Gå til innhold

Dusjkabinett


Donpedro

Anbefalte innlegg

Vi skal antakelig kjøpe et dusjkabinett til et bad som ikke har membran. Noen som har tips om hva som er bra, ting som er verdt å huske på, unngå osv?

PS. Sånt enormt skap med dyser på alle kanter og slikt er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest antigartner

Siden baderommet ditt ikke har membran, bør du i alle fall ha et dusjkabinett med dør/dører. Noen dusjkabinetter har tre vegger og dusjforheng på den fjerde siden, men da vil det trolig komme mer vann på gulvet utenfor dusjkabinettet enn om det er dører.

Jeg har et slik kabinett som du ikke vil ha, et skap med dyser og mye rart. Jeg bruker aldri dysene, kjører bare varmt vann gjennom dem en gang i uka (under renhold) for å forebygge legionellavekst.

Dette kabinettet har imidlertid én stor fordel i rom uten membran, nemlig at det er utstyrt med tak. På den måten kommer det ikke vann utenfor dusjkabinettet, og rommet dusjkabinettet står i får ikke særlig høyere luftfuktighet ved dusjing, heller. Jeg lukker dørene når jeg har gått ut av dusjen, slik at all fukt holder seg i dusjkabinettet og havner i sluket.

PS: Det "skapet" jeg har er på størrelse med et vanlig dusjkabinett. (ca 90x90 cm)

Endret av antigartner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...