Gå til innhold

bergenstesten


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

hei,

Jeg skal ta bergenstesten, og lurer på om noen her kan fortelle meg litt om den.

Hvor vanskelig er den, er den lett og bestå etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei,

Jeg skal ta bergenstesten, og lurer på om noen her kan fortelle meg litt om den.

Hvor vanskelig er den, er den lett og bestå etc.

Hva er det? Har aldri hørt om det før :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bergenstesten er en akademisk norsk test for utenlandske studenter som vil studere ved norske universiteter.

Vet ikke hvor vanskelig den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fropessor Snurre
hei,

Jeg skal ta bergenstesten, og lurer på om noen her kan fortelle meg litt om den.

Hvor vanskelig er den, er den lett og bestå etc.

Hvis du har basiskunnskaper fra kurs eller annen undervisning, i tillegg til språkferdigheter som gjør deg i stand til å lese en kvalitetsavis (som for eksempel Aftenposten), og dersom du klarer å henge med i en samtale som går litt dypere enn været og dagligdagse temaer, har du ingenting å være redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja, jeg har nok basis kunnskaper i norsk, men dybde.... er litt redd for det.

Vet du hvor jeg kan finne eksempel på denne testen. Har lett over hele nettet, google, kvasir etc. Men har ikke funnet noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann,

Jeg har sett de sidene som du viser til her, men det jeg er mere ute etter er et eksemplar av testen, uten aa betale 200 kroner. og det klarer jeg ikke aa finne.

jeg har brukt baade google og kvasir for aa lete etter eksempel paa hvordan testen ser ut, saa om du klarer aa finne det for meg, vil jeg vaere veldig takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er mulig å finne gratis eksempel på Internett. Det er en god ide å betale 200 NOK og kjøpe test og øve deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...