Gjest Gjest_charlie_* Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Volum i håret? Ja det ville jeg ha, tenkte jeg etter å ha sett på en youtube video av noen tips fra en frisør som brukte en rund børste og føna det. Ou lets give it a go tenkte jeg. Oh som jeg vil reise tilbake i tid og si nei, ikke ta den runde børsten, kast den. Men oh ja, jeg tok den og tok en god håndfull med hår fra min høyre side. Rolling it up. Jeg stoppa halveis takk gudene! For jeg merket at noe var galt! Jeg prøvde å rulle ned, MEN NEI! Her rulles det bare en vei! OPPOVER! Man kan bare gråte mens håret blir spist opp av et fryktelig monster fra helvete på oppdrag om å spise alt håret den kan få tak i! Jeg begynte å få panikk, hvordan skulle dette gå? Blir jeg skalla på ene siden? Jeg var kjapp med å søke dette opp på google, og jeg ville le men jeg var ikke i situasjonen til det, ville heller gråte. Jeg så igjennom en del tips til hvordan man skulle få ut håret, og skulle prøve selv. Mission impossible! Håret mitt var tørt, så jeg gikk igang med det første tipset som var å prøve å få det ut, sakte og sikkert, prøve prøve... nei, det gikk ikke, om noe så ble det bare rulla enda lengre opp. Herregud tenker jeg. Da prøver vi med balsam, i tørt hår først! Det begynte å rykke litt her og der men ikke til noe nytte. Så da tok jeg litt vann på børsten og det stakkars håret mitt fanga i det. Jeg prøvde å få ut det jeg kunne, jeg prøvde virkelig. Det virka umulig. Noe fikk jeg ut, men mesteparten av det jeg klarte å få ut var hår som hade ryket pga av at jeg dro hardt, i desperasjon! Nå skulle jeg prøve noe annet, klippe av de tuppene på børsten, det funket litt og jeg fikk en dusk med litt ryket hår ut denne gangen også. I tillegg til avklipt hår som hadde vært i veien når jeg klipte! Jeg ville prøve med olje også, men balsam olje og vann, hvordan ville dette gå? Tørte ikke å gjøre ting værre enn jeg allerede hadde gjort! Jeg fikk hjelp av moren min til slutt når hun hørte de desperate ropene mine på badet. Til slutt måtte jeg bare klippe av bit for bit av håret så langt inn i børsten som jeg kunne. Jeg har hår til midjen/korsryggen. Nå med en moteriktig skulderkort trappetripp høyre side! SÅ VÆR SÅ SNILL! Hold deg unna runde børster, farlige hårete hårruller om du ikke er sikker på at det kommer til å gå bra! Hvis du må, prøv på en bitteliten del først! Nå skal jeg gå og gråte megselv til søvne, og oppsøke en frisør imorgen.
Gjest Melis poo Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 haha!! Du skriver jo kjempe bra!! Men uff.. :|
Leo Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Etter å ha hatt langt, tykt hår i snart en mannsalder er det om ikke annet en tilfredstillelse å oppdage at min skrekk for de "fantastiske rundbørstene i naturhår" til "bare" 500 kroner som har blitt forsøkt prakket på meg av diverse frisører i årenes løp, har vært velbegrunnet... En frisør som forsøkte seg på noe av det samme i mitt hår ble nødt til å skjære busten av børsten med skalpell. Noe av mitt hår forsvant også, men det ved å skyve håret oppover i busten mens hun skar, ble det meste reddet. 10-kroners børstene med grove plasttenner gir minst like fint volum og sitter aldri fast! Lykke til!
Starkitten Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Hehe, jeg må le litt, for dette har jeg klart å gjøre selv! Det er så utrolig frustrerende! Man får ikke rikket børsten i noen retninger og den er totalt stuck! Jeg måtte til slutt klippe litt av håret mitt
lovenemo Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Gjorde det samme, som barn.. Endte med at jeg i panikk klipte av håret rett ved der børsten hadde satt seg fast.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 hærlighet. Rundbørster skal jo ikke rulles opp i håret.
Gjest g Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 hærlighet. Rundbørster skal jo ikke rulles opp i håret. Hihi Signerer denne!
Avalon Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 Gjorde det samme, som barn.. Endte med at jeg i panikk klipte av håret rett ved der børsten hadde satt seg fast. Jeg gjorde også dette som barn... bare det at det var i mammas hår....jeg skulle leke frisør.
spinnvil Skrevet 13. august 2009 #9 Skrevet 13. august 2009 Haha, jeg gjorde akkurat det samme selv da jeg var 12. Pappa var rimelig oppgitt da han måtte trekke ut alle plastpiggene på rundbørsten med tang. Jeg var vel heldig som hadde valgt en sånn børste, og ikke en med naturhår
Neytiri Skrevet 15. august 2009 #10 Skrevet 15. august 2009 Måtte bare lure litt her.......er det sånn at dere har rullet håret oppi rundbørsten??? kor stort parti har dere tatt da??? OK......som regel skal man jo ta en liten seksjon(litt tynnere en det diameteren er på børsten)....plasser børsten under partiet nær rota.....løft opp mens man har føneren over....for så å dra børsten ned over partiet mens man snur børsten... Skjønner ikke kosn dere har gjort det, men klart er dette ikke alltid så enkelt....men å feste det så mye at man må klippe det vekk...uff det må være forferdligt.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #11 Skrevet 16. august 2009 skjønner heller ikke helt hvordan dere klarer det.. er en fordel å gre igjennom håret først også, så man ikke har floker når du drar den gjennom håret.. men som icechick sa, små partier og start ved roten og draa utover, som om du børster håret fra undersiden. ALdRI RULL DEN I OPP I HÅRET!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå