Gå til innhold

Oppbevaring av p-piller

Fremhevede innlegg

Gjest blinkey
Skrevet

Heii :)

Jeg er halt bestatt av å passa på at tempraturen der hvor jeg har p-pillene mine Marvelon er ok.. Jeg må passe på at det ikke er for varmt, elletr kaldt.. men noen som vet hva den nedre grensa er? om de ligger i et rom hvor det er ti grader, kan det ødelegge dem slik at de ikke fungerer som de skal?

og jeg er redd for å ha oppe vinduet slik at det eventuelt kan bli for kaldt :S

Og, noen som har erfaringer med å ha med pillene alle stand, har de blitt ødelagte?

Hilsen sjuke meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hørt om at p-piller må oppbevares i noen spesifikk temperatur :klø:

Gjest blinkey
Skrevet
Jeg har aldri hørt om at p-piller må oppbevares i noen spesifikk temperatur :klø:

står i pakningsvedlegget at de ikke ska oppbevares i tempratur høyere enn 30 grader.. men den er jo grei.. det gjør sikkert ikke noe om det er litt over heller, men jeg har aldri funnet ut den nedre grensa liksom :sukk: Liksom, tåler de å ligge i ti varme grader for eksempel :S

Skrevet

Hvis det ikke står noe, så går det nok sikkert bra :)

Skrevet

Jeg har brettet i lommeboka :lol:

Om de plutselig bestemmer seg for å ikke tåle det, så synd for meg da..

Såpass bør de jo tåle, vi kan jo ikke akkurat bestemme temperaturen overalt!

Så det er nok bare tull og ikke tørre å ha vinduet oppe..

Gjest Blinkey
Skrevet
Jeg har brettet i lommeboka :lol:

Om de plutselig bestemmer seg for å ikke tåle det, så synd for meg da..

Såpass bør de jo tåle, vi kan jo ikke akkurat bestemme temperaturen overalt!

Så det er nok bare tull og ikke tørre å ha vinduet oppe..

Hmmm, ja daså... så du har med de overalt? :S

Pakningen med de andre brettene i da?

Skrevet

Jeg visste ikke at det var noe temperaturgrense på p-piller jeg. Selv har jeg dem på soverommet og sover ofte med vinduet åpent. Jeg tror faktisk legene hadde vært flinke til å si noe om dette hvis det var et problem at pillene sluttet og virke hvis de ble for kalde ;)

Skrevet

Jeg tror ikke det er noen spesiell temperaturgrense, bortsett fra det som står i pakningsvedlegget. De kan nok fint oppbevares i kjøleskapet ;) Det gjør jeg med mine p-ringer, på apoteket sa de at de holder de seg til utgangsdatoen.

Gjest blinkey
Skrevet
Jeg tror ikke det er noen spesiell temperaturgrense, bortsett fra det som står i pakningsvedlegget. De kan nok fint oppbevares i kjøleskapet ;) Det gjør jeg med mine p-ringer, på apoteket sa de at de holder de seg til utgangsdatoen.

Ja, men p-ringer er noe annet.. det er jo væske form liksom, tabeletter er jo tørrstoff, så det blir no anna.. men jeg vet ikke.. :S

Skrevet

Har hatt med p-piller på en ukes snøhuletur, det gikk helt fint.

Skrevet (endret)
Ja, men p-ringer er noe annet.. det er jo væske form liksom, tabeletter er jo tørrstoff, så det blir no anna.. men jeg vet ikke.. :S

Det ingen væske i mine p-ringer ;) Men det er noe annet enn p-piller ja. Poenget mitt var vel at man ville få beskjed om det er noen måter å oppbevare prevansjonen på som er bedre enn andre.

Endret av Paren
Gjest blinkey
Skrevet
Har hatt med p-piller på en ukes snøhuletur, det gikk helt fint.

åja, så dem tåler kjørlig miljø altså .. håper da det i såfall :) snøhuletur ja, da var det tilogmed minus grader tenker jeg meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...