Gå til innhold

TipsyTopsy prøver seg!


TipsyTopsy

Anbefalte innlegg

Ja, da starter jeg på nytt... :rodme:

Fortsatt i pp2. :)

I følge EL-kalkulatoren på babyverden.no så foregår det slik hos meg for tiden:

Din fruktbare periode er: 17.08.2009 - 22.08.2009

Eggløsningen finner sted: 20.08.2009

Termin: 15.05.2010

Min syklus er på 39 dager (hvis jeg nå ikke teller feil, det tror jeg ikke).

Allikevel har jeg allerede hovne bryster! Hmm...

Jeg skulle egentlig sove, men venter til "Min-sin" kommer hjem fra jobb, også legger jeg meg nedpå.

Fant en mystisk luke (som jeg alltid har trodd har vært en plate) i et kjøkkenskap, og inni der fant vi masse grønn mugg-aktige greier.

Det forklarer nok "høysnua" jeg har hatt konstant, at katten nyser og hoser, at Min-sin, og jeg blir trøtt og slitne (og til tider sinnsykt irritable av å komme inn her i leiligheten), og at venner nesten ikke orker å være her siden de også nyser og det renner av både neser og øyne hos dem.

Jeg ringte huseieren og han tok det veldig bra. Det kommer noen hit på onsdag eller torsdag for å sjekke dette opp.

Enkelte ganger kan jeg komme inn utenifra og sette meg ned å gråte pga klimaet her! :(

Var ikke sånn i begynnelsen, men når jeg leste om symptomer på mugg og slikt i hjem, så er det kanskje ikke så rart. det kommer visst snikendes også..

Jeg er i tillegg veldig sykdomsredd, slik at jeg i løpet av det siste året med mye snue, osv har mistenkt alle former for kreft og det som verre er.

For omlag 8-9 mnd siden dro jeg på legevakten pga en kraftig snue/bihuebetennelse/forkjølese, og han spurte om jeg ruset meg på kokain!

Meg bare ---> :sjokk: Neiii???

Han: Du forstår vel at jeg spør om dette? Veldig mange på din alder kommer hit, føler seg dårlige, også har de brukt stoffer i flere måneder.

Meg: Vel, jeg ække en av dem. :ler:

Han lyser meg oppi nesen og slikt, og sier at alt så fint ut (ehem - ble litt satt ut altså).

Han spør meg om diverse annet, før han bryter ut: Du hakke muggsopp, da?

Så siden da fattet jeg mistanke.. Har lurt litt på denne "platen" på kjøkkenet, og pga fukt fra kjelleren her.

Jeg er i tillegg astmatisk og har eksem i hodet, og dette har forverret seg kraftig denne sommeren, så nå måtte jeg ta affære.

Det som er synd oppi det hele er at huseier vissnok har visst om dette hele tiden mens jeg har bodd her. Så selvom han tok det bra, kunne han fikset dette før jeg flyttet inn, men men... Ikke noe å gjøre med nå...

En nabo kom og ga meg ting for å fjerne muggsopp i sta også (hmm - hva tyder dèt på? Øhm)...

Håper det blir ordning på dette i løpet av uka. Det ble ekstra ille når vi startet med pakking, mtp flytting denne uka her også.

Føles ut som om det virvler støv eller noe i lufta, og som sagt; Vi er såå slappe, også blir man glemsk og tankene blir sløve av det her (føler meg så blond for tiden, haha). :forvirret:

Dette ble mye om sykdommer og mugg, men fytti... Ei på jobben til Min-sin hadde hatt dette i hjemme sitt for flere år siden, og var FORTSATT dårlig. Hjelp! :redd:

Håper ikke dette er farlig når jeg blir gravid! Og håper jeg kan finne en detox-kur som gjør at jeg driver ut de evt. stoffene fra kroppen min fort som bare det! *drikker ingefærvann*

Visste virkelig ikke at dette kunne være så slitsomt og skadelig nei!

Over til...graviditet!

Har en følelse på at jeg ikke har kontroll over EL, enda, spesielt siden jeg ikke har skaffet meg nytt termometer.

Men puppene er som sagt ømme, i dag. De ble det i dag altså. i går :humpe: vi... :sjarmor:

Håper det skjedde noe da, ja...

Har begynt å sjekke EL-slim, selvom dette ikke er nok til å vite 100% om man har EL, men i det minste har det begynt å legge seg oppå papiret. Det trekker ikke ned. I tillegg så sjekket jeg slimet med fingeren, men det var ikke så gummiaktig som det står om på denne pernillesiden.

Det gjenstår bare å se nå....

Nå sitter jeg her med tekoppen da, og er såå trøøøtt...

Ikke pga graviditet (ville nok vært litt tidlig), men pga klimaet her. Føler og det er litt psykisk også, så klart.

Katten min klarte forresten å komme seg inn i dette hølet med mugg i, i sta og SPISTE så klart noe av det.

Det er nå to timer siden, og jeg tror det skal gå bra. Driver og ser henne an nå (vekker henne, osv - heldigvis har hun hatt en liten raptus for ikke så lenge siden).

Stakkars snuppa mi kan ikke bli syk nå!

Men ellers er alt bra,jaaaa. Gleder meg til å flytte, og til å være/bli gravid! :)

:klem: til alle!

Endret av TipsyTopsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ble det ny dagbok på deg, så braaaa :skya:

Du får prøve å ikke slette denne også da :fnise:

De fuktskadene i leiligheten din høres ikke bra ut. Håper det blir fikset opp i så snart som mulig. Hvis ikke så hadde jeg nesten funnet meg annet sted å bo.... For det er ikke bra for dere nei.

Veldig lang syklus du har. Min siste syklus var på kun 26 dager, så der ble jeg lurt i forhold til EL gitt. Vanligvis ligger den på rundt 30 dager hos meg. Nå skal jeg skaffe meg EL-tester tenkte jeg, så jeg har bedre kontroll på PP2. Du har ikke vurdert å skaffe deg slike tester på billige tester du også?

Heier på deg, håper vi blir gravid snart :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei alle! :vinke:

Jeg har ikke hatt pc-tilgang grunnet rask utflytting av leiligheten, pga muggsoppen som sagt. :filer:

Denne pp gikk ikke så bra! Ikke gravid m.a.o, men nå har det faktisk ikke blitt så mye prøving da :fnise::rodme:

Jeg ventet på mensen, mtp prøvingen, men nå er det boligprosjekt på gang (sånn veldig plutselig), slik at jeg, eller VI er usikre på prøvingen.

Vi vurderer å kjøpe ei tomt vi har fått tilbydt, å bygge et hus nå, men vi er fortsatt veldig usikre. I neste uke har vi bestemt oss helt, og da vet man mer om prøvingen også. :)

En ting er sikkert. Hvis vi kjøper denne tomta føler jeg ikke for å gå gravid midt i oppussing og alt sånt, men vi får se... Ting ordner seg jo alltid på de utroligste måter, så for alt jeg vet har jeg/vi ombestemt oss innen måneden er over, og kanskje en ny pp er i gang.... :tunge1:

Nå må jeg snoke i noens dagbøker å se hvordan det har gått her :hoppe:

Takk for hilsningen snupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man er og forblir ør, ørsken og slapp av muggsopp. Det er sikkert.

huseieren kan nekte så mye han vil for at det ikke er noe av det her (men i følge huseier er det noe annet her da, han vil bare ikke si hva).

Jeg vet i allefall at det har vært asbest i kjelleren, inntil jeg ringte ang. muggsoppen, og jeg snakket med inspektørene som skal komme for å utbedre inneklimaet her, og de fortalte at min huseier ikke har opplyst om asbesten i kjelleren.

Dette noterte de, og skulle komme i dag. Vel, de kom aldri.

Jeg ringte derfor opp huseier og spurte hvorfor, og han fortalte at han hadde byttet byrå. Siden forrige byrå ikke kunne utbedre noen ting (noe jeg vet de kan - og hvorfor trenger han et byrå til å utbedre noe som ikke er?).

merker jeg er dritt leeiii hele fyren, og lyvingen hans, men han om det. om 4 uker er jeg ute av stedet!

Så var det prøvinga da. Nei den satt ikke, men ikke så rart.

Min-sin har jobbet som en gal i det siste, og som nevnt over har vi ikke fått :humpe: så veldig mye heller.

Må innrømme jeg ble glad for at den ikke satt denne måneden, for leste om en dame som var gravid i et hus med muggsopp hvorav legen svarte at det kunne være ganske farlig mtp fosteret i magen hvis hun hadde vært syk, og det har jo jeg vært i nesten et år snart.

Snakket med min mor om prøving hvis vi skal bygge hus nå snart, og hun mente jeg fint kunne bo i en brakke (noe jeg muligens skal i omtrent en måneds tid :fnise:) som gravid. Jeg var/er litt usikker på prøving midt i oppussing, brakkeboing og slikt, men i gamle dager pløyde de jo åkre og alt som var, og det gikk jo bra for det (hilsen en mor som virkelig ønsker seg barnebarn). :ler:

Nei, jeg tar det som det kommer, men nå skal jeg bestille EL-tester.

Mulig, godt mulig (ganske sikker faktisk) jeg har spurt om dette før jenter, men betiller dere el-tester fra denne siden http://www.billigtest.dk/ ?

Er strimler eller staver best? :)

Tjoho... Hodepinen har kommet snikendes på etter jeg kom hjem i dag.

Lurer på om jeg skal døpe om denne dagboka til Muggsopp-dagboken i stedet for? :tunge1:

Er det forresten noen av dere som bor på landet her?

Vi vurderer nå denne tomta. Omtrent 40 min unna Oslo, og veldig landlig til.

Kanskje et luksusproblem, med ekspressbuss til Oslo rett utenfor døren og matbutikker og slikt er det jo overalt der vi ser på tomt, men for en "hardbarka" byjente er det mye å tenke på hvis man vurderer landet som sitt nye hjem!

I neste uke vet vi hva det blir til å såfall, så dette kan bli moro. Oslo, eller landet? Spennende å se. :)

Snart er det natta for meg. Har vært oppe store deler av natta pga pakking og diverse, så jeg er rimelig kjørt.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP3:

Første dag av siste mens: 26.08.09.

Siste dag av siste mens: I dag tror jeg... 31.08.09.

Syklus siste periode: 32 dager (juhuu... kortere enn de to forrige periodene).

IKM: ca 26.09.08.

I følge babyverden.no's eggløsningskalkulator ligger det så her an:

Din fruktbare periode er: 10.09.2009 - 15.09.2009

Eggløsningen finner sted: 13.09.2009

Termin: 08.06.2010

Tihi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen tilbake til egen prøvedagbok! Vi har holdt fortet her ser du.. :ler:

Så spennende med mulig tomt-kjøp da! :) Skjønner at dere vurderer å vente litt med prøvingen. Kan jo sikkert være slitsomt å være høygravid midt i flytting, bygging og og oppussing. Men det er jo ingen umulighet, så lenge du klarer å ta det med ro og ikke stresser for mye. :jepp:

Jeg bor ikke på landet nå, men jeg er vokst opp der. Jeg kan ikke tenke meg noe bedre sted å bo som barn i hvert fall. Jeg synes det er helt topp på landet, men man må jo selvfølgelig senke kravene litt med tanke på tilgjengelighet osv. Men det er jo så stille og fredelig! Frisk luft og skogen rett på utsiden døra er noe mannen og jeg håper på etterhvert i hvert fall. :jepp:

Godt å høre at dere snart er ferdig med muggsopp og kjip huseier. Det høres ikke greit ut å leve sånn i lengden. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, hihi :sjenert:

Godt dere har holdt liv her ja. :ler: Koselig det! :)

Jo, det er spennende med denne tomta. Vi har diskutert det i dag. frem og tilbake.

Slik det ser ut, så bestemmer vi oss for å vente. men når det er sagt: vi kan godt ombestemme oss. :fnise:

Det fordi vi må sprenge berg, legge ny grunnmur, rive, og masse. Det står allerede et rivningsobjekt på tomta, så det blir litt mer arbeid enn hva vi både har råd og ork til for tiden.

I tillegg til det blir det laaaang vei for min-sin til jobben, så vi hadde i grunn ikke fått sett hverandre noe særlig der ute. :(

Det vil vi ikke! Da tror jeg, eller vi, at det er bedre å kjøpe et annet sted. Hvor man slipper alt forarbeidet, osv.

Og det ville nok blitt slitsomt å bære på en liten en midt opp under alt dette, og vi har skikkelig lyst på en liten en... :o)

Vel, jeg er ikke ferdig med muggsopp eller huseier enda. Han kommer med dette nye "sopp-firmaet" i morgen, så jeg må nok være sliten og slapp i omtrent 30 dager til. Inntil vi har flyttet ut. :roll:

Har lånt mammas leilighet i flere uker nå, men nå måtte jeg ta turen hjem igjen.

Lei, lei og lei, men snart er det over.

Uff, så sløv og lost jeg er. Over her har dere linket til el-tester, også spør jeg enda en gang? Haha...det må være den hundrede gangen jeg spør nå.

Nå skal denne jenta sove snart. Må bare bli trøtt...

Jeg tror i grunn ikke jeg blir gravid denne måneden heller, mtp stedet jeg bor.

Vil heller ikke være gravid midt opp under sopp-drit og alt annet, men i oktober satser jeg alt på at ALT klaffer. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TipsyTopsy, så hyggelig å se aktivitet i dagboken din igjen :tommelsmil:

Virker som du har hatt nok å tenke på siste tiden ja. Kjedelig at huseieren er så treg da, bra dere snart kan flytte ut derifra. Så spennende med planer om husbygging! Jeg og mannen har også begynnt å snakke om å flytte lenger unna Oslo. Vi har veldig stort ønske om å komme nærmere marka vi da. Hadde vært deilig å bare kunne løpe rett ut i skogen uten å må sette seg i bilen først. Har bodd mer landlig før og savner det, så min anbefaling er helt klart at har dere lyst så gjør det :) Men reisevei til jobb har mye å si. Var en periode jeg brukte veldig lang tid til jobb og det slet meg ut veldig. Så det må være en balansegang der synes jeg. Kan skjønne at du synes tanken på bygging og graviditet høres slitsomt ut, og det er nok det. Men alt er mulig hvis man har nok lyst... Kjenner flere som har klart det før :)

Jeg kjøpte mine EL-tester her. Kjøpte bare slike billige strimler, men de skal fungere like bra som de dyrere har jeg hørt. Husk at dersom du bestiller der så ikke bestill for over 200,- pga tollreglene. Jeg hadde ikke fått med meg det og endte opp med toll på over 200,- :kjefte: Min egen sløvhet da, men kjedelig.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det Rosa76. Lurt å holde seg under 200-kroners grensen.

Kankje jeg skal prøve begge? Altså, både strimler og staver? :)

Fikk en litt god feeling på stavene Bestee, aner ikke hvorfor, men...

Haha, jeg det har vært nok å stri med. :eeeh:

Begynte å bli litt små deppa av alt styret, men her skal man se positivt på ting!

Nå er det under 1 måned til vi flytter herfra. Tjohooo :hoppe:

Huseieren kom jo. Alt han gjorde var å lukke opp en lufteluke. Jeg måtte se om det gjorde susen. :roll:

Sendte han en lang klage i går. Fikk svar. Utrolig, sinnsykt ydmyk han er i mailene.

Utenfor vinduet mitt nå ligger rør og planker han har fjernet før inspektørene kommer. Så i sta at plankene er grønne på den ene siden. Æsssjj...

Jeg er glad at det var muggsopp her, for ellers trodde jeg virkelig det var noe galt med meg. Noe alvorlig altså. Nå kan jeg slå meg til ro med at jeg har vært så slapp pga den soppen.

Jaja, nok om det. :)

Åh jo... vi har startet :humpe: igjen ja.

Min-sin lurte på om det var greit at han ikke, ja hoppet av i svingen altså.

Jada, sa jeg.

Hadde ønska at alt klaffet nøyaktig etter den 30. sept, ikke før altså, men men. :fnise:

Som vi begge sier: Vi tar det som det kommer. Like så greit.

Vi har derimot snakket om oppdragelse og slikt. Det tror jeg er ganske allright. I stedet for å diskutere det da selve problemet oppstår.

Tenk om hvis, man diskuterer sånt der og da, da problemet oppstår.

Nå høres vi sikkert innmari rare/pripne (eller hva jeg skal kalle det) ut her, men syns det var fint å få høre hans synspunkter på ting.

F.eks han mente man skulle bli kjempe sinna hvis barnet hadde gjort et eller annet feil. Selv mener jeg en time-out må være det beste. Kan ikke helt skjønne hvor man kommer med et sinne, annet enn å få barnet redd?

Vi kom endelig frem til en enighet. Gjør ungen ugang blir det time-out. Ikke no vrælende sinne her i gården (ok, syns jeg ser meg, når jeg virkelig har fått nok - en dag blir nok jeg også sinna). :P

Ellers skal vi kose oss med taco og film i kveld. Blir koselig. :)

Ha en fin helg snupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min-sin's kommentar: Når all spermien drypper ut av deg etter sexen, hvordan kan du bli gravid da?

:ler:

:eeeh:

Endret av TipsyTopsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig lurt å ha snakket om slike ting på forhånd, så slipper man å motarbeide hverandre når den tid kommer. :jepp: Mannen og jeg har ikke snakket om det enda, men det skal nok snakkes om før en evt baby kommer.

I første PP lå jeg med beina høyt i en halvtime etter at vi hadde hatt sex, men i neste PP gadd jeg ikke det, så jeg gikk rett på do etterpå. Da ble mannen litt nervøs tror jeg, for han lurte på om det virkelig var så lurt å bare la det renne ut igjen. :fnise: De er jo så søte da! Jeg synes det er så utrolig koselig å se at han engasjerer seg i dette han og. :hjerter_rundt:

Good helg til deg også, snuppa! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er flott dere og tenker over slikt. :)

Det er jo flere som ikke gjør det.

Selv stillier jeg for høye krav til meg selv, og en eventuell graviditet. Alt skal være så "perfekt" og riktig timet, men jeg vet jo at det blir det jo ikke.

Så en mellomting er nok fint for meg. Jeg må bare skjønne at det også skal praktiseres. ;)

Jeg lå også opp med beina i pp2 blandt annet. :fnise:

Det er skikkelig søtt av disse mennëne våre. Jeg forklarte min-sin at det kunne være flere tusener av spermier som ble igjen, selvom jeg gikk på do. :ler:

Nå er min-sin på jobben, så kommer han snart.

I går slokna min-sin på sofaen tidlig, så det blir taco og sjokkis i kveld i steden for.

Har en sånn spis-hva-søren-du-vil i dag, dag i dag (oi det ble mange dager i en), så frokosten i dag ble et deilig nybakt skolebrød. :Hehe:

:klem: til deg :)

Endret av TipsyTopsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne måneden her er jeg skikkelig spent. Har el-tester nå (fikk noen av en venninne :fnise: ). Altså, nå har jeg kludra til to-tre stykker allerede da, så har igjen en, og jeg hadde el i dag (man kan ha el flere ganger, eller?).

I dag hadde jeg ikke planer om å ha sex, fordi; jeg skal bli gravid i oktober, tenk!! :ler:

Vel, sånn kan man ikke tenke, derfor :humpe: litt i dag, på selveste EL-dagen.

De andre gangene har jeg jo ikke visst om jeg har hatt EL heller, så nå føler jeg meg ekstra spent liksom. :sjenert:

EL var ikke langt unna babykalkulatoren sin forventede EL heller, så ja... jeg får se nå..

Litt rart å ha en dagbok man skriver om :humpe: i hele tiden, men jeez, det er da en helt naturlig ting. :)

Nå sitter jeg her og koser meg med et glass vin. Min-sin på vei hjem og gleder seg til vin.

Håper det går bra med alle dere andre! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har funnet EL! :) Man har bare EL en gang i måneden. Altså bare et lite øyeblikk en dag i måneden. Men EL-testene kan slå positivt ut 2-3 dager etterhverandre. Etter første positive test vil du mest sannsynlig ha EL mellom 12 og 48 timer en gang. Også ganske viktig å få med seg at en EL- test ikke er positiv før teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken, men det vet du sikkert. Er mange som har surret med det der.. :)

Veldig god plan å ikke fortelle mannen at du har EL. Funka mye bedre her i huset i hvert fall! :fnise:

Ha en super lørdags kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for EL, da er det bare å :humpe: i vei :gjeiper: Jeg har også tenkt å holde EL hemmelig for min kjære mann i PP3 hvis jeg klarer da. Men det betyr at vi må satse på kos jevnlig hele perioden, hvis ikke vil han fort skjønne når EL er hvis jeg plutselig kaster meg noe veldig over han og han ikke har fått så mye tirligere :fnise:

Sitter å koser meg med vin jeg også :jepp: Må nyte det mens vi kan :vin:

Fortsatt fin helg :sol:

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...