Gå til innhold

Holdbarhet på bananer?


Gjest Rettpåsak

Anbefalte innlegg

Gjest Rettpåsak

Hvordan kan jeg få de bananene jeg kjøper til å holde seg bedre? Bruker å kjøpe FirstPrice på enten Kiwi eller REMA 1000 (billig), men de holder seg ikke særlig bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes de holder ekstra lenge i kjøleskapet. Skallet blir riktignok stygt i fargen, men innholdet ser ut som, og smaker, som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Og sånn ellers er vel "billigbananene" ganske overmodne når de tas ut av butikken? Da obbevares de nok best i fryseren og spises i smoothie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettpåsak: hvis du kjøper inn mindre mengder av gangen, unngår du nok at både bananene og spinaten blir dårlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og sånn ellers er vel "billigbananene" ganske overmodne når de tas ut av butikken? Da obbevares de nok best i fryseren og spises i smoothie..

Det er ikke noen gjennomgående forskjell på modenhetsgraden på billigbananer og de andre bananene nei - og om det er det ser man det jo. Noe som kan påvirke dette er at bananer pakket i pose (som bl.a. billigbananer ofte er) modnes fortere om de blir i posen. Den beste oppbevaringen for bananer er romtemperatur og ikke sammen med annen frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frys dem! og bruk dem i matlagning senere.
Oppskåret, frossen banan er veldig godt i f.eks. smoothies :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokalbutikken her eg bor selger ofte bananer billig om mandagen. Typisk bananer som har ligget over helgen og blitt litt misfarget i skallet. Får ofte flere kilo for 10 kr. Vil ikkje påstå eg er en gjerrigknark, men slår ofte til på dette tilbudet. Spiser noen, fryser noen, baker banankake osv. Blir alltid kvitt de:) Poenget mitt er at de holder seg ofte mye lenger enn en skulle tro, men da må en tolerere at skallet er brunt. De er like gode inni;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...