Gjest Gjest_sandy_* Skrevet 11. august 2009 #21 Skrevet 11. august 2009 Hva er seksualmoral uansett, og hvem er du til å definere hva som er seksuelt moralsk eller ikke? For det første så er det latterlig å si at menn er sånn og kvinner er sånn, kjønn er heterogene grupper. Og om det så er slik at menn er mer tilbøyelige til å ha sex med fremmede eller hva som er poenget ditt, så lurer jeg på hvorfor dette ikke er moralsk? Du har bare sex med folk du tenner på og har en connection med, tror du ikke det er det disse mennene også gjør? Jeg er med på tanken om at det ikke er en spesielt høyverdig kvalitet om man ligger med "hvem som helst", sånn nærmest mot sin (ekstremt svake) vilje. Men mange som er promiskuøse liker faktisk de som de ligger med, de har lyst å ha sex med nettopp dem. Så lenge begge er voksne samtykkende kåte individer så er det kardemommeloven som gjelder her mener jeg, jeg ser ikke hvorfor det skal være umoralsk på noen måte. Med mindre man henger igjen i den viktorianske seksualmoralen og mener det er en dyd i seg selv å spare blomsten til den man elsker eller ha færrest mulig partnere, uten å ha en rasjonell forklaring på nettopp hvorfor det er høyverdig. Du kan godt gjøre det selv, men trenger ikke sette deg over andre som har et annerledes sexliv enn deg selv.
Konservativ Mann Skrevet 12. august 2009 #22 Skrevet 12. august 2009 Finns det ingen menn med seksualmoral her i verden? Ligger mannfolk med det som byr seg av muligheter uansett? Virkelig? Jeg skjønner ikke at jenter og gutter kan være så forskjellige.. -hjertesukk Da jeg studerte psykologi ble det vist til en undersøkelse i USA som viste at unge menn (studiet ble foretatt blant studenter) hadde høyere terskel for hvem de ville bli sett sammen med på en date, enn hvem de ville ligge med "i skjul". Selv kunne jeg aldri blitt sammen med en dame jeg ikke synes er pen. Jeg kunne imidlertid sikkert ha ligget med en som er helt midt på treet, men ikke en som er direkte stygg. I følge mine kamerater er jeg veldig sær og kresen når jeg f.eks. hevder at jeg aldri kunne hatt sex med ei dundre på 90-100 kg.
Gjest Gjest_girl_* Skrevet 12. august 2009 #23 Skrevet 12. august 2009 Hva er seksualmoral uansett, og hvem er du til å definere hva som er seksuelt moralsk eller ikke? For det første så er det latterlig å si at menn er sånn og kvinner er sånn, kjønn er heterogene grupper. Og om det så er slik at menn er mer tilbøyelige til å ha sex med fremmede eller hva som er poenget ditt, så lurer jeg på hvorfor dette ikke er moralsk? Du har bare sex med folk du tenner på og har en connection med, tror du ikke det er det disse mennene også gjør? Jeg er med på tanken om at det ikke er en spesielt høyverdig kvalitet om man ligger med "hvem som helst", sånn nærmest mot sin (ekstremt svake) vilje. Men mange som er promiskuøse liker faktisk de som de ligger med, de har lyst å ha sex med nettopp dem. Så lenge begge er voksne samtykkende kåte individer så er det kardemommeloven som gjelder her mener jeg, jeg ser ikke hvorfor det skal være umoralsk på noen måte. Med mindre man henger igjen i den viktorianske seksualmoralen og mener det er en dyd i seg selv å spare blomsten til den man elsker eller ha færrest mulig partnere, uten å ha en rasjonell forklaring på nettopp hvorfor det er høyverdig. Du kan godt gjøre det selv, men trenger ikke sette deg over andre som har et annerledes sexliv enn deg selv. Men det er vel ikke så mye connection å snakke om hvis noen plukker opp en pulevenn tipåtre utenfor et utested.? Jeg tenker mer på en slags følelsesmessig connection - selvfølgelig ikke nødvendigvis i form av en dyp forelskelse og den eneste ene opplegg, men en person man kjenner og har sex med fordi man kanskje er litt interessert i personen utover bare sexen. Der tror jeg ikke alle gutter like kritiske som jenter - og hvorfor det? Det kunne ikke falt meg inn å bli med en fyr hjem å pule i et sånt tilfelle. Jeg syns det er så trist at jeg har hatt sex med en fyr som jeg kjente litt - følte at jeg hadde en super tone og kjemi med, og så kan det liksom være tilfelle at han bare pulte meg uten å merke den samme kontakten som jeg gjorde.
Gjest Ragnar overseksuell Skrevet 12. august 2009 #24 Skrevet 12. august 2009 Det stemmer TS. Jeg har ihvertfall ingen seksualmoral i det hele tatt. Jeg ligger med absolutt ALT som kan krype og gå.....bare de holder rundt 37 grader og er over 18 år vel og merke.
Gjest Con Skrevet 12. august 2009 #25 Skrevet 12. august 2009 Finns det ingen menn med seksualmoral her i verden? Ligger mannfolk med det som byr seg av muligheter uansett? Virkelig? Jeg skjønner ikke at jenter og gutter kan være så forskjellige.. -hjertesukk ...du kan gjerne gå til angrep på menneskets naturlige mekanismer sett i forhold til naturens/skapelsens behov for forplantning, men da må du pgså tillate at folk kaller deg hjelpeløs naiv og kunnskapsløs.
kristian82 Skrevet 12. august 2009 #26 Skrevet 12. august 2009 ...du kan gjerne gå til angrep på menneskets naturlige mekanismer sett i forhold til naturens/skapelsens behov for forplantning, men da må du pgså tillate at folk kaller deg hjelpeløs naiv og kunnskapsløs. Da vil jeg kalle deg et underutviklet menneske. Mye lik en hund. Forøvrig flott å snakke om FORPLANTING når man går på p-piller, angrepiller og bruker kondom for å knulle rundt uten å få barn. Veldig smart!
Gjest Con Skrevet 12. august 2009 #27 Skrevet 12. august 2009 Da vil jeg kalle deg et underutviklet menneske. Mye lik en hund. Forøvrig flott å snakke om FORPLANTING når man går på p-piller, angrepiller og bruker kondom for å knulle rundt uten å få barn. Veldig smart! ...ganske naivt og ekkelt politisk korrekt...totalt blottet for evne til å se menneskets forplantningsutvikling og mekanismer hertil i et millionårig perspektiv.
Gjest Gjest_sandy_* Skrevet 13. august 2009 #28 Skrevet 13. august 2009 Men det er vel ikke så mye connection å snakke om hvis noen plukker opp en pulevenn tipåtre utenfor et utested.? Jeg tenker mer på en slags følelsesmessig connection - selvfølgelig ikke nødvendigvis i form av en dyp forelskelse og den eneste ene opplegg, men en person man kjenner og har sex med fordi man kanskje er litt interessert i personen utover bare sexen. Der tror jeg ikke alle gutter like kritiske som jenter - og hvorfor det? Det kunne ikke falt meg inn å bli med en fyr hjem å pule i et sånt tilfelle. Jeg syns det er så trist at jeg har hatt sex med en fyr som jeg kjente litt - følte at jeg hadde en super tone og kjemi med, og så kan det liksom være tilfelle at han bare pulte meg uten å merke den samme kontakten som jeg gjorde. Er det der skoen trykker ja? Vel, det er jo ikke ideelt hvis en som kun er interessert i sex havner til sengs med noen som er interessert i mer. Det er noe begge parter bør prøve å unngå. Men jeg ser fremdeles ikke hvorfor det skal være umoralsk (så lenge man er klar på hva man vil) og akkurat når det er "nok" connection for å ha sex. Dette får da være opp til hver enkelt person. Jeg kan godt forstå at noen ønsker kun å ha sex, det går an å være kåt på en annen person uten å ha enorme planer om å gifte seg med dem. Det er også folk som innleder forhold med sex, det kan godt være de går inn i det og er åpne for mer. Jeg har i hvert fall aldri opplevd den berømte greia med at menn har et ONS og aldri ringer igjen, begynner å tro det er en myte. Forøvrig har jeg hatt sex med menn jeg knapt har kjent, så det finnes faktisk jenter også som gjør det. Vil ikke si at jeg er mindre kritisk, men om man bare er ute etter en pulevenn så er man ikke så vanvittig opptatt av at de skal være idealmannen på alle måter. Da er tenningen det absolutt viktigste, en connection på det seksuelle plan. Om jeg bare skulle hatt sex med de jeg virkelig var seriøst interesserte i så hadde jeg hatt et relativt fattig sexliv - for når det kommer til det så er jeg kjempekritisk. Siden jeg klarer å skille sex fra følelser så velger jeg å ikke leve i sølibat som singel, men å nyte sex med hyggelige karer som jeg ikke kunne tenkt meg noe mer med. Heldigvis har jeg mange likesinnede med "slapp seksualmoral" som du sikkert vil kalle det. Du må nesten bare la oss styre på og holde deg unna oss
Stefan Skrevet 13. august 2009 #29 Skrevet 13. august 2009 I Norge i dag er det ikke stor forskjell på kjønnene når det gjelder seksuell moral.
Gjest Gjest_Laban_* Skrevet 14. august 2009 #30 Skrevet 14. august 2009 Tror kjønnenes villighet mtp sex i stor grad er preget av tilgangen på seksualpartner. For gutter og unge menn er tilgjengeligheten på jenter/unge kvinner ikke like stor som motsatte veien. Det er diverse årsaker til det, som f.eks at fødselsandelen gutter er høyere enn jenter slik at det i fredstid alltid er flere unge menn i samfunnet enn unge kvinner, kvinner generelt er ikke interessert i yngre menn mens menn i alle aldre generelt er interessert i kvinner i reproduktiv alder, kjønnenes seksuelle tenningsmønstre, graviditet gjør til en hver tid en stor andel av unge kvinner fra arenaen, ved skilsmisser får mødrene som regel barna slik at de generelt har mindre tid til å finne ny partner enn den fraskilte enslige faren. Konkurransen gjør at tenåringsgutter lærer at de må benytte seg av de anledningene som byr seg hvis det skal bli noe på dem. Denne lærdommen påvirker menn livet ut. Å sjekke kvinner blir nærmest en kunst som ikke alle mestrer, mens å sjekke menn er enkelt for de fleste unge kvinner. Jenter lærer tidlig at de kan kapre menn for ONS som rager høyere på attraktivitetsskalaen, mens for gutta er jenter som rager høyere enn dem selv på attraktivitetsskalaen stort sett uoppnåelige, med mindre de oppsøker luksusprostituerte. Likestillingen i Skandinavia tror jeg nok gjør situasjonen mye bedre for menn i norden enn i andre deler av verden hvor kvinner i større grad forventes å fremstå som kostbare dydsmønstre.
Gjest Gjest_Ingrid_* Skrevet 14. august 2009 #31 Skrevet 14. august 2009 Som et eksempel, så for meg personlig gidder ikke jeg å ha meg med en haug av mannfolk bare for sexens skyld, det må være en person jeg kjenner litt, er tiltrukket av og har en eller annen slags conection med. Jeg velger jo i min naivitet å tro at menn også er sånn (selvfølgelig ikke alle), men det virker jo ikke sånn. Men nå får man kanskje også inntrykk av at dem ligger mer rundt enn dem i realiteten faktisk gjør også. ikke vet jeg.. Det er fordi vi fra naturens side er litt forskjellig konstruert: Et hunkjønn må vokte vel hvem hun befruktes av, da hun blir sittende igjen med avkommet (og vil ha et sterkt avkom), mens hannen ønsker å spre sine gener for å sikre disses eksistens. Dette betyr ikke at alle menn har lav seksualmoral, eller ikke bryr seg med hvem de har seg med (vi er jo mer enn dyr), men de små forskjellene som du antyder her skyldes nok dette. Vi har en tendens til å glemme at sikker prevensjon er en rimelig ny oppfinnelse.
Gjest Gjest_Laban_* Skrevet 14. august 2009 #32 Skrevet 14. august 2009 Det er fordi vi fra naturens side er litt forskjellig konstruert: Et hunkjønn må vokte vel hvem hun befruktes av, da hun blir sittende igjen med avkommet (og vil ha et sterkt avkom), mens hannen ønsker å spre sine gener for å sikre disses eksistens. Dette betyr ikke at alle menn har lav seksualmoral, eller ikke bryr seg med hvem de har seg med (vi er jo mer enn dyr), men de små forskjellene som du antyder her skyldes nok dette. Vi har en tendens til å glemme at sikker prevensjon er en rimelig ny oppfinnelse. Jeg tror den eneste programmeringen fra naturens side som varierer kjønnenes villighet til å ha sex er forskjellene mellom menn og kvinners seksuelle tenningsmønstre. Både menn og kvinner har en bevissthet som gjør at vi er i stand til å analysere konsekvensene av våre handlinger. Hvorvidt en person velger å ta hensyn til risiki har lite eller ingenting med kjønn å gjøre. Det avgjørende, mener jeg, er enkeltindividets personlighet, kunnskap og livssituasjon. Menn har nok ikke noe mer iboende ønske om å ha flest mulig avkom. Det viktigste for menn er det samme som for kvinner - at avkommet er mest mulig levedyktig og har best mulig arvemateriale. Mitt inntrykk er at det er mindre variasjon i menns seksuelle tenningsmønster enn kvinners. Menn er mer visuelle og bruker mye kortere tid på å tenne enn de aller fleste kvinner. Kvinner er mer avhengig av en riktig stemning enn menn. Lurer litt på om menneskeheten hadde vært i stand til å reprodusere seg hvis menn hadde hatt et tilnærmet likt seksuelt tenningsmønster som kvinner.
waco Skrevet 14. august 2009 #33 Skrevet 14. august 2009 Dette forklarer også hvorfor menn er bedre enn kvinner til å oppdage utroskap. De fleste menn som kjenner dama si kan lese på fjeset hennes at hun har vært utro...
Gjest Jo Skrevet 15. august 2009 #34 Skrevet 15. august 2009 Dette forklarer også hvorfor menn er bedre enn kvinner til å oppdage utroskap. De fleste menn som kjenner dama si kan lese på fjeset hennes at hun har vært utro... Og hva har dette med saken å gjøre, mon tro?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå