Gå til innhold

Jobbintervju i morgen


Gjest Rettpåsak

Anbefalte innlegg

Gjest Rettpåsak

Hei!

Fikk en telefon i dag fra den mest sannsynlig nye sjefen min. Har ikke fått jobben enda, men det ser veldig lovende ut:)

Uansett lurer på et par ting:

-Egentlig er jeg sykemeldt i ei uke pga jeg ikke klarte nattarbeidet i den forrige jobben. Har tenkt å slutte i den jobben så fort jeg har fått meg en ny. Burde jeg si dette på jobbintervjuet hvis man spør? Lurer også på om jeg bør inkludere det her i CVen?

-Bør jeg kun ta med CV eller søknaden også? Ha ba ikke om noe, men tenkte det iallefall er naturlig å ta med en CV.

-Hva slags sko burde en mann bruke? Han jeg skal møte er også mann, men ingen av skoene jeg har nå er desverre helt rene.

Trenger svar på det her helst i løpet av kvelden.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er spørsmål det er vanskelig å svare på uten å vite hva slags jobb det er snakk om. Men:

- Sykemeldingen trenger du ikke å føre opp på cv-en.

- Har du fått intervju uten å sende søknad, er det nok heller ikke nødvendig å ta den med. CV holder, lurer han på mer, spør han deg sikkert under intervjuet.

- Kan du ikke pusse skoene dine i kveld? Hvis ikke, velg de skoene som er i best stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har troen på å spille med åpne kort. Han kommer sikkert til å spørre om du har jobb nå, og da er det like greit å fortelle om det. Ellers blir det mye styr i begynnelsen for deg.

Har du skrevet søknad til denne jobben? Da trenger du ikke å ta den med, jeg tror uansett det holder med en cv.

Det kommer ann på antrekket ditt. Men ikke gå i joggesko, er iallefall min mening. Heller ikke skitne sko. Så du får bestemem deg for ett par og få de rein til i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinne_30

Du kan si "jeg søker meg vekk fra den forrige jobben fordi det ble for belastende med nattarbeid" eller noe i den duren, det har intervjuer forståelse for. Å være sykmeldt en uke er ikke noe du trenger å informere om, det er annerledes om du er langvarig sykmeldt.

Har du hatt intervju? Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Fikk en telefon i dag fra den mest sannsynlig nye sjefen min. Har ikke fått jobben enda, men det ser veldig lovende ut:)

Uansett lurer på et par ting:

-Egentlig er jeg sykemeldt i ei uke pga jeg ikke klarte nattarbeidet i den forrige jobben. Har tenkt å slutte i den jobben så fort jeg har fått meg en ny. Burde jeg si dette på jobbintervjuet hvis man spør? Lurer også på om jeg bør inkludere det her i CVen?

-Bør jeg kun ta med CV eller søknaden også? Ha ba ikke om noe, men tenkte det iallefall er naturlig å ta med en CV.

-Hva slags sko burde en mann bruke? Han jeg skal møte er også mann, men ingen av skoene jeg har nå er desverre helt rene.

Trenger svar på det her helst i løpet av kvelden.

Takk.

Ikke si noe om at du er sykemeldt!! Det vil han aldri finne ut, det står ikke på attester, etter det jeg har forstått. Ikke si noe iallefall, med mindre han spørr!!

Angående sko....Kan du ikke pusse de?? Har du sorte sko? Litt fine, ? Ikke nødvendigvis dresssko, men en mellomting. Puss de, eller bruk en fille og tørk dem rene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fikk en telefon i dag fra den mest sannsynlig nye sjefen min. Har ikke fått jobben enda, men det ser veldig lovende ut:)

Uansett lurer på et par ting:

-Egentlig er jeg sykemeldt i ei uke pga jeg ikke klarte nattarbeidet i den forrige jobben. Har tenkt å slutte i den jobben så fort jeg har fått meg en ny. Burde jeg si dette på jobbintervjuet hvis man spør? Lurer også på om jeg bør inkludere det her i CVen?

-Bør jeg kun ta med CV eller søknaden også? Ha ba ikke om noe, men tenkte det iallefall er naturlig å ta med en CV.

-Hva slags sko burde en mann bruke? Han jeg skal møte er også mann, men ingen av skoene jeg har nå er desverre helt rene.

Trenger svar på det her helst i løpet av kvelden.

Takk.

Ikke si noe om at du er sykemeldt!! Det vil han aldri finne ut, det står ikke på attester, etter det jeg har forstått. Ikke si noe iallefall, med mindre han spørr!!

Angående sko....Kan du ikke pusse de?? Har du sorte sko? Litt fine, ? Ikke nødvendigvis dresssko, men en mellomting. Puss de, eller bruk en fille og tørk dem rene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...