Gjest ts Skrevet 17. august 2009 #21 Skrevet 17. august 2009 Da har jeg vært hos legen og skal prøve Yasminelle. Bare egentlig fortalte at jeg syntes jeg fikk for mye blødning og vondt av microgynon så det var han som kom opp med forslaget. Så får jeg jo se hvordan det går. Virker jo som om det virker ganske så forskjellig fra person til person så man må nesten prøve seg litt fram. Begynner bare på nytt brett med den nye pillen når jeg skulle ha begynt på det gamle ?? Så jeg har en ukes pause - bruker brett med 21 piller på. Eller skal jeg begynne rett på den nye uten pause ? Dette glemte jeg jo seffers å spørre legen om ........
Store My Skrevet 21. august 2009 #22 Skrevet 21. august 2009 Da har jeg vært hos legen og skal prøve Yasminelle. Bare egentlig fortalte at jeg syntes jeg fikk for mye blødning og vondt av microgynon så det var han som kom opp med forslaget. Så får jeg jo se hvordan det går. Virker jo som om det virker ganske så forskjellig fra person til person så man må nesten prøve seg litt fram. Begynner bare på nytt brett med den nye pillen når jeg skulle ha begynt på det gamle ?? Så jeg har en ukes pause - bruker brett med 21 piller på. Eller skal jeg begynne rett på den nye uten pause ? Dette glemte jeg jo seffers å spørre legen om ........ Du finner den infoen i bruksanvisningen.
Gjest Niri Skrevet 30. september 2009 #23 Skrevet 30. september 2009 Hei. Må også vurdere ny p-pille og knyttes meg derfor til dette temaet. Etter at jeg er flyttet til Norge er jeg nødt til å bytte merken for da finnes ikkje den typen jeg brukte før. Fått resept for Yasminelle og er nå litt usikkert om jeg skulle gå til legen en gang til og be om et annet resept. Grunnen er at den inneholder virkestoffen drospirenon. Den er mistenkt for ekstra høyt risko for thromboser og embolier. Mitten av September døde ei ung jente i Sveits som har tatt et slags p-pille (Yaz). Yaz, Yasmin og Yasminelle bruker samme virkemiddler og er fra samme produsenten. Dessuten er Yasmin og Yasminelle på den "liste over særlig overvakte legemiddler" i Norge. Fakta som gjører at ein er litt skeptisk selvfølgelig. Har lest at thromboserisikoen er særlig stort i første bruksåret. Da jeg går på p-piller i 14 år nå tenker jeg at jeg ikke tilhøre noen spesiellt risikogruppe i denne hensikten. Tenkte om Microgynon eller Loette som alternative. Hva ville dere gjøre?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå