Gjest ts Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Har hatt MR på mykvev \ rotasjonspåvirkning i hofte og bekken og rygg. Fikk resultatet i dag. Var vist noe betent og litt slitasje i hoften, som resultat. MEN.. jeg tok MR siden spesialistene fant klare tegn på at nerver er i klem eller skadet. Følingsprøven (stikk på benet) og utslaget derfra var identisk med et bilde fra lærerboken til spesialisten. Om det ikke sitter i hofta\ bekken, kan det da komme fra en kneskade ? Noen som har vært borte i noe lignende ? Er nummen, prikker og mindre følighet et stort parti på lår, rundt kne, nedover leggen og under forten som går i ett på hele innsiden av benet. Ubeskrivelige smerter til tider. Men kan og i perioder være noe bedre. En liten vridning i kne kan utløse smertene. De gangene det er mest markert kjennes det ut som det går et støt (Ligner litt på som da en treffer sårpungtet under kneet eller i albuen og får skarp smerte med ilinger og prikking i benet eller armen med en gang som går bort raskt) Men disse smertene vedvarer og øker heller intensiteten kraftig. Som oftest mister jeg følighet fra kne og nedover med en gang og klarer ikke stå på det. Kort tid etter kommer denne nummenheten osv. som kan vedvare i dager, uker og mnd om gangen. (holder på å bli toki av smertene som de ikke finner ut av ) Noen som kjenner igjen slike ting som dette ?
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Kan høres ut som om L4-roten er påvirket, altså ved den nest nederste ryggvirvelen hvis man ikke tenker på halebenet. Har du fått sjekket dette. Det er kanskje en ide med CT?
stjernekyss Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 MR gir en veldig grovskisse. Det finnes MR-bilder som ikke viser hodeskader, hos personer som har dødd av hodeskade. Prøv CT?
Gjest ts Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Har tatt CT av hofte, bekken og kne også tildigere (etter jeg fikk plagene for 1 år siden) MR som ble tatt nå var av mykvev (mykvevspatologi\ rotpåvirkning\ lugub,,et eller annet) Ikke vanlig MR som bare viser ben altså, men mykvevet for å SE om det var noe skade på nærver og utslag på rotpåvirkningen. Etter hva jeg har fått forklart fant de svak betennelse og litt slitasje i hoften. Kan ikke tro at dette skal gi så stort utslag på smertene. (har enorme smerter til tider)
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Kan det være muskulært, altså at muskler forårsaker at det blir klem? Er det betennelse i nerven, eller i annet vev? Reagerer ofte litt på at ikke legene/ekspertene prøver å si noe mer om sannsynlige årsaker til pasienten, har du mulighet til å få mer svar av dem?
Gjest ts Skrevet 14. august 2009 #6 Skrevet 14. august 2009 Kan det være muskulært, altså at muskler forårsaker at det blir klem? Er det betennelse i nerven, eller i annet vev? Reagerer ofte litt på at ikke legene/ekspertene prøver å si noe mer om sannsynlige årsaker til pasienten, har du mulighet til å få mer svar av dem? Står ingenting i forklaringen på MR at betennelsen er i nerven. Står hele tiden "normale forhold" når nerver er skrevet opp. Aner ikke hva som er betent, finner ikke ut av det og får ikke svar på det av lege. Muskulært ? aner ikke, har ikke fått noe anntydning til det. Etter over 2 1\2 år hvor jeg knapt nok har fått brukt benet pga smerter i kneet er det ikke mye muskler å skryte av akkurat. Har fått antydet over 30% reduksjon av muskelvev i benet. Så det er vel heller tvilsomt at det er overspenning eller at musklene legger klem på nervene vil jeg tro (sån logsisk sett) Har utallige diagnoser i kneet. Logisk sett vil jeg tro at det også kan være der nervereaksjonene kommer fra, siden smertene ALTID starter i kneet. Men det er nå "bare" en følelse jeg sitter med som kjenner smertene når de kommer. Fikk ringt litt rundt i dag. Og fått time på sunnaas for forsamtale der. Men det er ikke før om 2 uker. Hun jeg pratet med hadde desverre ikke peiling på slike ting som dette selv. Blir så frustrert av å vente og ikke få noe forklaringer på ting. Over 2 1\2 år med konstante smerter store er slitsomt. (legen vil ikke gi meg mesisiner\ smertestillende\ betennelsesdempende pga alvårlig allergi) Har prøvd nåler og vakumbehandling, virker noe. Er det noe annet som kan dempe smertene (ikke medisinsk, men alternativt), er jeg veldig åpen for forslag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå