Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Hvorfor mener du det er akseptabelt å mobbe andre? Hvorfor skal et mobbeoffer bare holde kjeft og komme seg videre? Hva er galt med å være bitter over det som har skjedd eller skjer? Hva er galt med å ikke ha noen omtanke overfor de som har mobbet en eller mobber en, samme hva som skjer med dem? dere vet selv hvem som mener det er greit å mobbe noen, helst til døde. Forklar hvorfor du mener det er din rett å holde på slik
buttergirl Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Jeg tror nok ikke det er noen som egentlig liker å mobbe. De har nok problemer med selvtilitten eller andre ting som gjør at de føler for å mobbe andre, de ønsker å hevde seg. Likevel har jeg null respekt for de som mobber.
The Kitten Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 Hvorfor mener du det er akseptabelt å mobbe andre? Hvorfor skal et mobbeoffer bare holde kjeft og komme seg videre? Hva er galt med å være bitter over det som har skjedd eller skjer? Hva er galt med å ikke ha noen omtanke overfor de som har mobbet en eller mobber en, samme hva som skjer med dem? dere vet selv hvem som mener det er greit å mobbe noen, helst til døde. Forklar hvorfor du mener det er din rett å holde på slik Først vil jeg si at det ikke under noen omstendigheter er ok å mobbe noen. Det er heller ikke galt å være bitter over det som har skjedd. Ikke i og for seg, men man bør komme seg videre. For sin egen del. Jeg sier ikke at det er lett, og det kan godt være det er behov for profesjonell hjelp til.
PecanPie Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Jeg tror nok ikke det er noen som egentlig liker å mobbe. De har nok problemer med selvtilitten eller andre ting som gjør at de føler for å mobbe andre, de ønsker å hevde seg. Likevel har jeg null respekt for de som mobber. Det viser seg faktisk at mobbere generelt ikke har lav selvtillit. De har god selvtillit, og de vet som regel hva de driver med. Å mobbe er rett og slett uakseptabelt. Det kan ende med å ødelegge et menneske for resten av livet.
Gjest Stjernedryss Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 Det er aldri ok å mobbe noen. Uansett årsak. Det er like uakseptabelt uansett om det skjer i barnehagen eller på arbeidsplassen.
Gjest Supermimz Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 TS, masse gode tanker ut til deg, jeg vet at det er vanskelig. Husk at det er mennesker som har flokkmentalitet og behov for bekreftelse og tilhørighet som er mobbere. De trenger ofte like mye hjelp som de som blir mobbet. Du har lov å være bitter, lov til å være trist og lov til å være sinna, men bare vit at det finnest så utrolig mange flotte mennesker som ikke dømmer.
Gjest No wonder woman Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 Ingen fortjener å bli mobbet. Å si noe annet vil være det samme som å legaliserer mobbing.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #8 Skrevet 12. august 2009 Ingen fortjener å bli mobbet. Om man blir mobbet fordi man faktisk er en drittsekk er det fortsatt ikke en akseptabel måte å håndtere dette på. Jeg kan skjønne at man blir bitter av å ha vært utsatt for mobbing, men det kommer ikke noe godt ut av det for ens egen del i det lange løp, fordi det hindrer deg i å legge dette bak deg og komme deg videre i livet (og livet kan faktisk bli ganske så bra, uansett hva slags bakgrunn man har). Bitterhet og liknende følelser kan også føre til at man setter seg selv (ubevisst) i en offerrolle eller annen passiv rolle og dermed lager unødvendige hindringer for seg selv ved å skylde på andre for det man ikke har oppnådd i livet. Så jeg ville nok sagt til deg at du bør prøve å gi slipp på bitterheten. Empati med mobberne - tja, det vil jeg si er mye mindre viktig... men det er faktisk en "terapimulighet" å jobbe med det å føle omtanke for andre, innen f eks buddhismen hvor man praktiserer lovingkindness som man med tiden skal greie å føle for alle, både kjente og ukjente. Men man begynner ikke med de man liker minst, de fleste av oss har nok behov for å gi dette til oss selv og de aller nærmeste før vi muligens begynner å forstå at det går an å inkludere alle..
amyrlinn Skrevet 12. august 2009 #9 Skrevet 12. august 2009 Ingen fortjener å bli mobbet. Å si noe annet vil være det samme som å legaliserer mobbing. bra sagt! ett menneske synker så utrolig lavt når en tyr til mobbing. jeg blir faktisk uvel og utrolig provosert av tanken skjønner ikke mennesker som har samvittighet til å drive på sånn! *oppgitt*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå