Gå til innhold

Takkebakst


monkeyhub

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er det andre som har takkebakst som hobby? Kunne tenke meg å få fatt i nye oppskrifter, da eg har prøvd ut de få eg har. Gjerne lokale lefsevarianter el.

Baker hovedsaklig tre sorter; tynnlefser, tjukklefser og flatbrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt takke!

Bakte rømmebrød fra Hallingdal, det bør du prøve.

Det er det beste jeg får til kaffen.

Oppskrift finner du på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt takke!

Bakte rømmebrød fra Hallingdal, det bør du prøve.

Det er det beste jeg får til kaffen.

Oppskrift finner du på nettet.

Oppskrift på rømmebrød er klar! Prøves ved neste bakedag:)

Andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du baker flatbrød må du jo prøve å lage mestbrømlefse/møstbrømlefse, eller hva det heter. Har ikke oppskrift nuh, men...

Og så er jo sånn lefse med sånne striper kjempegodt. :sikle: Det samme med lefser med hjortronsalt. Og melkekaker! (men da må man nesten ha gomme, altså. ;) ) Og hva med svele? Det kan vel fint lages på takker..? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du baker flatbrød må du jo prøve å lage mestbrømlefse/møstbrømlefse, eller hva det heter. Har ikke oppskrift nuh, men...

Og så er jo sånn lefse med sånne striper kjempegodt. :sikle: Det samme med lefser med hjortronsalt. Og melkekaker! (men da må man nesten ha gomme, altså. ;) ) Og hva med svele? Det kan vel fint lages på takker..? :klø:

Lefse med striper? Spennende..du vet ikkje noe mer om ka de heter??

Mest/møstbrømlefse må eg visst søke og se om eg finner oppskrift på! De fleste lefseoppskrifter eg har er det hjortetakksalt i, blir bra det:)

Både melkekaker og sveler blir bakt i blandt! Synes det er veldig godt!

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lefse med striper? Spennende..du vet ikkje noe mer om ka de heter?? Kan det være krinalefse?

Mest/møstbrømlefse må eg visst søke og se om eg finner oppskrift på! Det heter møsbrømlefse og er en spesialitet fra Salten i Nordland.

Bilde her

Oppskrift her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår et slag for sirupstynnkake, men finner dessverre ikke oppskriften på nett. Rykter sier at den skal finnes i en kokebok med norske spesialiteter av Arne Brimi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...