Gjest Gnuffisen Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Ja, nå har det seg sånn at jeg er i desperat boligjakt i Tromsø.. På lørdag skal jeg på visning på en leilighet som passer perfekt til det jeg er ute etter.. Poenget er, utleier sa at jeg var innringer nummer femten, hva kan jeg gjøre for å stå frem som den beste kandidaten? Er kanskje litt sjenert av meg, men vil virkelig ha denne leiligheten.. Hvis du var utleier, hva hadde du sett etter i en leieboer?
Gjest Elastica Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 For meg er det viktigste at leietakeren er til å stole på. Ellers er det viktig for meg at vedkommende ikke røyker inne, ikke har husdyr som hund eller katt eller ikke har fester hver helg. Det er også en fordel at han eller hun er noenlunde ryddig og ordentlig. Det blir mindre slitasje på sikt. Ellers stiller jeg ikke så høye krav.
Far til 2 Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Jeg tror dette med fester er viktig. Jeg har ingen annen erfaring enn det jeg ble fortalt da jeg selv studerte, men 2 av utleierene sa de var "drittlei jenter som festet hele natta". Nå blir sikkert dette sett på som skittkasting mot jenter, men faktum var at disse 2 utleierene hadde dårlig erfaring. Selv tar jeg gjerne en fest, men klarer å styre meg og fester gjerne andre steder enn der jeg bor om dette er et følsomt tema for utleier. Også høy musikk kan være irriterende om det bor andre i samme bygget. Om du har en referanse fra tidligere leieforhold er det sikkert en fordel.
ejoty Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 - At du er en punktlig betaler - At du har depositum i orden - At du har referanser - At du ikke er til sjenanse, røyking, husdyr etc. Utleier vil sannsynligvis leie ut så fort som mulig, å gi uttrykk for at du er kan ta leiligheten så fort som mulig kan derfor være lurt.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Trynefaktor og kjemi spiller også inn. Kjenner et par som skulle leie. Prisen var veldig ok i forhold til bolig og sted. Det var flere som var interesserte. Utleier ba om referanse. Disse to hadde kun lærere fra videregående. Det ble ringt hjem til foreldre for å høre om de hadde oppbacking hjemmefra. Jeg hadde vel aldri trodd at de skulle få leiligheten, men den fikk de
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå