Gjest Veganeren Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Jeg har nå hatt feber i 2 dager, øm i ledd og noen frysninger osv. Jeg er ikke blitt forkjølet eller tett, bortsett fra noen nys her og der! Så hva kan jeg forvente skjer tror dere? Jeg skal til syden til mandag og er livredd for å bli syk på den turen. Kan dette være svineinfluensaen? Kan jeg fortsatt bli mer syk (bli forkjølet osv?) Idag ble jeg tyngre i brystet, så halsbrann, tungt bryst og feber er mine symptomer! NOen som vet sykdomsforløpet på svineinfluensaen for eksempel? Hjelp!
Chiquita Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 pandemi.no er en veldig bra side som svarer på dine spørsmål
Morrille Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 Det er samme symptomer som ved en "vanlig" influensa
Gjest veganeren Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 jeg ligger nå på sofa.våknet nå etter å ha svimet hele igår på sofaen. Jeg er kvalm og redd for å få diare og smerter. Hører magen bobler og kjenner feberen i kroppen. Jeg blir så livredd siden jeg bor alene, ingen til å kunne hjelpe meg om det skulle gå galt og jeg skulle trenge legevakt osv. Jeg vet jeg må reise meg nå for å hente en pose om jeg kaster opp, og det er så vidt jeg komemr til å klare det til og med. Er tom for febernedsettende og har ingen til å kjøpe nye før klokka kl.18.00 ikveld. Igår gjorde jeg fra meg i underbuksa her jeg lå, det bare kom helt plutselig. Det var ikke en hyggelig opplevelse. Sånt noe skremmer meg når jeg vet at på mandagsmorgen så skal jeg på flyplass og så skal jeg fly i 4 timer før jeg skal på et fremmed hotel og til et land med fremmede bakterier.. Venninna mi som jeg skal dra med tror at jeg faker hele greia for å slippe å dra, fordi hun er så besatt av denne turen og hun er så redd for at turen skal bli ødelagt siden jeg avlyste sist sydentur fordi jeg mistet jobben rett før og kunne ikke betale for den turen. HVa om jeg blir kjempesyk der borte? Og hva kan jeg spise? Jeg som er veganer lever mye på frukt og grønt, men det er vel farlig å spise det der nede uten å skrelle alt først? Uff, tusen ting ligger og bekymrer meg nå.. Vondt i hele kropp og jeg føler meg så innmari alene.. Dette blir 3 dagen min med feber, venninna mi presser på meg til å dra til lege, hva ville dere gjort?
Sheenaca Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Dra til lege så raskt som mulig - kontorene åpner som regel rundt 8, hvis du ringer så snart de åpner får du en akuttime iløpet av dagen. Det gjorde jeg da jeg merket begynnende symptomer på UVI kvelden før vi skulle reise på ferie. Fikk akuttime på morgenen, fikk antibiotika, og ferien ble reddet =) Du kan jo ikke reise med influensa, da risikerer du jo å smitte alle de andre stakkars passasjerene inkludert ditt eget reisefølge, og det blir ikke noen koselig ferie for noen av å ligge på hotellet med feber...
Gjest veganeren Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 takk for svar.. trror du man kan ha influensa om man ikkeer fokjla?kun dene feber og diare, skjønner bare ikke
superlady Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 takk for svar.. trror du man kan ha influensa om man ikkeer fokjla?kun dene feber og diare, skjønner bare ikke Feber og diare er vel et symptom på salmonella? Ring legen din du..........................................
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 takk for svar.. trror du man kan ha influensa om man ikkeer fokjla?kun dene feber og diare, skjønner bare ikke Ja det kan man.
Gjest Hauen Skrevet 30. desember 2012 #9 Skrevet 30. desember 2012 Hei, er veldig dårlig i dag. Veldig dårlig i magen, kaldsvetter og veldig uggen i kroppen! Har ikke lyst på noe mat, og klarer kun å få i meg cola.. Kan dette være symtomer på svineinfluensa?! Jeg var bare en liten tur på byen i går, men sov helt fra nach var ferdig til han fyren jeg våknet med dro! Hils bekymret.. KH
Sulosi Skrevet 30. desember 2012 #10 Skrevet 30. desember 2012 Hos meg startet det med at jeg frøys, på morrankvisten kastet jeg opp og fikk diare. Etterpå kom smertene i hele kroppen og etter hvert ble jeg liggende i en døs i tre døgn. Jeg visste ikke tid og sted men hadde heller ikke spesielt vondt da så jeg måtte ha tilsyn flere ganger i døgnet. Dag 4 kom smertene tilbake, da var jeg og mere våken.
Gjest Blubberella Skrevet 30. desember 2012 #11 Skrevet 30. desember 2012 Hei, er veldig dårlig i dag. Veldig dårlig i magen, kaldsvetter og veldig uggen i kroppen! Har ikke lyst på noe mat, og klarer kun å få i meg cola.. Kan dette være symtomer på svineinfluensa?! Jeg var bare en liten tur på byen i går, men sov helt fra nach var ferdig til han fyren jeg våknet med dro! Hils bekymret.. KH Jau du, dette er nok dødsalvorlige greier. Hvis du får dundrende hodepine i tillegg er du dødsdømt. Du har nok både svineinfluensa, gonorre og et snev av hjernesvinn. Kom deg til legen ASAP!
Hirondelle Skrevet 30. desember 2012 #12 Skrevet 30. desember 2012 Sist jeg sjekket er det ingen har på KG som kan vite om dere har svineinfluensa eller vanlig influensa. Da må du til legen. Og sjansen for at du får beskjed om at det er vanlig influensa, evt forkjølelse med en liten norovirus-vri, er større enn at du kommer til å falle død om hvert øyeblikk. Ro ned egga. Ikke la mediene stresse dere. På vegne av - alle leger - alle medlemmer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå