Gå til innhold

oppblåsthet og vekt

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_jente19_*
Skrevet

Jeg lurer rett og slett på om gass i magen gjør utslag på vekten? Jeg er veldig plaget med magen min og det hender jeg er så oppblåst at magen min står rett ut! Kan jeg veie noen kg ekstra pga mye luft i magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg lurer rett og slett på om gass i magen gjør utslag på vekten? Jeg er veldig plaget med magen min og det hender jeg er så oppblåst at magen min står rett ut! Kan jeg veie noen kg ekstra pga mye luft i magen?

Ta det med ro, gassen har ikke så stor tetthet! :) Du skal ha vannvittig mye gass i deg før det gir merkbart utslag på vekten. I følge Wikipedia har vanlig luft en tetthet på 1,2 kg per kubikkmeter ved 1 atmosfæres trykk. En kubikkmeter er altså 1000 liter, med andre ord mer enn ti ganger ditt totale kroppsvolum (antar at du veier under 100 kg).

Nå er det ikke helt "vanlig" luft i tarmgassen, hehe, men massetettheten er nok ikke så veldig forskjellig. Jeg har ikke sett noen oversikt over hvor mye gass det er mulig for et normalt menneske å ha i seg, men det er nok maksimalt noen liter. En liter er altså 1/1000 kubikkmeter, så vi snakker om tusendedeler av 1 kg.

Det kan være mange grunner til at du er oppblåst, men jeg vet at mange jenter har en merkelig angst for å fise i andres påhør, ja til og med sitt eget påhør, og holder seg og holder seg. Det er selvsagt avhengig av situasjonen, men når man går på do må man kunne slippe seg løs og ikke prøve å holde tilbake gassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...