Gå til innhold

Brukt seng med flekker på overmadrassen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en brukt seng for noen dager siden. Det så ut som en fin seng på Finn, og den hadde visst blitt bukt mindre enn et år. Da jeg hentet den la jeg ikke merke til noe galt. Da jeg hadde fått den i hus tok jeg av trekket på overmadrassen for å vaske det, og la fremdeles ikke merke til noe. Men da jeg skulle henge opp trekket ute i dagslys etter vasken, så jeg plutselig en svær, bruk flekk på den ene sida. Jeg aner ikke hva det er for noe, men blir jo veldig mistenksom når den er på en seng. Jeg merker også at jeg blir litt irritert, for vanligvis koster rammemadrasser på Finn ca 5-600 kr, mens denne kostet 1000, fordi den var så lite brukt. Det syns jeg egentlig er litt drøyt når man i tillegg tier om svære, ekle flekker. Nå har jeg vasket trekket en gang på 40 grader, og to ganger på 60. Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre. Hva syns dere? Er det skikkelig ekkelt å bare bruke den med flekken ned? Eller er det jeg som overreagerer? Jeg har nok litt vaskemani til tider, så det kan jo hende jeg overreagerer fælt nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flekk på overmadrass er så vanlig at jeg hadde nok heller ikke tenkt på å nevne det.

Vi kjöpte splitter ny seng, og etter bare et par mnd så hadde vi fått en flekk på overmadrassen.

Du kan, om det er så grusomt, kjöpe en billig overmadrass til sengen og kaste den du har nå.

Skrevet

Fint å høre at noen syns det ikke er så big deal. Hva kom flekken deres av? Jeg syns såklart ikke det gjør noe om det er kaffe eller noe sånn, det er mer tanken på at det kan være avføring eller noe sånn, som gjør at jeg blir litt satt ut. Det er en stor, brun flekk liksom. Men jeg får vel aldri vite hva det er, siden det ikke er jeg som har hatt senga.

Skrevet

Jeg kunne gjerne kjøpt en brukt seng, men overmadrassen ville jeg byttet ut med en ny. Ville aldri solgt en overmadrass heller, forresten.

Er trekket vasket flere ganger, og selve fyllet ser rent ut, så er det vel noenlunde rent. Men ville som sagt kjøpt ny overmadrass jeg da..

Skrevet

Som student som har bodd i flere forskjellige møblerte hybler må jeg si at sånt må jeg (dessverre) blaffen i...;) Har sovet i en del flekkete senger etterhvert ja, uten overmadrass så de var jo umulige å vaske.

Så lenge du faktisk har vasket madrassen ville jeg ikke brydd meg, da er den jo faktisk så ren som du kan få den...:)

Gjest Gjest_Ennovy_*
Skrevet

Nå har jeg aldri kjøpt brukt seng, men har tenk tanken. Hvis jeg skulle gjort det ville jeg så absolutt har kjøpt ny overmadrass. Disse koster vel ikke allverdens?

Tanken på hvor mye rart folk gjør i sengene sine, gjør så jeg ville følt meg skikkelig uvell hvis jeg skulle sovet i en seng jeg overhode ikke aner hvordan personer som har ligget derfør meg var.

Men det er meg om det.

Gjest Gjest_Petra_*
Skrevet

Jeg har aldri tenkt tanken på å kjøpe en brukt seng og en flekkete seng hadde jeg ihvertfall aldri kjøpt.

Flekken kan være så mangt, urin, mensturasjon, sæd, osv er vel det mest naturlige å tenke på.

Det finnes jo så mange billige senger å få tak i idag så jeg hadde heller valgt en billig seng fra Ikea enn en dyr brukt seng.

Skrevet

Jeg er litt sånn som liker å kjøpe en madrass som kun jeg selv har sovet i. Men flekker blir det hos alle stort sett, pga svette osv. Kan du ikke kjøpe en tynn overmadrass og legge over. Dessuten tenk på når du er på hotel... mye rart i de madrassene også sikkert ;) hehe

Skrevet

brune flekker kommer gjerne av blod.. hadde selv et uhell en gang. men det kan selvfølgelig være noe annet, men denne flekket går ikke bort, har prøvd å vaske noen ganger.

Skrevet

Har fått mørke flekker på vår overmadrass, uten at jeg skjønner hvor de kommer fra - null flekker på lakenene. Selv om flekkene ikke går bort ved vask, så er trekket så rent som du kan få det, og lakenet du har over er jo rent. Ser ikke problemet :P

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Jeg hadde aldri kjøpt en brukt seng, eller andre brukte ting for den del.

Ikea har så masse billig at ingen trenger å kjøpe brukt selv om man har dårlig råd.

Skrevet

Når du har vasket trekket og i tillegg har rent laken over så er det nok hygienisk trygt. Sier som andre - tenk på hotellsenger og hybelmøbler...

Men når det er sagt så skjønner jeg faktisk at du synes det er litt vemmelig, så jeg støtter forslaget om å kjøpe en ny overmadrass.

Gjest Gjest_Petra_*
Skrevet

Jeg er sjokkert over at folk i det hele tatt tør selge senger med flekker i ... skulle jeg solgt en seng så måtte den vært totalt flekkfri.

Joda, greit nok at man bor på hotell både titt og ofte - men da slipper vi ihvertfall å se på madrassen.

Men som sagt før så hadde jeg aldri kjøpt en brukt seng.

Skrevet

Klarer man å overse dette er det ingen big deal synest jeg. Vi fikk en stor brun flekk på sengen vår da vi lekte med sjokoladeis i sengen og ble så oppslukt av leken at isen ble glemt :tongue: Kanskje ikke det du ville høre?

Du har vasket trekket godt og dette er rent, sengen er god? Da går det kun på om du klarer å overse flekken, for farlig er den ikke.

• 2 uker senere...
Skrevet

Bruk dobbelt laken, slik at det innerste lakenet alltid ligger på.

Ute av øye, ute av sinn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...