Gå til innhold

De harde fakta

Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

:sjenert: Jeg er litt usikker på om kroppen min er enig i at den fikk litt rolig restitusjonstrening i dag, men moro var det ihvertfall! ;) Det begynte så bra med ellipse for å få igang beina, og så var det videre på A2 med Emma. Lenge siden sist, og hadde nok husket tempoet som litt roligere enn hva det egentlig var. Brystet og rumpemusklene protesterte innimellom, og det var ikke alt jeg ga maks på som jeg vanligvis ville gjort, så alt i alt var det en god økt. Kjente ihvertfall at jeg hadde fått løst opp litt i etterkant av timen, selv om det stivner mer igjen etterhvert.

God start på helga! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

Status 17.07.2010:

Vekt: 58,7 kg (-0,8 kg siden 03.07)

Midje: 68 cm (+2,5 cm siden 17.04)

Navlemidje: 75,5 cm (+1 cm siden 17.04)

Lår: 54,5 venstre, 54 cm høyre (+1,5 venstre og +1 høyre siden 17.04)

Armer: 25 cm ventstre, 26 cm høyre (uendret venstre, +0,5 cm høyre siden 02.01.2010)

Tre måneder siden forrige måling, og jammen var det ikke litt slappere her enn da. Ikke så forskrekkelig mye synes jeg, med tanke på at jeg ikke har vært like streng som jeg var på den tida. Eneste er midjemålet som godt kan strammes opp litt, og så kommer nok resten med riktig trening! :jepp:

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Trening uke 29

Mandag:

7 minutter ellipsemaskin

Oppvarming til styrkeprogram

Knebøy 3 sett a 8 repetisjoner (1 sett 20kg, 2 sett 30kg)

Liggende hofteabd, 3 sett a 10 repetisjoner på hvert ben

Markløft 25kg, 3 sett a 5 repetisjoner

Glute bridge, 3 sett a 10 repetisjoner

Nordic Hamstring, 3 sett a 8 repetisjoner

Benkpress 25kg, 3 sett a 6 repetisjoner

Stående roing 15kg, 3 sett a 10 repetisjoner

Situps, 2 sett a 20 repetisjoner

Planke, 2 sett a 60 sekunder

Sideplanke, 2 sett a 30 sekunder på hver side

Preparasjon til shouldermount, 5 stk.

1 time Danseaerobic med Lone

Onsdag:

15 min ellipse

5 min praparasjon til shouldermount

1 time danseaerobic med Elen

Fredag:

1 time danseaerobic med Lone

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

*stolt* :mrgreen:

Så bra! :nigo: Syntes det var på tide å gjøre deg litt stolt nå!

Og kanskje du blir enda litt mer stolt hvis jeg nå forteller at jeg kjenner begynnende stølhet der tennisballen bor? :lur: Ergo må jeg jo ha gjort noe riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Gårsdagens treningsøkt var en varm opplevelse! Det bare rant av oss alle etter danseaerobic-sessionen, og det beviser bare det jeg alltid finner ut når Elen har vært borte en stund, det er en helt annen intensitet!! Bra oppmøte av den faste gjengen, og til og med innslag fra noen av de faste som nå studerer utenlands. Kjempebra trening, selv om jeg var så sliten og varm på slutten at jeg var direkte småkvalm. Men det er jo så moro at det går jo ikke an å gi seg! :ler:

Ellers kjenner jeg at det hadde vært greit med en stang snart, ribbeveggen gjør ikke helt samme nytta når en prøver å lære seg shouldermount... Får satse på at magen uansett blir sterkere så jeg har sjans til å få rumpa opp av gulvet etterhvert! Jeg ser ikke helt at det skal være mulig, men når så mange andre klarer å trene seg opp til det, så skal da pinadø jeg også få det til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Status 24.07.2010:

Vekt: 57,7 kg (-1 kg siden sist lørdag)

Midje: 67,5 cm (-0,5 cm siden sist lørdag)

Riktignok med svigers sin vekt, så små variasjoner kan forventes. Målebåndet hadde jeg derimot med meg selv, så det lyver ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Følgende var planen i går: middag, litt hvile og så trening.

Følgende ble resultatet: middag, :veslejenta: og masse :sjokolade:

Med andre ord var det eneste som ble according to plan middagen... :sjenert: Men, jeg velger å tro at jeg hadde godt av det, og går ut og spiser med ei venninne med god samvittighet etter jobb i dag.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

vi kan ikke alltid være like flinke :sjenert: men du går nå ned i vekt selv om du spiser sjokolade, så da betyr det nok at du har godt av det ja :Nikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:fnise:

vi kan ikke alltid være like flinke :sjenert: men du går nå ned i vekt selv om du spiser sjokolade, så da betyr det nok at du har godt av det ja :Nikke:

:klemmer:

Det er vel strengt tatt en sannhet med modifikasjoner.... :sukk: Men nå er det tilbake til de gode vanene, jeg må gjøre noe nå for at humøret mitt ikke skal ødelegge både meg og kjære. Irriterende, før kunne jeg bruke det å fråtse i både det ene og det andre som en godt fungerende forsvarsmekanisme. Nå kan jeg fortsatt finne på å bruke den samme forsvarsmekanismen, bare med resultat av at jeg blir kjempetrist og sinna på egne valg. Så det er vel et tegn på at den ikke virker like godt lenger....? :sjenert: Heldigvis oppdager jeg de onde sirklene raskere enn før, men det irriterer meg at jeg ikke kan oppdage dem før jeg er inne i dem!! :dåne: Jaja, bedre før enn senere...

Og så kjenner jeg at jeg er skikkelig pole-abstinent... Utrolig at jeg har klart å finne noe som innebærer fysisk aktivitet som jeg virkelig kan elske, bygge identitet på og vokse på både fysisk og psykisk, og så skal det koste så mye at det ikke kan gjennomføres kontinuerlig.... :grine: :grine: Håper økonomien tilsier at jeg kan få opp stang i den nye heimen i løpet av høsten, så jeg kan :) igjen! :jepp:

Jaja, det var mitt lille hjertesukk.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Trening uke 30

Torsdag:

1 time gåtur i fjellet

Lørdag:

35 min joggetur i skogen

Søndag:

33 min joggetur i skogen (samme runde, så flink til tross for stive ben!)

45 min styrke (benk, stående roing, liggende hofteabd, glute bridge, mageøvelser, planke i slynge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Trening uke 31

Tirsdag:

50 min Step 1

Det var strengt tatt en time som skulle vare i en time, men halvveis gikk brannalarmen :rolleyes: Så da ble vi stående ute på plassen i 10 min mens vi venta på å få gå inn igjen. Først etter at tre brannmenn i fullt utstyr hadde vært inne, fikk vi lov å fortsette. Og etter ti minutters ufrivillig pause, var det veldig tungt å dra kroppen i gang igjen. I tillegg sliter jeg litt med knærne nå, spesielt det høyre. Spent på hvordan det tar imot danseaerobic....

Onsdag:

1 time danseaerobic med Elen :rødme:

Torsdag:

1 time Step 1 (fra 08.15!! :nigo: )

Lørdag:

43 min joggetur i skogen

Søndag:

32 min joggetur i skogen

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye: Melder min ankomst i boka di, syns du er flink jeg!

Hva går danseaerobic ut på? Og hvor tungt er det? :fnise: Jeg har også medlemskap på Domus, men har enda ikke prøvd gruppetimer... Virker litt skummelt egentlig, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:goodbye: Melder min ankomst i boka di, syns du er flink jeg!

Hva går danseaerobic ut på? Og hvor tungt er det? :fnise: Jeg har også medlemskap på Domus, men har enda ikke prøvd gruppetimer... Virker litt skummelt egentlig, haha!

:vinke: Gina_ og velkommen til meg!!

Takk for skryt, denne uka kan jeg ta det imot med åpne armer til og med!! :ler: Danseaerobic er en aerobictime med mye koreografi, og mer dansepregede bevegelser enn vanlig aerobic. Det kan egentlig være så tungt du bare vil, men det er som regel mer plunder når kombinasjonene er nye. Jeg merker godt at når det er ny koreografi, kommer ikke pulsen like høyt som i ukene etterpå når kroppen kan rutinene :) Jeg synes det er fantastisk ihvertfall, og trives godt når det er minst like mye moro som trening! :jepp: Jeg er litt lat av natur, så synes at gruppetimer er deilig. Da har jeg noen (les: instruktøren) som forteller meg hva jeg skal gjøre. Og da trår jeg til med liv og lyst! Skummelt er det ikke, alle på gruppetimer har stort sett nok med å koordinere sin egen kropp, og ser ikke på resten av flokken! Så prøv en dag da vel!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres egentlig veldig moro ut :D Må se når de legger ut timeplan for neste uke om jeg tar en tur da, hvis jeg er ledig! Men det burde nok gå bra, er ikke studiestart helt enda :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Det høres egentlig veldig moro ut :D Må se når de legger ut timeplan for neste uke om jeg tar en tur da, hvis jeg er ledig! Men det burde nok gå bra, er ikke studiestart helt enda :fnise:

Hihi, burde være lett å prioritere nå ja... :ler: Men det er kanskje enda lettere med faste rutiner etter studiestart, så ingen unnskyldninger for å slippe unna! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Status 14.08.2010:

Vekt: 60,8 kg (+2 kg siden 07.08)

Midje: 70,5 cm (+3 cm siden 07.08)

Fy faen! Det er alt jeg vil kommentere her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...