Gå til innhold

Havregrøt...

Fremhevede innlegg

Gjest Rettpåsak
Skrevet

Spiser veldig mye havregrøt for tida. Både sunt og billig:). Bruker å blande 3dl lettkokte fra AXA med 5dl vann for så å sette den i mikroen på 7.30 minutter. Bruker å ha den i ildfast form.

Men når jeg skal vaske den ildfasteformen så blir det alltid grøt hengende igjen uansett om jeg bruker oppvaskmaskina.

Noen tips til hvordan jeg unngår dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg tid til å sette formen i bløt noen timer før du vasker den.

Et annet råd er å bruke skrubb på formen.

Nei, i oppvaskmaskinen vil nok restene bli sittende igjen pga grøten stivnet før maskinen ble satt i gang.

Gjest Rettpåsak
Skrevet

Bruker å sette den i bløt med varmt vann, men likevel så sitter det en del igjen..

Skrevet

Blir nok svidd fast i microen tenker jeg... hvis du koker det i gryte - går like fort hvis ikke fortere.. tar vel bare et par minutter det.. også skyller og vasker gryta med en gang.. .ellers sitter det som limt..

Skrevet

Sett kaldt vann i formen, og la den stå til du skal på kjøkkenet igjen. Så bruker du oppvaskbørsta, eventuelt skrapen oppå den.

En smørklatt i grauten reduserer problemet.

Bruker nonstickpanne, jeg. Lager jeg med vann, koker jeg det i vannkokeren mens jeg finner fram gryn og annet (smør, rosin, tørkede eplebiter, sukker, kanel, melk etc.) Er ferdig på under fem minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...