Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Når du har lagd mat til familien, hvordan serverer du det? Setter du kjelene på bordet? Lar du kjelene stå på ovnen så kan de gå å forsyne seg selv? Eller legger du maten på tallerknene med en gang?
Gjest Vettel Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Varierer etter antall kaseroller, hva slags mat, "høytidelig", plass på bordet, etc.
Octavia Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 (endret) Aldri kasseroller på bordet når jeg serverer. Legger maten over i skåler/serveringsfat. Ildfaste former som har vært i ovnen går direkte på bordet. Wok-panne og sautegryte setter jeg også på bordet. Alle forsyner seg selv fra bordet. Endret 12. august 2009 av Octavia
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Til hverdags setter vi kjelene på bordet. Når vi har ekstra god mat eller besøk legger vi opp på serveringsfat og spiser i spisestua.
angeleyes Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 Siden jeg bor alene så tar jeg gjerne bare maten rett fra kjelen el. Når jeg er hjemme hos mine foreldre varierer det litt hva vi gjør, men det skjer aldri at man ikke forsyner seg selv. Enten rett fra platen, kjele el på bordet eller at vi bruker serveringsfat og boller.
Gjest *Mim* Skrevet 12. august 2009 #8 Skrevet 12. august 2009 Vi setter kjeler eller fat direkte på bordet og forsyner oss selv - som regel. Siden vi er mange, synes jeg det er greit. Grøt øser jeg alltid opp på hver tallerken.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. august 2009 #9 Skrevet 13. august 2009 Varierer litt, noen ganger en god kombinasjon. I går la jeg f.eks. fisk på hver middagstallerken, gulrøtter og brød på "serveringsfat" (vi eier ikke slik, så det ble en frokosttallerken og en suppebolle) og kjelen med potetmosen rett på bordet. Noen ganger lager jeg akkurat med mat (kjenner samboerns og min egen mage slik at det ikke pleier å være noe problem) og da står ingenting på bordet. Ved f.eks. taco eller mat i ildfastform havner det i skåler på bordet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå