Gå til innhold

noen som har finjustert med levaxin

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har hatt en berg og dalbane med doseringen.

når jeg tar for mye(ikke store mengder) så får jeg skikkelige overdoseringssymptomer. angst, kraftig vektnedgang osv.

jeg har nå kuttet ned med 150 mcg i uken(har hatt samme dose nå i halvannen til to måneder) - og der kommer symptomene på lavt.

i begge tilstander så er jeg såpass dårlig at det er vanskelig å være 100% arbeidsfør......

noen som har forsøkt seg frem med finjustering? kan 50 mcg i uken fordelt utover ha noen særlig effekt?

Videoannonse
Annonse
Gjest stoffskiftepasient
Skrevet

Ja det kan det. Jeg er svært følsom for levaxin, og har finjustert med ned til 25 mcg forskjell i uken.

Prøv deg fram, så vil jeg tro du ser resultater etter noen uker.

Gjest Chiffon
Skrevet

Jeg finjusterer med 25 mcg, går på en dose en dag en annen en annen dag. Hadde jeg hoppet opp eller ned 150 mcg hadde jeg blitt skikkelig syk.

Skrevet

Har ikke tatt det, men sånn generelt er det ofte i begynnelsen på medisinstart at en har mest bivirkninger og så går det over etter en stund. Men 1.2 måneder høres litt lenge ut da.

Gjest Chiffon
Skrevet
Har ikke tatt det, men sånn generelt er det ofte i begynnelsen på medisinstart at en har mest bivirkninger og så går det over etter en stund. Men 1.2 måneder høres litt lenge ut da.

Det er ikke bivirkninger på levaxin, det er symptomer på høyt/lavt stoffskifte det er snakk om, altså feilregulering/feil dose.

Skrevet

Levaxin er ikke en "medisin" i den forstand, det er et hormontilskudd som skal erstatte kroppens eget thyroxinhormon. Effekten av en doseendring med stoffskiftehormon vil først vise seg etter noen måneder fordi kroppen har et komplisert feedbacksystem i forhold til disse hormonene.

Skrevet

Jeg bytter også dose annenhver dag og selv om det er stor forskjell på Superlady uten lavt stoffskifte og Superlady med lavt stoffskifte på Levaxin, så fungerer jeg på det jeg tror er mitt mest optimale nå. Men det har tatt en god stund og mye prøvedosering å komme hit...

Skrevet

Jeg har to dager i uka med litt høyere dose. Her reguleres dosen etter hva jeg skal ta pr. uke.

Har hørt om folk som faktisk tar en dose morgen og kveld fordi det er nødvendig. Noen er mer fintfølende enn andre. Du må finne hva som er riktig for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...