må man tåle andres livsstil så lenge det følger regelverket i blokka.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #88 Skrevet 24. august 2009 Han synes jeg burde flytte fra blokk, for det er altfor mange rare ting han finner på å erge seg over. EDIT: Ble feil formulert. JEG synes at han burde flytte fra blokk. Blokk er ikke for folk som ikke tåler lyder, røyklukt på verandaen sin osv osv. Blokk er en bygning med mange leiligheter tett i tett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå