Gå til innhold

Attest på engelsk til snekker - hjelp!

Gjest Miss O'Hara

Anbefalte innlegg

Gjest Miss O'Hara

Jegtrenger noen ord på engelsk, og er ikke veldig dreven i søk på nettet i ordbøker etc - fant ikke ordene innenfor fagfeltet.

Setningene er

Arbeidsoppgavene hans har blant annet vært tømring, støping, forskaling, maling og nødvendig vedlikehold av hus.

Han har utført oppgavene på en meget tilfredstillende måte og har vist gode evner innenfor tømrerfaget.

Anyone?

Endret av Miss O'Hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jegtrenger noen ord på engelsk, og er ikke veldig dreven i søk på nettet i ordbøker etc - fant ikke ordene innenfor fagfeltet.

Setningene er

Arbeidsoppgavene hans har blant annet vært tømring, støping, forskaling, maling og nødvendig vedlikehold av hus.

Han har utført oppgavene på en meget tilfredstillende måte og har vist gode evner innenfor tømrerfaget.

Anyone?

Latsabb... ;)

To whom it may concern:

We certify that Mr. Johnny-Nils-Bjarne Nordmann worked for us from ... to ... 2009. During this time, his job assignment involved masonry, setting concrete forms, painting, carpentry and general repairs.

Mr. Johnny-Nils-Bjarne Nordmann impressed us with his excellent manual dexterity, reliability and attention to detail. We were astonished to witness such proficiency and talent in a young carpenter.

Mr. Johnny Nils-Bjarne Nordmann will finish his education in ... We want to thank him for the time he spent with us, and wish him all the best.

Yours Sincerely.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Latsabb, faktisk. Det er utelukket at jeg ikke visste helt hvor jeg skulle lete?

Takk for hjelpen :) masonry og setting concrete forms var vel frasene jeg trengte, fant dem ikke noe sted.

Thænks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Jeg skulle bare hjelpe en venninne, som ikke kan noe særlig engelsk, å skrive en attest, til en av hennes ansatte. Hun skrev den på norsk slik hun ville ha den. Jeg stod fast på terminologien siden jeg ikke er snekker... fant ikke rette sted på nett heller. Resten av attesten gikk greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke masonry muring? Det ser sånn ut når jeg slår opp ordet i engelsk wikipedia:

"Masonry is the building of structures from individual units laid in and bound together by mortar, and the term "masonry" can also refer to the units themselves. The common materials of masonry construction are brick, stone such as marble, granite, travertine, limestone; concrete block, glass block, and tile."

Det er vanskeligere å finne ut hva tømring er på engelsk. Følgende artikkel kan kanskje likevel være noe til hjelp:

http://en.wikipedia.org/wiki/Carpentry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke masonry muring? Det ser sånn ut når jeg slår opp ordet i engelsk wikipedia:

"Masonry is the building of structures from individual units laid in and bound together by mortar, and the term "masonry" can also refer to the units themselves. The common materials of masonry construction are brick, stone such as marble, granite, travertine, limestone; concrete block, glass block, and tile."

Det er vanskeligere å finne ut hva tømring er på engelsk. Følgende artikkel kan kanskje likevel være noe til hjelp:

http://en.wikipedia.org/wiki/Carpentry

Æsj, jeg hadde muring i hodet, og trodde det var muring det var snakk om i forbindelse med husbygging, siden hun nevnte forskaling. Hvis det er bruk av smelteovn og sånn det er snakk om, tror jeg det heter die casting. Tror.

Endret av Relativista
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...