Gå til innhold

Tatovering, motiv? hjelp!

Fremhevede innlegg

Gjest ina.pina
Skrevet

hei!

Jeg planlegger å ta en tatovering i nakken i løpet av de neste månedene, det eneste jeg sliter med er å finne ut akkurat hva slags motiv jeg ønsker.

Tatoveringen kommer til å sitte litt under hårfeste, og jeg ønsker kun å bruke svart blekk.

Det jeg ønsker meg er et symbol eller noe sånt, som har en mening, et symbol for noe. En egenskap. Jeg holder på til vanlig med en idrett som krever tålmodighet, viljestyrke, utholdenhet, konsentrasjon, du må jobbe iherdig over lengre tid for å kunne lykkes i denne idretten, og marginene er små.

Noen som har tips til motiver/symboler som er et tegn for noe av dette?

På forhånd tusen takk.

bare å komme med andre forslag til symboler og, som dere syns er fint eller lignende. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Shelob
Skrevet

Jeg mener det ikke er en god ide å "lete" etter motiv, da er du bare desp etter å få deg en tatovering.

Vent til noe kommer til deg av seg selv. Helst fra langt inne i deg et sted. Noe som ER deg på godt eller vondt eller begge deler.

Da er det større sjanse for å få en tatovering du kan stå for livet ut.

Jeg har en som jeg mener reflekterer selvstendighet og styrke, men også ensomhet, sårhet, stahet og stolthet. På en måte flere av mine negative sider, men det er jo det som er sannheten.

Skrevet

Det høres ut som om du er på jakt etter en gepard eller noe sånt..

Gjest ina.pina
Skrevet

Shelob: ja, jeg skjønne hva du mener. Men ønsker her å få forslag, har til nå tenkt på stjerner, da det representerer mye, men syns det er litt for oppbrukt muligens, og jeg søker derfor litt ny inspirasjon, nye ideer og forslag :)

Relativista: nja, tenker litt mer på hurtighet og sånn når jeg tenker på gepard, det passer ikke helt meg, men takk for forslaget ;)

Skrevet

Tja, ut fra egenskapene til idretten din tenkte jeg umiddelbart på en maur. Kanskje ikke helt hva du hadde tenkt deg, men meg en god tatovør kunne det kanskje vært stilig? ;) Selvfølgelig i litt størrelse, ikke i originalstørrelse for å si det slik. :gjeiper:

Skrevet

Ta en ørn som sitter på en anker som er festet fast i en båt med en havfrue på skroget :biggrin:

Nei, vent til du vet hva du vil ha du. At du vil ha den i nakken holder liksom ikke. Bra du vet sånn ca hva tatoveringen skal handle om, men det er selve motivet du skal se på hver dag resten av livet ditt. Da er det viktig å ha noe du fremdeles er glad i etter tyve år.

Gjest ina.pina
Skrevet

ja, jo..

Tenker litt på det kinesiske stjernetegnet mitt nå, geit.

Metall-Geita, 1931 og 1991

Geiter har ikke det hardeste "skallet", men Metallgeita liker å late som og gi inntrykk av at den er beinhard:)

De som kjenner denne Geita vet at den har et hjerte av gull.

Panseret det later som den bærer er bare et skjold, de er så redde for å bli såret at de slipper helst ingen for tett innpå før de er kontrollert GRUNDIG.

kjenner meg veldig igjen i dette.

Men altså, hvordan være helt sikker på at det kinesiske tegnet er det riktige? kjipt om det betyr noe helt annet :P

noen som har noen gode sider med kinesiske tegn og deres mening?

Gjest Gjest_sanna_*
Skrevet

En kamerat av meg har en svart flaggermus i nakken, den er skikkelig kul! Selv skal jeg ta firfisle (men det er kanskje for spesielt interesserte?)

Skrevet
En kamerat av meg har en svart flaggermus i nakken, den er skikkelig kul! Selv skal jeg ta firfisle (men det er kanskje for spesielt interesserte?)

Synes det høres kjedelig og alminnelig ut. Flaggermus er litt heftigere enn firfisle, men begge deler veldig plain.

Skrevet

Et tips: studer tatoveringer. Se på folk sine og kjøp blader. Se nøye på hva som finnes og se nøye på kvaliteten i arbeidet.

Skrevet (endret)
Men altså, hvordan være helt sikker på at det kinesiske tegnet er det riktige? kjipt om det betyr noe helt annet :P

noen som har noen gode sider med kinesiske tegn og deres mening?

du kan jo aldri være helt sikker, men du får bare google og kikke på flest mulig sider som bekrefter at tegnet betyr det det betyr. uansett så vil det jo bety det for deg, så det har vel ikke så mye å si.

Endret av Store My
Skrevet

Denne siden

opp

||

V

Kinategn er bare sååååååå krampeharry! Ja, hvis du ikke snakker greit hànyǔ selv da. Minner litt om ei norsk jente som sang ei engelsk tekst på NrK for noen år siden, og ble snakket til av en amerikansk artist i panelet etterpå. Hun greide ikke å stotre frem annet enn skoleengelske enstavelsesord og ble noe av det rødeste som noensinne har blitt vist på en norsk tv-skjerm...

- X - - - - - - - - - - - - - - - Klipp her - - - - -

Gjest ina.pina
Skrevet

Krampeharry, tja, kanskje du synes det..

Uansett, takk for all hjelp og ja, alt.

Da var det bare å tilbringe litt tid i tenkeboksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...