Gjest Jupp Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Heihei, jeg ønsker bare at noen sier at jeg er skikkelig flink. Jeg er god venn, trofast arbeidstaker, en god lytter, trimmer og spiser sunt. Tar vare på familien, hjelper gamle damer over veien, bærer barnevogner inn i bussen, sniker heller aldri på bussen/trikken, vasker hver helg, betaler mine regninger i tide, trener, har sluttet å røyke, alltid hatt best karakterer, og har jobbet med vanskeligstilte barn. Jeg roser og hjelper og lytter og støtter. Står på og klager aldri. Smilende og blid. Bortsett fra nå i det siste - hvor jeg har innsett at jeg aldri får ros, aldri skryt, nei det er faktisk sjelden folk hører på meg - fordi de har det så travelt med å tenke på seg selv. Aldri et rosende ord, faktisk. Så nå skal jeg også begynne å tenke på meg selv - og jeg begynner med å innrømme at litt ros hadde vært kjempefint På forhånd tusen takk!
Gjest Pet Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Vi nordmenn er altfor lite flinke til å rose andre! Det er nok litt jantelov som sier oss at ingen skal tro de er bedre enn andre i tillegg til sosialdemoktratisk arv hvor alle skal være like flinke uansett ytelse. Jeg har nettopp blitt leder og opplever at jeg synes det er vanskelig å rose, men er veldig bevisst på det og vet at jeg må og skal får øve meg litt på deg nå : du er kjempeflink! Jeg er helt sikker på at du bidrar til at folk du ikke kjenner får en bedre dag (jfr hjelpe med barnevogner og gamlinger) og også at dine nærmeste setter kjempestor pris på at du er så flink til å hjelpe dem og lytte. De glemmer desverre bare å si det til deg. Du er et flott medmenneske! Alle trenge sånne som deg og bør huske å si i fra hvor stor pris man setter på slike!
Gjest Jupp Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 Vi nordmenn er altfor lite flinke til å rose andre! Det er nok litt jantelov som sier oss at ingen skal tro de er bedre enn andre i tillegg til sosialdemoktratisk arv hvor alle skal være like flinke uansett ytelse. Jeg har nettopp blitt leder og opplever at jeg synes det er vanskelig å rose, men er veldig bevisst på det og vet at jeg må og skal får øve meg litt på deg nå : du er kjempeflink! Jeg er helt sikker på at du bidrar til at folk du ikke kjenner får en bedre dag (jfr hjelpe med barnevogner og gamlinger) og også at dine nærmeste setter kjempestor pris på at du er så flink til å hjelpe dem og lytte. De glemmer desverre bare å si det til deg. Du er et flott medmenneske! Alle trenge sånne som deg og bør huske å si i fra hvor stor pris man setter på slike! Tusen takk, det varmet mitt hjerte Og nå bidro du til at min dag ble bedre. Og takk det samme - du er garantert veldig dyktig, i og med at du har blitt leder. Og veldig sympatisk, siden du vaklgte å forfatte dette innlegget til meg, og ikke bare surfe videre. Så bra at du er bevisst på det med ros, det viser innsikt og at du nok er og blir en god sjef Hei hå, stå nå på
Gjest Pet Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Tusen takk, det varmet mitt hjerte Og nå bidro du til at min dag ble bedre. Og takk det samme - du er garantert veldig dyktig, i og med at du har blitt leder. Og veldig sympatisk, siden du vaklgte å forfatte dette innlegget til meg, og ikke bare surfe videre. Så bra at du er bevisst på det med ros, det viser innsikt og at du nok er og blir en god sjef Hei hå, stå nå på Tusen takk til deg også! Jeg har faktisk tatt opp dette med ros og anerkjennelse i medarbeidersamtaler med min leder. Jeg har opplevd at andre på jobben har tatt mine ideer til inntekt for sine og fått skryt for for dem og det er skikkelig sårt! Uansett, så har jeg en sønn på 18 som skryter veldig av maten min, og det tar jeg til meg hver gang!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå