Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #121 Skrevet 12. august 2009 Fantastisk dårlig sammenligning. Men siden den kommer opp: Hvis min "kommene" mann ønsket et lite bryllup, hadde jeg respektert det. Ikke fordi xen hans fikk et stort bryllup, men fordi han ønsket det. Igjen, respekt og komunikasjon. Og ja selvfølgelig kan man gjøre forsøk, men da får man ta det når tiden er inne, og ikke fordi at hvis man ikke gjør det så blir man dumpet!!!! Nei det er ingen dårlig sammenligning. Det handler om at partneren har gitt noe til tidligere partner(e) men er ikke villig til å gi like mye til sin nåværende partner. Jeg ville aldri godtatt det.
*Numi* Skrevet 12. august 2009 #122 Skrevet 12. august 2009 Nei det er ingen dårlig sammenligning. Det handler om at partneren har gitt noe til tidligere partner(e) men er ikke villig til å gi like mye til sin nåværende partner. Jeg ville aldri godtatt det. Hva hvis grunnen til at partneren din har gitt mer tidligere er fordi hun hadde lav selvtillit og var med på ting som fikk henne til å føle seg ukomfortabel? Skulle hun da bare la seg kue og gjøre ting sammen med deg bare fordi hun hadde gjort det før med andre, og føle seg ukomfortabel igjen? Eller om hun var ung og skulle prøve "alt", men funnet ut at det ikke var noe for henne. Måtte hun prøve igjen, selv om hun ikke var komfortabel med det, kun for å glede deg? Høres i tilfelle helt utrolig ut...
Lotta35 Skrevet 12. august 2009 #123 Skrevet 12. august 2009 Nei det er ingen dårlig sammenligning. Det handler om at partneren har gitt noe til tidligere partner(e) men er ikke villig til å gi like mye til sin nåværende partner. Jeg ville aldri godtatt det. Nei, nytt forhold blanke ark og nye opplevelser. Det er som regel en grunn til at x er x. Det handler ikke alltid om at man har gitt det før, jeg ga xen min barn, men aldri i livet om jeg gir det til en ny partner, fordi jeg ikke vil... ( litt usakelig men ja)
Kamikatze Skrevet 12. august 2009 #124 Skrevet 12. august 2009 Nei, nytt forhold blanke ark og nye opplevelser. [...] Hvordan kan du påstå dette, når dere kommer trekkende med dårlige erfaringer fra en bataljon med andre menn? Spør vi om noe dagligdags og uskyldig, kan dere finne på å frese og klore, fordi en eks uttalte de samme ordene, i en mindre hyggelig setting...
Cuckold Skrevet 12. august 2009 #125 Skrevet 12. august 2009 Det handler ikke alltid om at man har gitt det før, jeg ga xen min barn, men aldri i livet om jeg gir det til en ny partner, fordi jeg ikke vil... ( litt usakelig men ja) Jo, men jeg ønsker meg barn, så for meg ville det vært uaktuelt å innlede et forhold til en kvinne som ikke vil ha barn. Det må da være en ærlig sak.
Lotta35 Skrevet 12. august 2009 #126 Skrevet 12. august 2009 Hvordan kan du påstå dette, når dere kommer trekkende med dårlige erfaringer fra en bataljon med andre menn? Spør vi om noe dagligdags og uskyldig, kan dere finne på å frese og klore, fordi en eks uttalte de samme ordene, i en mindre hyggelig setting... Huff høres ut som du har en dårlig erfaring selv, og drar "alle" oss damer over den kammen Å sammelligne med en x er en uting., og det å legge en x sin meninger over på en ny partner er uakseptabelt. Men det å respektere kroppen til partneren er viktig, hvis man ikke vil så er det greit å si nei, uansett grunn. Men selvfølgelig må man kunne snakke sammen om hvorfor man ikke ønsker å utføre dette, og evt om man med tiden og tryggheten dette bærer med seg, kan prøve senere.
Lotta35 Skrevet 12. august 2009 #127 Skrevet 12. august 2009 Jo, men jeg ønsker meg barn, så for meg ville det vært uaktuelt å innlede et forhold til en kvinne som ikke vil ha barn. Det må da være en ærlig sak. Selvfølgelig, og som sagt litt usakelig
Cuckold Skrevet 12. august 2009 #128 Skrevet 12. august 2009 Det handler ikke alltid om at man har gitt det før, jeg ga xen min barn, men aldri i livet om jeg gir det til en ny partner, fordi jeg ikke vil... ( litt usakelig men ja) Jo, men jeg ønsker meg barn, så for meg ville det vært uaktuelt å innlede et forhold til en kvinne som ikke vil ha barn. Det må da være en ærlig sak. Selvfølgelig, og som sagt litt usakelig Jo, men da burde vi kanskje også kunne enes om at en kvinne som har rast fra seg med andre menn og som har mistet evnen til å finne spenning i å utforske seksualiteten med en ny partner bør være åpen om det fra første stund. Og så får hun heller prøve å finne en mann som enten ikke er så eventyrlysten eller i det minste en mann som kan nyte forsmedelsen i å vite at hun har gitt mer til andre. (Slik jeg faktisk kan) Så lenge ingen føres bak lyset og alle vet hva de går til er alt vel.
Cuckold Skrevet 12. august 2009 #129 Skrevet 12. august 2009 (endret) Nei, nytt forhold blanke ark og nye opplevelser. Det er som regel en grunn til at x er x. Det er for øvrig artig å legge merke til at mange kvinner i denne tråden mener at fortid skal være fortid og at tidligere forhold ikke skal ha noe å si. Men samtidig er det jo ofte nettopp tidligere erfaringer som har satt sine spor og som gjør at hun i dag har fått de sperrer hun har fått. Enten det er fordi hun har rast fra seg, gjort seg ferdig med utforskningen av de seksuelle grenseland sammen med andre, eller fordi spesielle uheldige opplevelser med tidligere sexpartnere har satt sine spor. Slik at hun i dag har fått sperrer for en eller flere former for sex. Uansett er jo fortiden åpenbart med å prege hva man kan gjøre sammen. Endret 12. august 2009 av Cuckold
Sarah_83 Skrevet 12. august 2009 #130 Skrevet 12. august 2009 Rett før jeg ble sammen med samboeren min, ble hun veldig syk av e-coli og ble innlagt på sykehus. Husker hun gikk til dialyse i flere uker etterpå. Nå er vi samboere og først NÅ har jeg fått vite at grunnen til e coli var at hun sugde en annen person etter at de hadde hatt anal sex. Hun hadde vert forelsket i en fyr som bare ligde å bli sugd, og analsex. For å imponere han hadde hun latt han veksle mellom halsen hennes og rumpa hennes, hver gang de hadde sex, noe de hadde hver dag i flere måneder helt frem til hun ble sammen med meg. Hun sier de ikke hadde vanlig sex (skjeden) en eneste gang. Jeg prøver og være forståelsefull, men jeg føler rett og slett at hun har vært horete! Og jeg har ikke fått ha anal sex med henne en eneste gang selv om jeg har spurt. og jeg er hennes samboer!!! Nå tenker jeg i hemlighet på å DUMPE henne. Men har jeg god nok grunn? Du syns hun har vært horete, men du sier samtidig at du har lyst å gjøre det samme med henne som han exen har gjort. ????????????? Litt motsigende?? Eller er ikke problemet det hun har gjort før, men at du ikke får lov å gjøre det samme? Fra hennes side, kanskje ikke så rart hun vil dette igjen siden det førte til e coli. Spiller det egentlig noe rolle hva hun har gjort før? Ting i senga kan alltids fikses, hvis dette er eneste grunnlag til å dumpe henne syns jeg du er litt smålig. Jeg mener hvis forholdet ellers er bra så kan dere sikkert finne ut av dette. Syns du skal være ærlig og fortelle henne hva du føler, UTEN å kalle henne horete da selvfølgelig. Men heller fortelle dine ønsker så finner dere ut deres greie sammen, drit i de som har hatt hun før. Du har vel også hatt andre. Jeg syns egentlig det er en positiv ting fordi da har man erfaring. Kjedelig med en som er nærvøs og ikke kan et eneste triks. hehe.
Kamikatze Skrevet 12. august 2009 #131 Skrevet 12. august 2009 (endret) Huff høres ut som du har en dårlig erfaring selv, og drar "alle" oss damer over den kammen [...] Når vi diskuterer et spesifikt emne er ikke det å peke på endel typiske tendenser å dra alle over en kam. Innenfor trådens premisser må det gå an å vise til hyppig forekommende trender uten å behøve å skrive en ti siders disclaimer-liste med alle tenkelige unntak. Forøvrig stemte mine observasjoner, som du peker på med dirrende pekefing, godt overens med grunnboka i psykologi, som jeg satt og koste meg med og bladde i, for noen år siden. Så jeg føler ikke at jeg er så veldig langt unna trådens tema. Følte du deg bedre til mote av å ta mannen, og ikke ballene? Endret 12. august 2009 av Kamikatze
Gjest Gjest_OsloMann Skrevet 12. august 2009 #132 Skrevet 12. august 2009 tok henne analt annenhver gang så hun ikke TØRKET UT MUSA???? Det er første gang jeg har hørt at kjønnsorganet mitt faktisk tørker ut dersom jeg har masse sex, jo mer sex, jo tørrere liksom!!!! Godt man kan lære noe nytt hver dag! Jepp, tar man ei dame veldig lenge - snakker timer her - så tørker hun ut i musa. Mulig du er ett av unntakene, da.
Kamikatze Skrevet 12. august 2009 #133 Skrevet 12. august 2009 (endret) Litt motsigende?? Dere får her et gløtt inn i menns psyke. I det fenomenet at sex og kjærlighet i visse henseende er som olje og vann, og uavhengig av hverandre. Dere kan velge å ta lærdom av tingenes stillstand, eller dere kan motargumentere. Men, uansett hvor sterkt dere måtte mene at skilpadder er sjenerte, i utakt med sitt sanne jeg, lider av sosialangst og frykt for å eksponere seg, så krabber de rundt med skjoldet på ryggen sin, okke som... Endret 12. august 2009 av Kamikatze
Sarah_83 Skrevet 12. august 2009 #134 Skrevet 12. august 2009 Jepp, tar man ei dame veldig lenge - snakker timer her - så tørker hun ut i musa. Mulig du er ett av unntakene, da. Jeg må bare si LOL haha ...for man er sp mye mer våt i ræva liksom haha. Blir dama tørr i musa mens du holder på så gjør du noe galt. Er det digg blir man våt.
Sarah_83 Skrevet 12. august 2009 #135 Skrevet 12. august 2009 Dere får her et gløtt inn i menns psyke. I det fenomenet at sex og kjærlighet i visse henseende er som olje og vann, og uavhengig av hverandre. Dere kan velge å ta lærdom av tingenes stillstand, eller dere kan motargumentere. Men, uansett hvor sterkt dere måtte mene at skilpadder er sjenerte, og i utakt med sitt sanne jeg, og lider av sosialangst og frykt for å eksponere seg, så bærer skjoldet på ryggen, okke som... Beklager å si at det er det dummeste jeg har hørt og tror du er veldig ung eller bare rett og slett ikke peiling. Og metaforen om skilpadda passer ikke inn overhodet. Kjærlighet og sex kan være to forskjellige ting, men er du i et forhold så går de hånd i hånd, med erfaring hadde du vist dette.
Gjest Fisk73 Skrevet 12. august 2009 #136 Skrevet 12. august 2009 Jeg kan forstå tankene som trådstarter har. Det er ikke like hyggelig å høre at partneren sin har hatt tidligere seksuelle erfaringer som en selv også kunne ha tenkt seg å prøve, men partneren nekter. Klart, hun har gjort seg noen erfaringer som gjør at hun muligens ikke ønsker å gjøre det igjen, den egentlige grunnen til dette er litt uklar. (Mulig det har vært nevnt, men jeg har ikke lest side 3 og 4). Om det at hun har gjort dette tidligere er grunn nok til å dumpe henne, tja, det kommer jo an på. Handlingen hennes er jo ikke "det verste som kan skje", men så lenge ts ikke greier å glemme det og kommer til å "straffe" henne for dette, så ja, så kan det være greit å avslutte forholdet, gå hver til sitt og finne en annen som kan akseptere og respektere en partners fortid. Helt klart at fortiden vil ha noe å si, selv kunne jeg aldri ha tenkt meg å hatt en partner som har hatt mange ons i fortiden, men jeg vet også at jeg har mine "svin på skogen" som kan være svært vanskelig å takle for en del menn. Derfor fortalt jeg det til min samboer ganske tidlig slik at han kunne få vurdere om han fortsatt ville være sammen med meg etter opplysningen han fikk. Jeg hørte ikke fra han på flere dager, men etter litt om og men kom han frem til at fortid er fortid og han skulle greie respektere meg for den jeg er. Jeg tror ikke man har noe å tjene på om man ikke forteller ting/hendelser som kan ha noe å si for partneren. Det handler om å vise respekt for den du velger. De valg du har tatt tidligere vil også i enkelte tilfeller gå ut over partneren. Holder man det inntil seg, kan man risikere at når det en gang kommer ut så blir partneren såret, ikke nødvendigvis av handlingen, men å ha blitt holdt "for narr" i så lang tid. Samtidig så tror jeg ikke noen har godt av å få for mange detaljer om hvilket sexliv partneren har hatt tidligere. Det er historie og er personlig. Ellers vil jeg bare be ts om å gå litt inn i seg selv og prøve å forstå hvorfor han ønsker å gå fra samboeren sin. Er det handlingen i seg selv, hva han ser på som riktige verdier eller er det noe annet.
Tonka Skrevet 12. august 2009 #137 Skrevet 12. august 2009 Dette er helt riktig, jeg vil påstå ALLE menn mener dette. Kvinner: Dere kan sammenligne det med følgende. Din nåværende samboer/kjæreste har vært gift før. Dere to skal gifte dere og dere planlegger et bryllup. Vil ikke du at DITT bryllup og/eller ring skal være minst like stort og flott som hans ex kone's? Hva ville du følt om han sa: Nei jeg har hatt et stort bryllup før og jeg likte det ikke, det var bare mas og kostet mye penger. Forhold handler om å gi og ta. Har man hatt dårlig erfaring med analsex før betyr vel ikke det at du ikke kan forsøke på nytt med din nye mann? Vel... Nå vil jeg ikke ha noe stort bryllup, da. For å være ærlig vil jeg helst ikke gifte meg i det hele tatt. Så jeg snur det til at dersom samboeren min hadde sagt at han hadde drømt om et stort, pompøst bryllup hele livet, fordi hans forrige var så lite og kjedelig (det kan jo definitivt sammenlignes med analsex, by all means...), så hadde jeg godtatt det uten å blunke. Det hadde kanskje kostet meg litt å komme meg gjennom hele dagen med langt slør, den helsikes bukettkastingen og alt det andre (faktisk nesten som en mann som ikke får ha anal-oralsex med dama si), men jeg tror jeg hadde overlevd, altså. Og hadde samboeren min på bryllupsnatta nektet å utføre oralsex på meg og forklart det med at han måtte gjøre det på exen sin hele tiden, men at han ikke likte det fordi hun luktet fisk - vel, så hadde han fått slippe. Skulle jeg ha tvunget ham til å gjøre noe han ikke hadde lyst til, så hadde jeg følt at jeg var nødt til å betale ham for det. Og det hadde føltes så...horete........................... Mer enn det har jeg ikke tenkt til å engasjere meg i denne diskusjonen. Synes dere er søte jeg, gutter... Hva med en Oppblåsbare Anna? Hun er alltid våt og villig og lar deg gjøre akkurat hva du vil...
Sarah_83 Skrevet 12. august 2009 #138 Skrevet 12. august 2009 Vel... Nå vil jeg ikke ha noe stort bryllup, da. For å være ærlig vil jeg helst ikke gifte meg i det hele tatt. Så jeg snur det til at dersom samboeren min hadde sagt at han hadde drømt om et stort, pompøst bryllup hele livet, fordi hans forrige var så lite og kjedelig (det kan jo definitivt sammenlignes med analsex, by all means...), så hadde jeg godtatt det uten å blunke. Det hadde kanskje kostet meg litt å komme meg gjennom hele dagen med langt slør, den helsikes bukettkastingen og alt det andre (faktisk nesten som en mann som ikke får ha anal-oralsex med dama si), men jeg tror jeg hadde overlevd, altså. Og hadde samboeren min på bryllupsnatta nektet å utføre oralsex på meg og forklart det med at han måtte gjøre det på exen sin hele tiden, men at han ikke likte det fordi hun luktet fisk - vel, så hadde han fått slippe. Skulle jeg ha tvunget ham til å gjøre noe han ikke hadde lyst til, så hadde jeg følt at jeg var nødt til å betale ham for det. Og det hadde føltes så...horete........................... Mer enn det har jeg ikke tenkt til å engasjere meg i denne diskusjonen. Synes dere er søte jeg, gutter... Hva med en Oppblåsbare Anna? Hun er alltid våt og villig og lar deg gjøre akkurat hva du vil... Jeg må bare si UTROLIG bra skrevet hehehehe. Tror kanskje jeg skal begynne å tvinge mannen min til mange ting han ikke vil og ikke bare i senga men husvask og ellers alt annen han har gjort før en gang
Kamikatze Skrevet 12. august 2009 #139 Skrevet 12. august 2009 Beklager å si at det er det dummeste jeg har hørt og tror du er veldig ung eller bare rett og slett ikke peiling. Og metaforen om skilpadda passer ikke inn overhodet. Kjærlighet og sex kan være to forskjellige ting, men er du i et forhold så går de hånd i hånd, med erfaring hadde du vist dette. AU! Latterliggjøring som hersketeknikk, uten et eneste motargument? Argh! ... *spille død* Hyggelig at du påtar deg å fortelle middelaldrende menn om hvordan menns følelsesliv funker, sett fra innsiden. Det styrker særlig din sak at du ikke evner å oppfatte at der på visse punkter virker å være konsensus blant trådens mannlige brukere. :gjeiper:
Kamikatze Skrevet 12. august 2009 #140 Skrevet 12. august 2009 [...] Mer enn det har jeg ikke tenkt til å engasjere meg i denne diskusjonen. Synes dere er søte jeg, gutter... Hva med en Oppblåsbare Anna? Hun er alltid våt og villig og lar deg gjøre akkurat hva du vil... Synes du er rimelig bedritent respektløs overfor de menn som faktisk debatterer saklig her i tråden. Greit nok at du er uenig, men må du prøve latterliggjøre folk, bare fordi deres virkeligsoppfatning har en litt annen betraktningsvinkel enn din? Nei, dette var skuffende. Hadde ventet bedre fra deg... Tråden dreier seg om det er greit med visse prinsipper ved valg av partner, og hvordan en takler det når det viser seg at forutsetningene ikke stemmer. Det er greit å sette ting på spissen, om du vil fremme et poeng, men dette minner mer om generell hets.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå