Gå til innhold

Trekking av visdomstenner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, det er igrunn det jeg lurer på. Når kan man spise og tygge normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, det er igrunn det jeg lurer på. Når kan man spise og tygge normalt?

Det tok lang tid for meg i hvertfall. Vi snakker om mange uker, men nå synes ikke jeg at dette var hemmende heller...

Skrevet

Takk for svar. Trakk idag og skal tilbake for ny trekking om en måned, så da kan jeg altså påregne et par måneder med lettygget mat?

Skrevet
Takk for svar. Trakk idag og skal tilbake for ny trekking om en måned, så da kan jeg altså påregne et par måneder med lettygget mat?

Det blødde og var vondt en drøy uke, men "krateret" fantes jo fortsatt. Etter den første uken så spiste jeg av hele menyen ;)

Skrevet

Jeg er heldig og har foreløbig ingen smerter, tar kun paracet. Forhåpentligvis fortsetter det slik :)

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Jeg har trukket alle 4, først den ene, så 2 på samme dag lenge etterpå,

og den siste dagen etterpå igjen. Var så plaget med stadige betennelser og måtte gå på penicillin titt og ofte, så nå er jeg glad jeg fikk det gjort.

Det var verst etterpå med de 2 nede. Kanskje naturlig p.g.a mat som setter seg i gropen? Uansett, 3 av tennene var greie/enkle å trekke ut, og da var det kanskje 1 uke med smertestillende, så gikk det greit med all slags mat. Den ene var komplisert å få ut, tok 1 time, måtte knekkes i 2 og de måtte skjære i tannkjøttet og sy etterpå. Tror jeg brukte smertestillende i 12-14 dager etterpå, og det var ganske vondt.

Forhåpentligvis har du røtter som er greie å løsne og slipper komplikasjoner. Da blir det vel mindre sår og mindre grop, kanskje? Om det da gror normalt tror jeg det vil gå fint å ta smertestillende i 1 uke og spise vanlig etterpå. Du kan jo spørre tannlegen, og prøve deg frem. Blir det vondt med noen typer mat, er det jo bare å justere kostholdet etter hva du klarer å spise. Lykke til og vær glad for å få dem ut, (om du også har plager, da). :)

Skrevet

Jeg trakk og så spiste jeg taco tre dager etter, uten problemer :) Brukte smertestillende det første døgnet og spiste yoghurt og potetmos, men merket ikke noe mer ut over det :)

Skrevet

Takker for svar. Satser på at jeg kan spise noenlunde normalt til helga igjen. Helst uten blodsmak ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...