Gjest halloys Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Dumme meg.. Henta meg ny pakke med p-piller når jeg har igjen to brett på den gamle, hva gjør jeg da? tåler den nye pakningen å ligge så lenge uten å bli tatt opp? det siste brette jeg kommer til å ta har jo da ligget i 5 måneder?? :S
Trillrund Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Du får sjekke holdbarhetsdatoen, da.....
Gjest Ejala Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Null problem. Dei er haldbare i rundt eit par år. Som sagt over her; det er jo berre å sjå på datoen, så veit du når det er siste frist for å bruke dei
Gjest blinkey Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Null problem. Dei er haldbare i rundt eit par år. Som sagt over her; det er jo berre å sjå på datoen, så veit du når det er siste frist for å bruke dei hmm.. så gjør ikke om de ligger så mange måneder i skuffen?? tenkte kanskje apoteket oppbevarte dem annerledes..
Trillrund Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 hmm.. så gjør ikke om de ligger så mange måneder i skuffen?? tenkte kanskje apoteket oppbevarte dem annerledes.. Hvis du går på et apotek og ser, så har de p-pillene liggende i en skuff eller i en åpen rondell...
Gjest Coarvi Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Sjekk nå bare datoen da, det står på eska... Mine er holdbare til 2013...
Gjest Ejala Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 hmm.. så gjør ikke om de ligger så mange måneder i skuffen?? tenkte kanskje apoteket oppbevarte dem annerledes.. Neidå, apoteket oppbevarer dei i anten ei skuffe eller sånn "karusell"/"rondell", som sagt over her. Så om dei ligg i skuffa di, eller på ei hylle i apoteket har ikkje noko å seie.
Gjest gjest-lambi Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 blinkey er tydeligvis veldig bekymret for p-pillene sine... I en tidligere tråd er hun usikker på om hun kan ha vinduet åpent på rommet der de ligger, eller om dette blir for kaldt.... Aldri har jeg vært bekymret for verken holdbarhet eller oppbevaring av mine p-piller. Er det vanlig å tenke så "vanskelig" eller er det bare jeg som er slapp...?
Gjest Ejala Skrevet 13. august 2009 #9 Skrevet 13. august 2009 Eg har heller aldri bekymra meg noko særleg om det der, lambi. Datoen står jo på pakken. Skal noko oppbevarast spesielt varmt eller kaldt, står det som regel på. Tar dei skade av spesielle temperaturar, står det som regel også på, eller i pakningsvedlegget. Trur det heller er nokre som er meir bekymra enn andre.
Pingting Skrevet 13. august 2009 #10 Skrevet 13. august 2009 Kjøper gjerne for et år av gangen, jeg (2 x esker med 6 brett i hver) og aldri fått beskjed fra apoteket om at det er noe galt i det. Som andre har nevnt - du får sjekke utløpsdatoen. Og var det meninga at man skulle oppbevare de på en spesiell måte, så hadde det stått i pakningsvedlegget.
Gjest Blinkey Skrevet 13. august 2009 #11 Skrevet 13. august 2009 Eg har heller aldri bekymra meg noko særleg om det der, lambi. Datoen står jo på pakken. Skal noko oppbevarast spesielt varmt eller kaldt, står det som regel på. Tar dei skade av spesielle temperaturar, står det som regel også på, eller i pakningsvedlegget. Trur det heller er nokre som er meir bekymra enn andre. Jeg er veldig åpen om problemet mitt, og jeg lider av tvangstanker.. så, plutselig er det noe jeg tror som kan påvirke dem.. det kan være alt mulig liksom.. så, jepp, en hard hverdag..
Gjest Ejala Skrevet 13. august 2009 #12 Skrevet 13. august 2009 Åja, sånn å forstå. Vel, no veit du det i alle fall
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå