Maritmor Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Er det noen av dere som har en god oppdretter av Cavalier King Charles Spaniel å anbefale? Jeg har vært i kontakt med Fuzzyheimen, men de skal satse på ensfarget fremover og jeg ønsker Tricolor.
lintin Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Er det noen av dere som har en god oppdretter av Cavalier King Charles Spaniel å anbefale? Jeg har vært i kontakt med Fuzzyheimen, men de skal satse på ensfarget fremover og jeg ønsker Tricolor. Litt avhengig av hvor i landet du holder til, men jeg kjøpte pelsen fra Sæterbassen.
Maritmor Skrevet 13. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2009 Litt avhengig av hvor i landet du holder til, men jeg kjøpte pelsen fra Sæterbassen. Okay.. er du fornøyd med både hund og oppdretter? Har du hatt noe problemer med helse på den? Og hvordan er gemyttet?
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Vi hentet vår fra Festivitas i Sverige, men tror de bare har Blendheim og Ruby. Liker best de to fargene, synes tricoloren ser så sint ut ut fra de brune øyenbrynene:P Noen er heldige med plasseringen, andre ser regelrett sure ut:P hehe Men se på cavalieren.no da, eller noe? Klubben har jo lister over oppdrettere.
Maritmor Skrevet 14. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2009 Vi hentet vår fra Festivitas i Sverige, men tror de bare har Blendheim og Ruby. Liker best de to fargene, synes tricoloren ser så sint ut ut fra de brune øyenbrynene:P Noen er heldige med plasseringen, andre ser regelrett sure ut:P hehe Men se på cavalieren.no da, eller noe? Klubben har jo lister over oppdrettere. Hehehe, jeg liker faktisk best Blendheim selv, men er samboeren min som vil ha Tricolor. Siden jeg bestemte rase ville han bestemme farge, fair enough...:D Har sett en del på oppdrtetterne, men er vanskelig å skille ut når det er så mange forskjellige. Vanskelig å vite hva de egentlig står for og da er det greit å høre litt om hva andre mener og hvilke erfaringer andre har. Hvordan har det gått med deres hund.. har dere hatt mye helseproblemer? Hvordan er gemyttet? Jeg har hørt flere som anbefaler å kjøpe hunder fra Sverige så det er jo et godt tips, skal sjekke de ut jeg. Takk!
Gjest Miam Skrevet 15. august 2009 #6 Skrevet 15. august 2009 (endret) - Endret 6. april 2011 av Miam
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 15. august 2009 #7 Skrevet 15. august 2009 Jeg har kjøpt min cavalier hos Magic Charm på Sandnes og vet om flere som har kjøpt valp derfra. Meget seriøs oppdretter og hun har høyt premierte hunder.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2009 #8 Skrevet 15. august 2009 Hvordan har det gått med deres hund.. har dere hatt mye helseproblemer? Hvordan er gemyttet? Jeg har hørt flere som anbefaler å kjøpe hunder fra Sverige så det er jo et godt tips, skal sjekke de ut jeg. Takk! Hehe, det beste er jo å velge rasen da, så du fikk en bra deal - cavalierene er jo nydelige hunder uansett farge, men som nevnt, blendheimen er nydelig - ser så vennlig ut:) hihi, nå savner jeg mitt eget troll^^ Ja, jeg er absolutt fornøyd med å hente fra sverige! Har fått masse god oppfølging fra oppdretterne, får hilsen sommer og jul med hvordan det går med dem i tillegg:) Han vi har nå er helt fantastisk! Broren hans har vunnet masse i Sverige, han selv er en litt høyere type(ser mye mer sporty ut spør du meg) og veier i grenselandet(men er slank og flott). Gemyttet er upåklagelig, han er utrolig intelligent(den første cavalieren vår var mye tregere utviklet, samt full av sykdommer:( Kjøpte henne fra en oppdretter som heldigvis ikke fikk flere kull etter henne... Veldig useriøst fant vi ut.) Det som er viktigst, spør du meg, i forhold til å finne en seriøs oppdretter, er nettopp sykdomshistorien til foreldre osv. Du blir jo så grusomt glad i disse vesnene, og at de blir revet bort fra deg etter bare et par få år er helt forferdelig:( Men ja, han vi har nå har vi ikke hatt noen problemer med. Han er fremdeles ung og ikke i "faresonen" for hjertefeil o.l, men med såpass god kontakt fra oppdretterne er vi temmelig sikre på at dersom moren/faren hans blir syk, så vil vi få beskjed raskt. Lykke til uansett!
Maritmor Skrevet 16. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. august 2009 Tusen takk for kjempegode svar! Dette hjalp meg veldig videre i letingen etter oppdretter.:D
lintin Skrevet 18. august 2009 #11 Skrevet 18. august 2009 Okay.. er du fornøyd med både hund og oppdretter? Har du hatt noe problemer med helse på den? Og hvordan er gemyttet? Er fornøyd med både hund og oppdretter. Gemyttet er herlig: hengiven, leken, kjærlig, kosete, energibunt, akkurat slik en cavalier skal være:) Oppdretter tilbyr oppfølging, pass i ferier, hjelp med dressur osv
Gjest Miam Skrevet 20. august 2009 #12 Skrevet 20. august 2009 (endret) - Endret 6. april 2011 av Miam
Gjest Miam Skrevet 15. september 2009 #13 Skrevet 15. september 2009 (endret) - Endret 6. april 2011 av Miam
Gjest vær forsiktig Skrevet 19. oktober 2009 #14 Skrevet 19. oktober 2009 Vær forsiktige med alle disse oppdretterne, de er ikke til å stole på noen av dem. Har hatt flere cavalierer i årenes løp, fra de nevnte oppdretterne også, alle er blitt syke tidlig og har måttet bli avlivd. Snakka med mange som har hatt cavalier, tragisk å høre historiene dems. Oppdrettern virker så fin og seriøs med helseattester og fine utstillingsresultater, men vet om flere tilfeller der helseattestene har vært falske. De avler rett og slett på syke hunder. Flinke til å skjule det er de. Og hvis det kommer nye oppdrettere som er virkelig opptatt av helse blir dem sett på som en stor trussel av de andre oppdretterne og blir mobba ut og blir satt ut ondsinna og falske rykter om. Vet om at det har vært rene personforfølgelser i den cavalier-klubben. Veit om oppdrettere som har trekt seg fra kavalierklubben for de gidder ikke og har ikke hjerte til å la sjuke bikkjer komme til verden. Noen annen rase som det er så mye sykdom med som cavalier fins ikke. Virker som Cavalier er så tvers igjennom ødelagt at hvis noen rase skulle utryddes er det denne. Aldri mer cavalier for meg. Stakkars bikkjer og stakkars hundeeiere
Gjest Gjest_dragoline_* Skrevet 19. oktober 2009 #15 Skrevet 19. oktober 2009 Oi Oi Oi. Sterke påstander. Men kan forstå mye av det. Vi har bare en cavalier da. Men den virker så skrøpelig. Tåler ingenting før den hyler. Det begynner å bli ganske irriterende. Vi har rønget og vært hos dyrlege flere ganger, men finner ikke noe. Sliter med tette analkjertler da. Så disse tenker vi opperere bort. Vi er vant med store kraftige hunder og oppdretter mener de skriker litt lett. Ok, ikke vet jeg. Kjempe hund likevel om den bare hadde vært mer robust. Kanskje vi bare er uheldig.
Gjest Miam Skrevet 19. oktober 2009 #16 Skrevet 19. oktober 2009 (endret) - Endret 6. april 2011 av Miam
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. oktober 2009 #17 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg vil gjerne vite hvem dette er, så jeg aldri kjøper valp fra vedkommende. Kan du ikke registrere deg, og sende meg en pm? Synes det er fryktelig at folk får holde på slik og at de har blitt "godkjent" hos nkk, noe jeg må regne med de har blitt, siden du sier de har klart å etablere seg igjen.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. oktober 2009 #18 Skrevet 21. oktober 2009 En venninne av meg har vært oppdretter av cavalier, og hun er et veldig ansvarsfullt menneske med stor omsorg for både mennesker og dyr, og det hun var mest opptatt av fra første stund i oppdrettet sitt var nettopp helse. Hun trodde de andre oppdretterne også var det, men hun ble motarbeidet og direkte rått trakassert og mobbet så snart de andre oppdretterne skjønte at hun virkelig gjorde alt som sto i hennes makt for å avle fram friske hunder. At noen kan finne på så fæle rykter som de satte ut om henne er nesten ikke til å forstå. Hun er veldig intelligent også og satte seg fort inn i de forskjellige sykdommene på rasen og tilegnet seg utrolig masse kunnskaper ganske raskt, det ble oppfattet som farlig av de andre. Hun ble lurt etpar ganger også til å bruke syke hannhunder fra nettop noen av de mest premierte oppdretterne. Enkelte har bygget opp en superfin fasade og virker så koselige og seriøse, og er veldig flinke til å prate og gi supert inntrykk, sannheten er en helt annen. Her jeg bor er det endel cavaliereiere som går tur, vi treffes i mellom og prater sammen, det er flere som har bestemt seg: ALDRI mer cavalier, selv om hundene er søte og gode. Mange har triste historier å fortelle.
Gjest Miam Skrevet 21. oktober 2009 #19 Skrevet 21. oktober 2009 (endret) - Endret 6. april 2011 av Miam
Gjest Gjest_kitty_* Skrevet 21. oktober 2009 #20 Skrevet 21. oktober 2009 Okay.. er du fornøyd med både hund og oppdretter? Har du hatt noe problemer med helse på den? Og hvordan er gemyttet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå