Gå til innhold

Auda, Siv


=Iq Zehn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sosialist
Det betyr ikke at privatisering er feil, men at man må følge opp og regulere når det blir uverdige forhold både når det gjelder privat og kommunal drift.

Men hva er da poenget med privatisering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er da poenget med privatisering?

i privat sekor stilles det alltid strengere krav enn i offentlig, der har du poenget med privatisering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sosialist
i privat sekor stilles det alltid strengere krav enn i offentlig, der har du poenget med privatisering ;)

Ja, det ser vi, jo. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i privat sekor stilles det alltid strengere krav enn i offentlig, der har du poenget med privatisering ;)

I din ideologiske utopi, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siv Jensen møtte seg selv i døren der, ja. :ler:

eh... nei? Du må jo høre på hva hun faktisk sier, det er ts som har feiltolket utsagnet hennes. Og dumme sauer som deg dilter etter og går fem på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ser vi, jo. :roll:

er du um eller bare vanskelig? Her er en teskje til deg; Det gjøres LANGT FÆRRE FEIL i privat sektor enn i offentlig. Fordi det offentlige verner om de udugelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussige greier i grunnen. FRP får hets og blir mobbet til den store gullmedalje fordi de vil privatisere, og når et sykehjem i privat drift ikke gjør jobben sin som det skal så blir FRP satt til vegs. Men at det offentlige tar vare på sine pasienter som om de ikke betyr noe lenger og pleie skal komme sist fordi økonomien og sparetiltak er viktigere en å bruke noen ekstra ojlepenpenger da er det ingen som sier noe og ingen blir mobber AP og rontfigurene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh... nei? Du må jo høre på hva hun faktisk sier, det er ts som har feiltolket utsagnet hennes. Og dumme sauer som deg dilter etter og går fem på.

Siv dummet seg ut. Spis det i deg. Bæææææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser man Frps politikk i praksis. Sammen med Høyre har partiet styrt Oslo i 13 år, og situasjonen for de eldre på det private sykehjemmet er uverdig, ifølge Siv Jensen. Flott hun innrømmer at privatisering ikke er noen god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser man Frps politikk i praksis. Sammen med Høyre har partiet styrt Oslo i 13 år, og situasjonen for de eldre på det private sykehjemmet er uverdig, ifølge Siv Jensen. Flott hun innrømmer at privatisering ikke er noen god løsning.

At situasjonen på sykehjem her i landet generelt er uverdig, er jeg helt enig i. Det gjelder uansett om de er privat-eller kommunalt eide.

Min mormor er 86 år gammel, og har osteoperose. Hun holder til på et kommunalt eid sykehjem her i Bergen, og situasjonen der er ikke akkurat grei, for å si det slik...

Eldreomsorgen her i landet er katastrofalt dårlig, men det har ingenting med priatisering å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At situasjonen på sykehjem her i landet generelt er uverdig, er jeg helt enig i. Det gjelder uansett om de er privat-eller kommunalt eide.

Min mormor er 86 år gammel, og har osteoperose. Hun holder til på et kommunalt eid sykehjem her i Bergen, og situasjonen der er ikke akkurat grei, for å si det slik...

Eldreomsorgen her i landet er katastrofalt dårlig, men det har ingenting med priatisering å gjøre.

...Og i Bergen er det Høyre, Krf og inntil nylig, Frp som styrer.

Fra 2003- 2007 var det Høyre, Krf, Venstre som satt med støtte fra Frp.

Jeg er helt uenig i den svartmalingen av eldrepolitikken du kommer med, jeg unner de eldre alt godt, og privatisering er altså ikke veien å gå.

I Oslo har eldreomsorgen lenge vært privatisert og den skiller seg negativ ut.

Det er kanskje på tide å ta av seg de ideologiske brillene og ser verden slik den faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...Og i Bergen er det Høyre, Krf og inntil nylig, Frp som styrer.

Fra 2003- 2007 var det Høyre, Krf, Venstre som satt med støtte fra Frp.

Jeg er helt uenig i den svartmalingen av eldrepolitikken du kommer med, jeg unner de eldre alt godt, og privatisering er altså ikke veien å gå.

I Oslo har eldreomsorgen lenge vært privatisert og den skiller seg negativ ut.

Det er kanskje på tide å ta av seg de ideologiske brillene og ser verden slik den faktisk er.

Er rett og slett motstander av alle ikke-sosialistiske partier du, da?

Mormoren min er på et kommunalt eid sykehjem, så jeg skjønner ikke hvor du vil med å trekke inn at du mener at privatisering ikke er veien å gå? Hele poenget mitt er jo å fortelle at etter mitt inntrykk er ikke de kommunalt eide sykehjemmene noe bedre enn de privateide.

Ellers er det nok dere sosialister som har ideologiske briller og ikke vil se verden slik den er, all den tid kommunisemns fiasko gjennom over 90 år, i tillegg til liberalismens suksess(og finanskrisen var en følge av at folk lånte penger de ikke hadde råd til å tilbakebetale, og hadde en kunstig høy levestandard, samt vanvittig høye lederlønninger og fallskjermer, sistnevnte noe vi også har i sosialdemokratiske Norge, og ingen av tingene har i og for seg noe med liberalisme å gjøre)ikke er et godt nok bevis for dere på at den økonomiske modellen(sosialisme, som er et onde uansett om det kalles sosialdemokrati eller kommunisme-forskjellen ligger bare i graden av fiasko-fra delvis til total fiasko)dere forfekter er helt håpløs, og bør legges død en gang for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rett og slett motstander av alle ikke-sosialistiske partier du, da?

Mormoren min er på et kommunalt eid sykehjem, så jeg skjønner ikke hvor du vil med å trekke inn at du mener at privatisering ikke er veien å gå? Hele poenget mitt er jo å fortelle at etter mitt inntrykk er ikke de kommunalt eide sykehjemmene noe bedre enn de privateide.

Ellers er det nok dere sosialister som har ideologiske briller og ikke vil se verden slik den er, all den tid kommunisemns fiasko gjennom over 90 år, i tillegg til liberalismens suksess(og finanskrisen var en følge av at folk lånte penger de ikke hadde råd til å tilbakebetale, og hadde en kunstig høy levestandard, samt vanvittig høye lederlønninger og fallskjermer, sistnevnte noe vi også har i sosialdemokratiske Norge, og ingen av tingene har i og for seg noe med liberalisme å gjøre)ikke er et godt nok bevis for dere på at den økonomiske modellen(sosialisme, som er et onde uansett om det kalles sosialdemokrati eller kommunisme-forskjellen ligger bare i graden av fiasko-fra delvis til total fiasko)dere forfekter er helt håpløs, og bør legges død en gang for alle.

Jeg er motstander av privatisering som går på bekostning av offentlige tilbud.

Sånn ellers så gidder jeg ikke å diskutere med noen som ikke vet forskjell på kommunisme, sosialisme og sosialdemokrati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er motstander av privatisering som går på bekostning av offentlige tilbud.

Sånn ellers så gidder jeg ikke å diskutere med noen som ikke vet forskjell på kommunisme, sosialisme og sosialdemokrati.

Ingen har sagt at privatiseringen skal gå på bekostning av noe som helst.

Jeg vet selvsagt forskjellen på disse tre ideologiene, som altså er tre undergrener av det samme, jeg kaller det også sosialisme, i mangel på et bedre ord(foruten "venstresiden"o.l.). Disse tre ideologiene er alle fiaskoer, bare i variendende grad. All historie viser at jo mer liberalistisk et land er, jo rikere er det(og da prater vi ikke om olje-inntekter, da det er noe vi hadde hatt uansett hvem som styrte, med unntak av SV og de partiene til venstre for dem).

Endret av Rachel1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...