Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg prøver å kjøpe mest mulig økologisk mat, og er glad for at det i større og større grad blir tilgjengelig i "vanlige" butikker. For en ti års tid siden bodde jeg en periode i Tyskland, og der var utvalget mye større enn her, både mht. nisjebutikker og vanlige supermarkeder. Nå kommer vi endelig etter i Norge. ICAs økologiske serie, som ble lansert for en stund siden, og som stadig blir utvidet med nye produkter, er derfor noe jeg har omfavnet med glede. Prisene er heller ikke avskrekkende. Jeg liker spesielt:

- tomatpuréen

- den "vanlige" pastaen, fullkornspastaen er for grov og klebete

- oljene (extra virgin-varianten er en fin hverdagsolje, selv om den ikke når til gourmethøyder)

- kakaoen er god

-hakkede tomater på kartong bruker jeg til suppe, pizzasauser og gryteretter

-sesamkjeksene

Hvilke favoritter har dere i denne serien?

(Nå diskuteres det jo i stor grad om økomaten er "sunnere" enn annen mat, men uansett er de fleste enige om at økologisk landbruk i større grad er bedre for omgivelsene. I tillegg er det å kjøpe økologisk = å støtte alternativt og mer mangfoldig jordbruk. :) For de som ønsker økoprodukter anbefaler jeg ellers harrytur på det varmeste, på Nordby (i den eldste matbutikken) er det f.eks. stort utvalg av biodynamisk (økologisk pluss åndelig innhold :fnise: fra Saltå kvärn). Til langt lavere priser enn på de wannabeekslusive helsekostsjappene i nabolaget mitt).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke ICA i umiddelbar nærhet, men jeg må få slå et slag for Coops Änglamarkserie, som jeg synes har utrolig masse godt, blant annet verdens beste knekkebrød og fullkornspaghetti :hjerte:

Skrevet

Jeg liker frokostblandingen i denne serien godt! Den er ikke tilsatt sukker og er litt mer spennende enn firkorn som jeg ellers bruker. At den i motsetning til firkorn er økologisk er selvfølgelig et ekstra pluss.

Har kjøpt kakaoen og fullkornspastaen, men ikke smakt på disse enda.

Gjest Supermimz
Skrevet

Jeg elsker den glutenfrie fullkorn pastaen. Endelig en pasta jeg toler :)

Skrevet

Hm, frokostblandingen skal prøves! :) Jeg liker også Änglamark, Honesty, men vi har ikke Coop i umiddelbar nærhet der jeg bor, så da blir det lite kjøpt av den serien. Men ICA har også økologiske knekkebrød av fulkornsrug, god konsistens, men litt tamme på smak.

Skrevet

Ja, jeg kan anbefale frokostblandingen :) Jeg pleier imidlertid å piffe den opp litt ved å riste den i ovnen med ekstra solsikkefrø, linfrø, gresskarfrø, mandler og valnøtter. Det blir veldig godt og nesten vanedannende...

Gjest Supermimz
Skrevet
Ja, jeg kan anbefale frokostblandingen :) Jeg pleier imidlertid å piffe den opp litt ved å riste den i ovnen med ekstra solsikkefrø, linfrø, gresskarfrø, mandler og valnøtter. Det blir veldig godt og nesten vanedannende...

Oioi Dette hørest godt ut.. Må prøvest :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...