Gå til innhold

Har akkurat operert inn silikon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Diskusjonen stod mellom 460 og 480 gram, men legen hadde under operasjonen heller lagt inn 240 gram, noe jeg syns ser litt lite ut. Vil brystene bli større eller mindre når hevelsen har gått ned?

Så lurer jeg på om det er ok at jeg sitter litt på pc/ser på tv nå 6 timer etter operasjon? Er slapp men ellers ok, ligger halvveis ned og har armene ned.

Sist men ikke minst, jeg fikk beskjed om å ikke gå med bh uten spiler og push up i et halvt år, er ikke dette veldig lenge? siden man ikke trenger å gå med sports bh i mer enn 6 uker så skjønner jeg ikke helt hva for andre alternativer det er uten spiler osv.

Setter VELDIG stor pris på svar! Mvh meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk beskjed om å gå med bh uten spiler i et halvt år mente jeg ;-)

Skrevet

Hvis du har lagt under muskelen, så kan du oppleve at de på en måte blir større når det har gått noen mnd, fordi muskelen "slapper" av og implantatet faller på plass.

Rart at du fikk så mye mindre enn det du tenkte, men det kan jo være at det ikke var plass til mer i første omgang.

Du føler deg bra nå etter operasjonen for du er fortsatt påvirket av bedøvelse og smertestillende, så du må ta det med ro uansett.

Så lenge du bare ligger i ro og hviler så er det ikke noe problem :) Jeg brukte mye tid på sofaen foran tven hehe.

Jeg fikk ikke noe beskjed angående spile/push up, men brukte det ikke før en god stund etter operasjonen og kun noen timer hvis det var en spesiell kveld.

Nå er det 7 mnd siden og jeg bruker sportsbh nesten hver dag siden jeg har en jobb hvor jeg kler meg avslappet hehe..

Tar på meg vanlig bh hvis jeg har på meg klær som jeg vil se litt bra ut i, men det er godt å få av spilebhen.

Grunnen til at man ikke skal bruke spilebh tror jeg var fordi kapselen rundt implantatet ikke er ferdig grodd før den tid, så hvis man bruker noe over lang tid som presser på brystet, så kan det bli misformet.

Vet ikke om det var helt slik, men noe i den duren. Tror derimot at det går helt fint å bruke vanlig bh noen timer en kveld i ny og ned når du er ferdig med sportsbh.

Skrevet

Hei hei Gjest og tusen takk for utfyllende svar:)

Jeg har operert over muskelen, samt silikon og ikke saltvann. Har sett en del på "Dr 90210" eller hva det nå heter, å der beroliget han pasientene med at de ville bli større med tiden. Men mulig de hadde operert inn under muskelen.. Så vil de jo se større ut med push up og litt innlegg. Det som var er at kirurgen skulle se litt ann hva som var penest til min kropp under selve operasjonen, så han ville teste ut litt. Jeg hadde plass til ca 300 gram, men er ganske tynn så er mulig det var derfor han gikk for litt mindre. Vet du om bandasjen og hevelsen gjør at de ser større ut nå? Æsj, skulle gått for litt større. Men men, det har hittil vært vellykket, så skal selvsagt ikke klage!

Hvordan gikk det når du inspiserte brystene dagen etter? var det ekkelt? er redd jeg skal svime av så skal få litt asistanse fra mamma. Å var det sånn for deg at smerten ble verre eller bedre med dagene i ettertid? Begynner på skole 25 September.

Skrevet

Uff, mente skole 25 august. Disse smertestillende har gått til hodet på meg :ler:

Skrevet

Åh, jeg husker når sykepleieren tok av sportsbhen min, det var en befrielse jeg ikke kommer til å glemme.

Når man er hoven, så strammer sportsbhen godt, så når den ble tatt av var det ingen smerter, men det var ikke mange minuttene puppene fikk luftet seg.

Var litt rart/skummelt å se de i speilet for de var jo hoven og spisse som pyramider, men de så flott ut.

Fikk dusje den 4. dagen og det var litt rart, men min kjære hjalp meg siden jeg ikke kunne løfte armene.

Smerten var vel verst andre og tredje dag, men jeg overlevde på vanlig smertestillende for jeg tålte ikke pinex forte eller hva det heter. Tok en sånn og kastet bare opp.

Tålte heller ikke narkosen, så jeg kastet opp min første dag, men jeg overlevde heldigvis hehe :D

Jeg startet på jobb igjen etter 2,5 uker og det fikk veldig bra. Jobber i en barnehage hvor det er mye løfting, så jeg var forsiktig, men hadde ikke særlig vondt etter to uker.

Skal sies at jeg sov på sofaen den første uken for jeg fant ikke en komfortabel liggestilling i senga hehe. Var ikke så lett å reise seg opp fra senga eller sofaen heller, så jeg måtte ha hjelp.

Likte veldig fint å bare sitte i ro i sofaen dagen lang uten å gjøre noe tungt. Var så redd for å skade mine nye pupper haha...

Jeg vil tro at du er klart for skole den 25. august :) Bare sats på at du ikke må bære en tung sekk med bøker så du slipper å vri armene og slikt hvis det er ubehagelig.

Angående strl så er ikke mine pupper så veldig store med mindre jeg bruker push up. Ingen som har kommentert dem og det er bra at jeg kan skjule dem hvis jeg vil, eller ta de frem :)

Skrevet

Nå spør jeg fælt, men glemte å spør om det er normalt å ha vondt i milten eller leveren (vet ikke helt hva det er, området helt til venstre i øvre mageregion) etter operasjonen??

Skrevet
Åh, jeg husker når sykepleieren tok av sportsbhen min, det var en befrielse jeg ikke kommer til å glemme.

Når man er hoven, så strammer sportsbhen godt, så når den ble tatt av var det ingen smerter, men det var ikke mange minuttene puppene fikk luftet seg.

Var litt rart/skummelt å se de i speilet for de var jo hoven og spisse som pyramider, men de så flott ut.

Fikk dusje den 4. dagen og det var litt rart, men min kjære hjalp meg siden jeg ikke kunne løfte armene.

Smerten var vel verst andre og tredje dag, men jeg overlevde på vanlig smertestillende for jeg tålte ikke pinex forte eller hva det heter. Tok en sånn og kastet bare opp.

Tålte heller ikke narkosen, så jeg kastet opp min første dag, men jeg overlevde heldigvis hehe :D

Jeg startet på jobb igjen etter 2,5 uker og det fikk veldig bra. Jobber i en barnehage hvor det er mye løfting, så jeg var forsiktig, men hadde ikke særlig vondt etter to uker.

Skal sies at jeg sov på sofaen den første uken for jeg fant ikke en komfortabel liggestilling i senga hehe. Var ikke så lett å reise seg opp fra senga eller sofaen heller, så jeg måtte ha hjelp.

Likte veldig fint å bare sitte i ro i sofaen dagen lang uten å gjøre noe tungt. Var så redd for å skade mine nye pupper haha...

Jeg vil tro at du er klart for skole den 25. august :) Bare sats på at du ikke må bære en tung sekk med bøker så du slipper å vri armene og slikt hvis det er ubehagelig.

Angående strl så er ikke mine pupper så veldig store med mindre jeg bruker push up. Ingen som har kommentert dem og det er bra at jeg kan skjule dem hvis jeg vil, eller ta de frem :)

Godt å høre, takk skal du ha :klemmer:

Skrevet

Hm... du er ikke øm i ribbeina? Husker jeg var veldig øm der etter operasjonen. Mange plasser man blir øm når man har gjennomgått en såpass stor operasjon. De har jo fiklet litt i området.

Du får se det an og ringe kirurgen din hvis det ikke bedrer seg så du slipper å bekymre deg.

Skrevet

Kjenner meg igjen at det kom til å bli verre dagen etter. Klarer ikke begeve meg selv med smertestillende. Føler en bil har kjørt over brystet mitt. Det å inspisere brystene er det værste jeg noen hang har gjort. Blandet med det psykiske og fysiske smertene hyperventilerte jeg, brakk meg og var sekundet før jeg svimte av. Flaks mamma var der. Grøss, gleder meg til det er gått noen dager. Hadde ikke trodd noe var verre enn å ta mandlene men dette syns jeg faktisk tar kaka!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...