Gå til innhold

Hva kan jeg sy?


Nerdemamma

Anbefalte innlegg

I dag sydde jeg ferdig et ganske stort leke teppe til sønnen min på to og en halv måned. Det var det enkleste teppet du kan tenke deg. To stykker stoff (et foret) som jeg la oppå hverandre og sydde søm rundt kanten, så sydde jeg kantbånd på rundt.

Jeg har nå fått dilla, men jeg er så utrolig nybegynner. Jeg klarer ikke tenke på noe annet jeg kunne klare å sy til han selv! Jeg vil så gjerne lære meg å sy litt skikkelig så jeg kan etterhvert sy klær og kostymer og slikt til han. Men jeg er fremdeles på stadiet hvor å sy kantbåndet på rett var litt vanskelig.

Har dere noen tips til hva jeg kan sy til han? Hvis dere har en link eller noe til en beskrivelse av hvordan jeg kan sy det så er det også flott, hvis ikke kan jeg nok spørre nede på håndarbeids butikken. De har vært snille med meg der mange ganger før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener Burda har noen nybegynner-mønster på klær - det kan jo være en fin start! Og hvis du skal sy klær eller leker (bamser etc) er det mye enklere hvis du har mønster og beskrivelse på hvordan det skal gjøres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest ¤ Marit

Enig med den over.

Kan du ikke sjekke om det er noe sykurs der du bor.

Slike kurs starter jo nå på høsten.

Veldig greit å kjenne noen som kan sy som du kan få hjelp av.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

På Stoff og stil sine hjemmesider kan du bestille kataloger med oversikt over mønstre. Der står det merket "easy" på noen av de. Kanskje noe å sjekke ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sy smekker, små poser i morsomt stoff til å samle matstæsj når du er på tur, store gulvputer osv.