Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Hei! Har nylig fått vita at min sønn på 22 bruker stoff (amfetamin). Hva kan jeg som mor gjøre så lenge han er myndig?
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Fint lite annet enn å prøve å snakke med ham.
Gjest Stjernedryss Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 Fint lite annet enn å prøve å snakke med ham. Du kan ta kontakt med politiet, og ikke minst en avrusningsklinikk. Amfetamin er ikke til å spøke med.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Du kan ta kontakt med politiet, og ikke minst en avrusningsklinikk. Amfetamin er ikke til å spøke med. Vanskelig å gå til politiet da jeg ikke vil drive han vekk fra meg. Tror heller ikke politiet vil gjøre noe med det. Avrusning kan jeg ikke tvinge han til så lenge han ikke vil selv. Noen med erfaring her????
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Siden han er myndig så er det fint lite du kan gjøre. Jeg anbefaler det å ta kontakt med Rustelefonen og Landsforbundet mot stoffmisbruk Her kan du få pratet med noen som vet og skjønner.
Gjest MåneSkygge Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 Det er nok dessverre ikke så mye du kan gjøre. Jeg brukte selv amf i mange år og jeg kan ikke skjønne at de rundt meg kunne gjort så mye. Men vær der for han når han trenger deg. Da tenker jeg ikke på penger men amf er veldig hardt til psyken og om han driver på en stund kan han få store problemer. Jeg klarte ikke slutte før jeg ble så psyk at jeg måtte tvangsinnlegges. Da fikk jeg skrekken og skjønte at om jeg fortsatte så ville jeg nok aldri bli frisk igjen. Send meg gjerne en pm om det er noe du lurer på så skal jeg prøve så godt jeg kan og dele mine erfaringer i håp om at det kanskje kan hjelpe.
Paibunn Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 Sjekk ut www.narkoman.org Mange i samme situasjon som deg der
waco Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 Undersøk om gutten din har adhd. De aller fleste som bruker amfetamin har kjemisk ubalanse i hjernen. Ikke hør på de andre som foretrekker at sønnen din får straff og politianmeldse. (det funker i hvertfall ikke!)
Gjest sad_girl Skrevet 25. januar 2010 #10 Skrevet 25. januar 2010 Min er erfaring er at broren min døde av overdose fordi han ikke fikk den hjelpen han burde fått! Så du kan enten sitte å vente på ett mirakel skal skje at han slutter av seg selv,eller du kan gjøre noe aktivt for å forhindre at noe skjer han.. Valgene du må ta vil ikke bli populære,men med livet til din sønn som innsats så ville jeg gjort det jeg måtte! Tvangsinnlegge han om ikke annet hjelper! Problemene løser seg ikke av seg selv så jeg ville gjort noe før det er for sent.. Min bror ble bare 23år..Det er bare ett år eldre enn din sønn er nå!
Gjest pizzatryne Skrevet 25. januar 2010 #11 Skrevet 25. januar 2010 gå til politiet er nok det beste alternativet!
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #12 Skrevet 25. januar 2010 Følg opp, og forsøk å få han inn for utrening for ADHD/ADD.
Gjest ♥B♥B♥ Skrevet 25. januar 2010 #13 Skrevet 25. januar 2010 Du kan ta kontakt med politiet, og ikke minst en avrusningsklinikk. Amfetamin er ikke til å spøke med. Politiet ?? What !? Gjør hun det , kommer han til å hate henne ! Dessuten hjelper det ikke .. Om gutten vil Ruse seg , så gjør han det uansett om Politiet kommer eller hans mor !
Inger88 Skrevet 25. januar 2010 #14 Skrevet 25. januar 2010 Jeg tror det viktigst du kan gjøre er å vise ham at du er glad i ham uansett. Men var jeg deg, ville jeg tatt kontakt med noen som har litt peiling på dette, som kan hjelpe og støtte deg. Skjek ut de organisasjonene nevnt over. Kanskje blå kors og kan hjelpe. Tror det kan være bra å få snakket med noen. Lykke til!
Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 25. januar 2010 #15 Skrevet 25. januar 2010 Ruser han seg daglig? Samme hvor ofte og mye, kan det hjelpe og prate med han og si at han aldri må bruke rusmidler uten måtehold. Retretten er enda lite kjent, men gir råd både til rusmisbrukere og pårørende. http://www.retretten.no/ Det handler ikke om å slutte å ruse seg, men å få en mulighet til å slippe...
liv Skrevet 25. januar 2010 #16 Skrevet 25. januar 2010 Ring rustjenesten i kommunen - de kan guide deg og gi deg råd
Gjest ♥B♥B♥ Skrevet 26. januar 2010 #17 Skrevet 26. januar 2010 Undersøk om gutten din har adhd. De aller fleste som bruker amfetamin har kjemisk ubalanse i hjernen. Ikke hør på de andre som foretrekker at sønnen din får straff og politianmeldse. (det funker i hvertfall ikke!)
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. januar 2010 #18 Skrevet 28. januar 2010 Var i samme situasjon som deg for fem år siden å valgte å ikke ta de helt store forandringene fordi jeg var redd sønnen min ville ha meg visst jeg gikk videre til politiet eller andre drastiske handlinger. Nå angrer jeg bittert på at jeg ikke gjorde mer for han! Han ble bare 24år før han døde av en overdose! Hadde jeg kunne skrudd tiden tilbake så hadde jeg gjort alt jeg kunne for å hjelpe han! Heller tvangs innlegging på en rusklinikk en å miste sønnen min Det går enda ikke en dag uten at jeg klandrer meg selv for at jeg ikke gjorde mer for å hjelpe han! Så håper du kan hjelpe din sønn før det er for sent!
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #19 Skrevet 28. januar 2010 Var i samme situasjon som deg for fem år siden å valgte å ikke ta de helt store forandringene fordi jeg var redd sønnen min ville ha hatet meg visst jeg gikk videre til politiet eller andre drastiske handlinger. Nå angrer jeg bittert på at jeg ikke gjorde mer for han! Han ble bare 24år før han døde av en overdose! Hadde jeg kunne skrudd tiden tilbake så hadde jeg gjort alt jeg kunne for å hjelpe han! Heller tvangs innlegging på en rusklinikk en å miste sønnen min Det går enda ikke en dag uten at jeg klandrer meg selv for at jeg ikke gjorde mer for å hjelpe han! Så håper du kan hjelpe din sønn før det er for sent!
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 28. januar 2010 #20 Skrevet 28. januar 2010 Ikke hør på de andre som foretrekker at sønnen din får straff og politianmeldse. (det funker i hvertfall ikke!) Helt enig her, politianmeldelse vil mest sannsynligvis bety at sønnen aldri stoler på TS igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå