Gå til innhold

Hudormer.. :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 26. Har helt siden barneskolen vært plaget med fet hud. Trodde det skulle gi seg, men det gjør det ikke - det blir faktisk verre.

Har hudormer i hele ansiktet, og stor porer, som gjør at hele huden min snart er ødelagt. Er i utg.punktet ei søt jente, men dette her er skjemmende.

Kan klemme hudormer fra kinn, neserygg, langs ørene, ja faktisk inne i ørene også. Nesa har vært full, alltid, men det bare sprer seg.

Panna mi, mellom øyenbrynene, på overleppa, haka..i det hele tatt, er bare under øynene jeg ikke har talgprodusksjon.

Har prøvd A-vitaminsyrekrem, men synes ikke det hjalp noe særlig. Ellers bruker jeg tea tree-oil-produkter fra body shop. Har prøvd masse fra hudpleiesalonger osv., men ingenting "mirakuløst" som er verdt å bruke 2000,- på.

Noen råd til meg?

På forhånd tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ingrid_*
Skrevet

Rens og jevnlig peeling er basic. Peel 2 ganger i uken. Ikke bruk produkter som tørker ut huden, da øker du bare produksjonen i talgkjertlene.

Fruktsyrer kan hjelpe, M.D Formulations er gode produkter som du kan få kjøpt hos hudpleier og på nettet. En hudpleier kan også bruke sterkere produkter på deg som en kur. Men dette koster jo litt.

Det finnes også produkter som skal trekke sammen porene, men jeg var ikke hvor effektive de er dessverre.

Hvis du klemmer, så vær ren i ansiktet og på hendene. Så lager du ikke mere problemer.

Går du hormonprevansjon?

Skrevet
Rens og jevnlig peeling er basic. Peel 2 ganger i uken. Ikke bruk produkter som tørker ut huden, da øker du bare produksjonen i talgkjertlene.

Fruktsyrer kan hjelpe, M.D Formulations er gode produkter som du kan få kjøpt hos hudpleier og på nettet. En hudpleier kan også bruke sterkere produkter på deg som en kur. Men dette koster jo litt.

Det finnes også produkter som skal trekke sammen porene, men jeg var ikke hvor effektive de er dessverre.

Hvis du klemmer, så vær ren i ansiktet og på hendene. Så lager du ikke mere problemer.

Går du hormonprevansjon?

Tusen takk for svar. Nei jeg bruker ikke prevensjon, har hørt at p-piller skal hjelpe, men jeg er redd for blodpropp osv., men det er sikkert bare tullete av meg. Hjelper p-piller egentlig?

Fruktsyrer..ok...skal sjekke litt rundt.

Ei venninne er plaget med kviser og hudormer i voksen alder, og fikk kur med roaccutan. Men det høres så drastisk ut for meg, for har ingen verkende byller/kviser. Bare hud som er proppfull av talg, bokstavelig talt.

Skrevet

Jeg synes det hjelper litt å bruke Basiron gele, den fås kjøpt på apotek. Eneste problemet er at den fort gjør huden tørr, men så lenge man passer på å smøre ordentlig (gjerne med en lite fet hudkrem) går det greit.

Skrevet
Jeg synes det hjelper litt å bruke Basiron gele, den fås kjøpt på apotek. Eneste problemet er at den fort gjør huden tørr, men så lenge man passer på å smøre ordentlig (gjerne med en lite fet hudkrem) går det greit.

Ok, så bra at det hjelper deg. Det er også noe jeg kan prøve, takk!

Gjest Kvisejenta :P
Skrevet

Basiron er veldig effektiv, men ikke smør den på områder som ikke er kvisete, da kan huden bli skikkelig irritert... Jeg tar den på hver kveld før jeg legger meg, det er viktig at man masserer den godt inn... Begynn forsiktig og øk "kremdosen" etterhvert.. Den hjelper meg masse! sliter selv med hudormer, men etter jeg begynte med basiron har huden blitt mye jevnere og mengden av hudormene har minsket, det var også mye lettere å klemme de ut:) Det kan være du flasser litt i begynnelsen, men smør godt med en hudkrem som passer din hud (sikkert uten parfyme og for fet hud).. Hvis det blir veldig ille kan du ta en/to dagers pause før du begynner igjen..Huden blir vant til den etterhvert :)

Jeg tar også diane p-piller, det er også noe jeg anbefaler ... men den tok bare vekk de svære aknene, ikke hudormene...

Lykke til!! Jeg vet vordan du har det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...