Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #21 Skrevet 12. september 2009 Du tok poenget på kornet, vet du ;-) Det var det tråden handlet om. Hvorfor behøver de være så uhøflige? Noen grunn til ikke å være hyggelige? De er usikre, derfor er de uhøflige. Er det virkelig så vanskelig å forstå?
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2009 #22 Skrevet 13. september 2009 De er usikre, derfor er de uhøflige. Er det virkelig så vanskelig å forstå? Men det får da være grenser til usikkerhet??! Har de ikke i det minste gode vaner og har en viss nysgjerrighet på verden rundt seg? Stakkers folk!
Monica1968 Skrevet 25. oktober 2009 #24 Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Jeg er muligens ikke den rette til å svare i denne tråden, da jeg kun har bodd i Oslo i tre år på nitti-tallet i forbindelse med at jeg fikk jobb der(da bodde jeg på Majorstuen-jeg er forresten født, oppvokst og bosatt i Bergen), men tillater meg å svare likevel. Det høres nesten ut som om du er misunnelig på mennesker som har penger, og dømmer dem på forhånd? Min erfaring er i alle fall at de er like forskjellige som alle andre, på godt og vondt. Dog er det verdt å nevne at Oslo Vest slett ikke noen "sossestrøk"lengre, de aller fleste av innbyggerne der er vanlige lønnmottakere med mer eller mindre gjennomsnittelige lønninger(så vidt jeg husker, varierer gjennomsnittsinntekten for EN FAMILIE på vestkanten fra drøye 500 000 til knappe 750 000 årlig, noe som ikke kan sies å kvalifisere for betegnelsen "rik", men selvsagt, dersom 250 000, som for øvrig er over 100 000 under landsgjennomsnittet, men dog gjennomsnittet i enkelte bydeler på østkanten, er det man definerer som en vanlig inntekt, ser man gjerne på det som "høye inntekter"). Så er det verdt å nevne at de virkelig rike innbyggerne også bor på vestkanten, men de utgjør et lite mindretall av innbyggerne der, og det krever en velutviklet fantasi å få dem til å utgjøre den gjengse vestkant-innbygger. Endret 25. oktober 2009 av Rachel1968
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #25 Skrevet 25. oktober 2009 Dog er det verdt å nevne at Oslo Vest slett ikke noen "sossestrøk"lengre Smedstad er unntaket da.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #26 Skrevet 25. oktober 2009 Så vidt jeg husker, varierer gjennomsnittsinntekten for EN FAMILIE på vestkanten fra drøye 500 000 til knappe 750 000 årlig. For hele husstanden/familien som enhet?
Monica1968 Skrevet 25. oktober 2009 #27 Skrevet 25. oktober 2009 (endret) For hele husstanden/familien som enhet? Ja, men tallene er riktignok fra 2001, så gj.snittsinntektene der er selvsagt noe høyere i dag. Link: http://no.wikipedia.org/wiki/%C3%98stkant_og_vestkant_i_Oslo Sitat: I 2001 varierte husstandsinntekt for familier med store barn mellom 364 000 og 515 000 i de daværende bydelene på østkanten (Nordstrand holdt utenfor) og mellom 508 000 og 712 000 i bydelene i vest [11].(sitat slutt) Endret 25. oktober 2009 av Rachel1968
Monica1968 Skrevet 25. oktober 2009 #28 Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Smedstad er unntaket da. Dersom man skal ha en velholdt villa der, bør en ha en gullkantet bankkonto, ja. Men så er det også en god del rekkehus, tomansboliger osv. der, og disse har en lavere pris, hvilket medfører at det også er mulig for personer med en mer gjennomsnittelig inntekt å kjøpe dem. Endret 25. oktober 2009 av Rachel1968
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #29 Skrevet 25. oktober 2009 Ja, men tallene er riktignok fra 2001, så gj.snittsinntektene der er selvsagt noe høyere i dag. Link: http://no.wikipedia.org/wiki/%C3%98stkant_og_vestkant_i_Oslo Sitat: I 2001 varierte husstandsinntekt for familier med store barn mellom 364 000 og 515 000 i de daværende bydelene på østkanten (Nordstrand holdt utenfor) og mellom 508 000 og 712 000 i bydelene i vest [11].(sitat slutt) Du kan jo ikke bruke 2001-tall for i dag, nå er det snart 2010!!
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 25. oktober 2009 #30 Skrevet 25. oktober 2009 Du kan jo ikke bruke 2001-tall for i dag, nå er det snart 2010!! Hvis man regner med en inntektsøkning på 4% årlig på disse tallene fra 2001 og frem til 2009, kommer man jo frem til det korrekte tallet.
Linda29 Skrevet 26. oktober 2009 #31 Skrevet 26. oktober 2009 Grunerløkka er verre en Solli plass hvis man skal tenke sånn. Folk der tror jo de er supertrendy av å sitte i en bakgård og drikke sur øl mens de er ikledd noe brukte klær fra 2nd hand store. Man har alle sin smak. Jeg har vokst opp på østkanten i Oslo og tenkte at alt var normalt samtidig som jeg hata vestkant snobben, men i voksen alder ser jeg på en helt annen måte hvor mye harry og slaskete mennesker som egentlig bor i øst og groruddalen. De er ekte mennesker, ja, men jeg misliker sterkt den frekke måten å snakke på - bla hva angår sexprat. Jeg kan skrive under på at mennesker øst i Oslo er LIKE MYE OPPTATT AV PENGER OG STATUS SOM I VEST. Men siden man ikke kan skryte så mye av dem, skjer det på andre måter. Eks; holde en perfekt fasade i ekteskapet, reise til syden hver sommer, være brun, ha slank kropp, aktiv på treningssenter, gå turer på søndager. Men de har altså NULL KLASSE, og er veldig selvopptatte og egoistiske. Jeg liker meg veldig godt på Frogner og Majorstua fordi det er en mye mer harmonisk energi der. Normale folk liksom som har hjerne og ikke snakker som en med ADHD (no offense til ADHDere) Jeg liker å føle meg trygg også når jeg går i gatene. Synes Oslo City området er pyton og det er så mye rare folk der. På Frogner osv finner man oftest sunne oppegående folk. Masse eksentriske mennesker her også Men ja, enig i at Oslo har null sjel. Spisestedene har ofte dårlig mat og null service.
Gjest Motstand' Skrevet 26. oktober 2009 #32 Skrevet 26. oktober 2009 Kan du ikke bare heller ta deg en tur på mono da... det gjør jeg... det er hakket triveligere... "Fyll opp Norge med svartinger"-gjengen er absolutt ikke noe triveligere. Heller tvert i mot. De gjør meg langt mer uvel enn jappene på Frogner.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #33 Skrevet 27. oktober 2009 "Fyll opp Norge med svartinger"-gjengen er absolutt ikke noe triveligere. Heller tvert i mot. De gjør meg langt mer uvel enn jappene på Frogner. Helt enig! Er en grunn til at jeg stort sett holder meg unna Mono og Cafe Sør, alle disse superliberale SV folka som flyr rundt der og er "politisk korrekte" er bare slitsomme...
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #34 Skrevet 27. oktober 2009 Men ja, enig i at Oslo har null sjel. Spisestedene har ofte dårlig mat og null service. Ja, helt enig i det.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #35 Skrevet 7. november 2009 Wanna bees overalt men mange av dem der
investor Skrevet 8. november 2009 #36 Skrevet 8. november 2009 Jeg for min del liker meg på vestkanten i Oslo. Langt fra alle er så overfladiske.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #37 Skrevet 8. november 2009 Jeg for min del liker meg på vestkanten i Oslo. Langt fra alle er så overfladiske. Enig i det, bor der selv, men nå var det spesielt fokus på Solli plass/Frognerveien.
Gjest XXena Skrevet 11. november 2009 #38 Skrevet 11. november 2009 Jeg er oppvokst i Bærum og synes at hele Oslo/Akershus-området er preget av "dårlig" stemning. Folk er generelt mer stressa, mindre smilende og lyttende enn ellers i landet. Jeg studerte ett år i Trondheim, og fikk et helt annet inntrykk av nordmenn generelt etter det året. Ellers må jeg si at generaliseringene om Oslo Vest og Bærum irriterer meg grenseløst. Jeg har sluttet å si at jeg ble oppvokst på Bekkestuen, da rynker folk automatisk på nesen og tenker "snobb". Ja - det finnes kanskje en del snobber i Bærum, men det betyr ikke at alle er det.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #39 Skrevet 11. november 2009 Jeg er oppvokst i Bærum og synes at hele Oslo/Akershus-området er preget av "dårlig" stemning. Folk er generelt mer stressa, mindre smilende og lyttende enn ellers i landet. Enig. De smiler ikke, lytter ikke, er uhøflige og det er en dårlig stemning. Hvorfor vil de ha det slik?
investor Skrevet 12. november 2009 #40 Skrevet 12. november 2009 Jeg er oppvokst i Bærum og synes at hele Oslo/Akershus-området er preget av "dårlig" stemning. Folk er generelt mer stressa, mindre smilende og lyttende enn ellers i landet. Jeg studerte ett år i Trondheim, og fikk et helt annet inntrykk av nordmenn generelt etter det året. Ellers må jeg si at generaliseringene om Oslo Vest og Bærum irriterer meg grenseløst. Jeg har sluttet å si at jeg ble oppvokst på Bekkestuen, da rynker folk automatisk på nesen og tenker "snobb". Ja - det finnes kanskje en del snobber i Bærum, men det betyr ikke at alle er det. Enig. Bra sagt. Spesielt siste avsnitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå