Gjest MooCow Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 (endret) Jeg kunne godt tenke meg aa spist litt mer vegetarmat, og har faktisk et par veggiskokeboeker, men jeg syns de fleste av oppskriftene virker noksaa tidkrevende. Jeg faar litt hetta naar en oppskrift inneholder oerten hundre ingredienser. Derfor lurer jeg paa om noen av dere har noen gode og lettvinte oppskrifter til meg? Jeg har problemer med magen saa det maa vaere gluten- og laktosefritt(eller mulig aa bruke erstatninger). Boenner, erter og mais utgaar ogsaa desverre. Endret 13. august 2009 av MooCow
Markjordbær Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 (endret) Ooh dæven. Det var ikke lett! Jeg gikk gjennom bloggen min og fant kun én oppskrift som oppfylte alle kriteriene. Det er en enkel tomatrett fra Somalia. Jeg serverte den med brød og salat, men det går sikkert an å servere med ris eller andre ting i stedet. Den er nok ikke så mettende i seg selv, men med ris eller hva du velger å ha til så skal man nok bli mett av den. Den smaker veldig godt! http://homemaker.blogg.no/1236379514_maraq...sh_med_muu.html Ellers kan du jo woke grønnsaker og servere med ris. En ferdig woksaus fra butikk eller lage en selv. Grønnsaksbuljongterning + litt vann (bare nok til at terning løses opp) + litt soyasaus fungerer fint. Omelett/frittata? Tilsett hva du måtte ønske av grønnsaker. Endret 13. august 2009 av Markjordbær
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Frosk (?) her inne har en veldig fin blogg med vegetaroppskrifter. http://norwayveggie.blogspot.com
Gjest MooCow Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 (endret) Takk for tips begge to. Det er ikke lett aa finne ut av hva man kan spise naar man har mageproblemer nei ... Holder paa med en eliminasjonsdiett for tiden, og den er temmelig streng. Men melk og mel kan jo alltids erstattes saa akkurat det er jo egentlig ikke noe stort problem. Endret 13. august 2009 av MooCow
Gjest MooCow Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Ooh dæven. Det var ikke lett! Jeg gikk gjennom bloggen min og fant kun én oppskrift som oppfylte alle kriteriene. Det er en enkel tomatrett fra Somalia. Jeg serverte den med brød og salat, men det går sikkert an å servere med ris eller andre ting i stedet. Den er nok ikke så mettende i seg selv, men med ris eller hva du velger å ha til så skal man nok bli mett av den. Den smaker veldig godt! http://homemaker.blogg.no/1236379514_maraq...sh_med_muu.html Ellers kan du jo woke grønnsaker og servere med ris. En ferdig woksaus fra butikk eller lage en selv. Grønnsaksbuljongterning + litt vann (bare nok til at terning løses opp) + litt soyasaus fungerer fint. Omelett/frittata? Tilsett hva du måtte ønske av grønnsaker. Tomater er godt da, og med litt tilbehoer blir det sikkert bra. Wok var lurt, hvorfor tenkte ikke jeg paa det ...
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 Har akkurat det samme "problemet" som deg. Pleier aa like aa bruke en de tid paa mat, men naa om dagen har jeg altfor mye aa tenke paa, saa da gaar det i salat av avocado, tomat, timian, salt, pepper og masse olivenolje. Og saa spiser jeg en del maispasta med hjemmelaget, godt krydret tomatsaus. Trenger noen tips jeg og ja...
Gjest MooCow Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 Har akkurat det samme "problemet" som deg. Pleier aa like aa bruke en de tid paa mat, men naa om dagen har jeg altfor mye aa tenke paa, saa da gaar det i salat av avocado, tomat, timian, salt, pepper og masse olivenolje. Og saa spiser jeg en del maispasta med hjemmelaget, godt krydret tomatsaus. Trenger noen tips jeg og ja... Salat med avocado er jo godt da. Salat generelt sett egentlig. Vi faar haape noen her har noen gode tips til oss da. Jeg ble litt inspirert naa saa jeg tror jammen jeg skal google litt selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå