Gå til innhold

Nettvenner


Gjest Mzfire

Anbefalte innlegg

Gjest Mzfire

Sitter her og tenker på en nettvenn av meg. Rart har aldri møtt personen, men har likevel blitt en slags venn for meg. Vi har snakket med hverandre hver dag. Nå er denne personen borte, på ferie da, men hehe jeg kjenner savnet. Er det ikke rart? Kjenner et slags tomrom nå da. Har dere opplevd det før? Kan man bli ekte venner via nettet? Det har jeg troen på. Jeg velger også å være så naiv og tro at man er seg selv. Ikke spiller en annen liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det mener jeg man kan. Jeg har forøvrig faktisk fått mange venner på nettet, Noen har jeg møtt, noen har jeg daglig omgang med nesten. Og noen skal jeg møte for første gang denne uken. Og noen snakker jeg kun med på nettet. Men venner ja det kaller jeg de så absolutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Det var hyggelig å høre. Har det ikke blitt en mer og mer vanlig måte å skaffe seg venner på da for å bli kjent? Jeg stoler på de jeg finner tonen med. Likevel blir jeg skremt av å lese i nyhetene om jenter som blir lurt av den de snakker med. Noen blir voldtatt og det som er.. Men jeg mener at man merker vel det etterhvert? Jeg mener selv at jeg har utviklet en følelse, hva skal jeg kalle det.. om den jeg snakker med. At jeg merker om den personen skulle være gal.. Nå er jeg veldig mye på internett også. Tror kansje de som ikke er vant til å bli kjent på den måten kansje ville gå i en felle og ikke se den så godt . Eller? Av de jeg har møtt har ingen vist seg å være øksemordere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er nok en mer og mer vanlig måte å få venner på. Jeg er og veldig mye på internett. Og føler nok og at jeg er ganske god til å lese folk, om de snakker sant eller usant ja når vi snakker privat. Men jeg gir ikke fra meg telefonnummer og sånn før vi har snakket lenge. Eller er kommet til det punktet at vi skal treffes.

Jeg blir litt skremt av sånne historier jeg og, men ikke redd. Jeg snakker f.eks aldri sex snakk med noen av de jeg snakker med. Begynner de med det blokkerer jeg de fort. Og jeg forteller og alltid at jeg er gift, og lykkelig sådan under første samtalen hvis det er menn jeg snakker med. Godtar de ikke det blokkeres de. Så jeg passer meg, men venner blir jeg med mange av de. :) Og ville ikke vært foruten en eneste en av de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst kan man det!

En av mine beste venner ble jeg kjent med gjennom nettet, jeg :P

Jeg har blitt kjent med ganske mange gjennom nettet, egentlig. De fleste har jeg aldri truffet, men de tre jeg har truffet de siste årene har jeg truffet siden i fjor sommer. (utenom KG-treffet da) De er helt herlige mennesker som jeg setter utrolig stor pris på!

Jeg har såpass sterk intuisjon har jeg blitt fortalt (og merket selv) mange ganger, så jeg har etterhvert begynt å følge magefølelsen min. Dermed har jeg blitt tøffere til å tørre å treffe noen, og derfor har jeg fått flere nye venner og bekjente som jeg har blitt veldig glad i. Jeg forteller de mennene jeg blir kjent med at jeg er i et forhold, og noen av dem jeg har blitt kjent med er det selv også, så det er veldig greit.

Men det med slike historier.... Jeg tenker som så, jeg, at om jeg skulle ta feil og treffe noen som ikke er den de har utgitt for seg for å være, så får jeg lære da. Om de voldtar og dreper meg så kan jeg iallfall ikke angre etterpå for at jeg var så pysete og ikke turte å treffe disse vidunderlige menneskene. :lol:

Det som er, er at jeg tilogmed på nettet som IRL alltid har hatt så mye lettere for å få mannlige venner enn kvinnelige, så det er naturlig nok flest menn i min bekjentskapskrets..Tror jeg er litt "karslig" som vi sier der jeg kommer fra :lol: Men jeg synes det er greit, jeg, jeg synes det er masse hyggelige menn der ute! Og det er veldig greit så lenge alle vet og respekterer at jeg er i et forhold.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Godt å høre Lillian :) Fint å høre at det faktisk er mulig å få seg venner på den måten. Var intuisjonen jeg lette etter i stad. Den har jeg også, så jeg kan luke ut de som jeg merker er useriøse. Håper ikke du blir fornærmet Lillian, men du kan minne meg litt om Anne Mona fra Big brothe. Husker du henne? For hun var også ei jente som fikk seg lett guttevenner. Jeg tenker på hvordan hun virket som person. Ut fra det lille glimtet jeg fikk av deg på det KG- treffet så syns jeg det :) Ei rolig og snill jente, med mye under overflaten.. Stemmer det?

Ellers har jeg også alltid fått best kontakt med gutter. Har alltid ønsket meg en jentegjeng, men har alltid blitt utestengt fra dem. Alltid lurt på hvorfor men.

Ja disse karene som begynner med sex snakk de er useriøse da. Samme her, de blokkerer jeg også. Er ikke gøy en gang.

Men det med å møte disse menneskene er jeg mer skeptisk til. Men etter å ha hørt hva du har å fortelle Lillian, er det bare å kaste seg ut i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe, MzFire, nå har jeg hørt det også :wink: Jeg er ikke lik Anne Mona fra Big Brother sånn egentlig, men har kanskje mye av den grove "kar-humoren" som hun også hadde. :blunke:

Hva er galt med å snakke sex med menn da? Jeg mener selvsagt ikke sånn cyber-sex, men vanlig diskutere sex som man kanskje gjør med venninner? Snakker om generell sex og kåtskap med alle vennene mine, jeg - menn som kvinner :ler:

Er vel ikke helt normal jeg da?!?!

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - du er heeelt normal Lillian :D ! (håper jeg da :o :oops: )

Jeg har veldig god kontakt med noen på nettet - har til og med funnet meg kjærest der jeg ..... :wink:

Og jeg også merker savnet når folk er bortreise eller ikke er online på en stund .....og merker også at jeg bekymrer meg for de ......

Det er mange trivelige mennesker der ute .....men det er litt nifst å tenke på de som ikke er det - men som gir jeg ut for å være det .....man bør være forsiktig ja ......

Men - jeg er såååå fornøyd med mine nettvenner ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert ja kanskje men ikke første gang en snakker sammen.

Hehe, nei, selvsagt ikke! :ler:

Var ikke det jeg mente, men når man blir venner liksom. I starten blir man jo kjent, og etterhvert bekjente. Deretter kan man være så heldig og gå over til det man kaller venner :)

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Lillian, men det er de som begynner første gang jeg blokkerer. Ikke de som begynner etterhvert når vi er blitt mer enn kjente, bekjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Jeg er enig med deg Lillian at det ikke er noe i veien å snakke om sex sånn generelt :) men jeg tenkte mer på sånn i den duren. Hei søta. Vil du kjenne på pxxxxx min. Og så våt du er i XXXX di. Sånn prat jeg styrer helt unna.

Så flott Virgo at du har fått deg en kjæreste på den måten gjennom internett. Alt går visst an skjønner jeg :) Egentlig er det en ganske flott måte å bli kjent med noen på. Da tør man å vise mer av seg selv og andre sider enn på vanlig måte. Kontakten blir mer nær i mange tilfeller også. Da det er folk som er mer lukket og stille ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mzfire
Ja, hvorfor ikke. Tidligere hadde vi brevvenner, nå har vi nettvenner :)

Fortere å bli kjent på denne måten da. Flott å kunne chatte også. Syns det er mer personlig og koselig med brev da. Er litt gammeldags jeg da. Alltid like spennende og morsomt å få brev i postkassa :D

Men det som er positivt med internett er at man får så fort svar tilbake at man blir jo også fortere kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...