Gå til innhold

Underskriftskampanje


Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig. Det blir pratet på hvor dårlig den norske tannhelsa er, kanskje ikke så rart når det koster flesk, og da blir det dessverre ikke førsteprioritet å gå til tannlegen.

Skrevet

Jeg ble litt gira, men språket på siden var så dårlig at det fikk det til å virke useriøst..

Helt enig. Det blir pratet på hvor dårlig den norske tannhelsa er, kanskje ikke så rart når det koster flesk, og da blir det dessverre ikke førsteprioritet å gå til tannlegen.

Jeg tror det er latskap og kunnskapsløshet som gjør den norske tannhelsen så dårlig. Verken tannbørste, tannkrem, tanntråd eller munnskyll er uoverkommelig dyrt. Det er heller ikke den årlige sjekken og å tette det lille hullet som kanskje kan ha oppstått på et år..

Det blir dyrt først når man ikke gidder å ta vare på tennene sine og driter i å gjøre noe med de før man ligger og vrir seg i smerte.

Ja, jeg vet at noen har svake tenner og får hull av å lukte på en sjokolade. Nå tenker jeg på flertallet av oss som har bra tenner i utgangspungtet.

Skrevet

Veel...det lever altså fremdeles mennesker som var barn i den tiden hvor fluor ble sett på som et fremmedelement i beste fall, og vi er ikke nødvendigvis så forskrekkelig gamle heller... Aner ikke noe om fluorens fortreffeligheter sånn i det store og hele, men jeg ser forskjell på folks tenner før og nå: det er en himmelvid forskjell!

Å tro at det "bare" er å pusse tennene og gå en gang i året til sjekk, er nok en veldig forenklet måte å se det hele på. Noen av oss har både pusset og stelt tennene våre, men det oppstår "ting" langs veien alikevel. Og det blir veldig, veldig dyrt. Om en ikke har penger i den størrelsesorden som kreves, blir tannlegebesøkene færre og færre, og det hele ender opp et sted vi ikke vil være.

*hjertesukk til de rette instanser*

Tennene ER en del av kroppen vår - gi oss økonomisk støtte mens vi ennå har våre egne å tygge med!

Gjest antigartner
Skrevet

Jeg trodde ikke det var lov å bruke forumet til å samle inn underskrifter...

Skrevet

Jeg samler ikke inn underskrifter. Har ingenting med dette foretaket å gjøre i det hele tatt, men syns det var et godt initsiativ som gagner folk flest om det hadde blitt forrandringer...men jeg skjønner at jeg nok er i mindretall om det. Merkelig.

Dette var bare ment som et tips til dem som syns det er for dyrt å gå til tannlegen.

Fjern tråden om den går på tvers av forumets regler.

Skrevet (endret)
Jeg tror det er latskap og kunnskapsløshet som gjør den norske tannhelsen så dårlig. Verken tannbørste, tannkrem, tanntråd eller munnskyll er uoverkommelig dyrt. Det er heller ikke den årlige sjekken og å tette det lille hullet som kanskje kan ha oppstått på et år..

Det blir dyrt først når man ikke gidder å ta vare på tennene sine og driter i å gjøre noe med de før man ligger og vrir seg i smerte.

Hovedproblemet er at de som av ulike grunner ikke greier å vedlikeholde tennene sine en periode har store problemer med å komme i gang igjen, pga økonomi. Mannen i gata har jo råd til å gå til tannlegen, mens fattige, psykisk syke, osv, som først har falt utenfor ikke har 30.000 + til å fikset opp tennene sine, til samme vedlikeholdsnivå som alle andre.

Tannlege er også såpass dyrt at det ikke er så mye som skal til før man kommer opp i store beløp. Jeg kjenner mange som har dårlige tenner, og ingen av dem har det pga latskap. Som regel ligger det personlige problemer bak, og det er vanligvis noe man skal få hjelp til i vårt samfunn, så da ser jeg ingen grunn til at tenner skal være ett unntak fra dette.

Endret av Glør

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...