Gjest Gjest_mina_* Skrevet 11. august 2009 #1 Del Skrevet 11. august 2009 hei! har en søster som er 25 år gammel og har hatt lappen i 5 år. kan hun lære meg å kjøre bil uten at det oppstår noe problem....? jeg mener får hun ikke noe bot eller noe av purken? ps: jeg er 19. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 11. august 2009 #2 Del Skrevet 11. august 2009 Så lenge hun har hatt lappen sammenhengende i fem år, kan hun øvelseskjøre med deg. Tror du i tillegg må ha gått gjennom trafikalt grunnkurs. Husk ekstra speil og L bakpå bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheenaca Skrevet 11. august 2009 #3 Del Skrevet 11. august 2009 Ja, din søster kan være ledsager hvis hun har hatt lappen sammenhengende i 5 år, og er fylt 25. Sp: Hvilke krav stilles til ledsager og motorvogn? Sv: Ledsager må ha hatt førerrett klasse B sammenhengende minst 5 år og være over 25 år. Motorvogn skal være utstyrt med ekstra innvendig speil samt en rød "L" plassert godt synlig. Det stilles ikke lenger krav til at håndbrekket skal være plassert mellom forsetene. http://www.trafikkskolene.no/faq.html#ovning2 Men da må du ha trafikalt grunnkurs først. Sp: Hvem må ha trafikalt grunnkurs (GK)? Sv: ALLE som skal øvelseskjøre må ha gjennomført trafikalt grunnkurs og mottatt bevis FØR man kan øvelseskjøre. Unntaket er dersom du har ervervet førerbevis i annen lett klasse gjennom opplæring på feks. moped, traktor, lett MC eller beltemotorsykkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mina_* Skrevet 11. august 2009 #4 Del Skrevet 11. august 2009 TUSEN TAKK DERE:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå