Gå til innhold

Asperger

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det har jeg ikke, men vet litt omdet for jeg har jobbet med autister.

Hvis du har spm bare fyr løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda
Nei, det har jeg ikke, men vet litt omdet for jeg har jobbet med autister.

Hvis du har spm bare fyr løs.

Nei, nei, jeg er ikke ute etter kunnskap, det har jeg mye av, men vil komme i kontakt med mennesker som har fått diagnosert asperger.... ikke autisme, selv om dette er en overgruppe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Vet det er skrevet en dansk (?) bok om hvordan det er å ha asberger syndrom, av en som har det selv

Pirk pirk: Skrives vel Asberger..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda

(Vet det er skrevet en dansk (?) bok om hvordan det er å ha asberger syndrom, av en som har det selv)

Feil, det skrives : aspergers.....dessuten er jeg bare interessert i å komme i kontakt med noen som har denne diagnosen....kan dere være så snill og forlate, hvis dere ikke har noe fornuftig å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Feil, det skrives : aspergers.....dessuten er jeg bare interessert i å komme i kontakt med noen som har denne diagnosen....kan dere være så snill og forlate, hvis dere ikke har noe fornuftig å komme med?

Hvis du søeker med p fårdu opp bare noen treff, med b er det mange.

P: http://no.search.yahoo.com/search/no?p=ape...ger+syndrom&y=y

B: http://no.search.yahoo.com/search/no?p=asb...UTF-8&x=wrt&y=y

Jeg visste vel ikke at du ville snakke med noen, synes derfor det er litt frekt å si at det er ufrornuftig å komme med tilbud om svar på spørsmål eller relevant litteratur skrevet av en med syndromet.

Men nå trekker jeg meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Missuganda

:ler: At noen bruker "B" i orden asperger når de skriver til lommelegen, betyr for meg at de ikke vet hvordan ordet skal staves...Dessuten ville ikke jeg brukt denne henvisning, den blir for kvasi....hvis du forstår hva jeg mener..

Vel, jeg er norsk og i norsk faglitteratur skriver vi asperger <---- slik.

Hvis du vil starte en tråd og debattere dette, foreslår jeg at du starter din egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg er vernepleier og har jobbet og lest om Asberger syndrom. Så vidt jeg vet skrives det men b etter legen som "oppdaget" det. Han het Asberger.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager avsporingen, men et raskt lite søk i med.viser at det staves både med b og p om hverandre.

Ellers har jeg altså ikke aspergers. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda
Jeg er vernepleier og har jobbet og lest om Asberger syndrom. Så vidt jeg vet skrives det men b etter legen som "oppdaget" det. Han het Asberger.... :)

Nå må dere slutte å synse og tro. Mannen var barnepsykiater og het HANS ASPERGER. http://www.whonamedit.com/doctor.cfm/302.html Diagnosebeskrivelsen ICD -10 eller i WHO kan dere som absolutt vil vite mer om dette lese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke du får så mange svar på denne tråden din når du er så nebbet som du er her nå.

Jeg trekker meg hvertfall tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda
Tror nok ikke du får så mange svar på denne tråden din når du er så nebbet som du er her nå.

Jeg trekker meg hvertfall tilbake

Jeg ser det faktisk slik at det er dere som har ødelagt tråden min. Donpedro kom inn å begynte å korrigere på begrepet "asperger", hennes versjon var feil og henvendelsen var helt meningsløs(kunne hun bare ikke beklaget og trekt seg ut, men nei, hun var vel for stolt til det....bare så synd hun ikke kunne få brukt sine §§§)...bra jobbet bedrevitende jenter....tråden kan nå dø ut......sakte men sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg aner ikke hva som er riktig, og skal ikke krangle om det. ikke har jeg det heller, men jeg kjenner også til og har jobba med mennesker med det. tør nesten ikke skrive navnet på diagnosen siden det diskuteres så heftig her, men jeg har alltid skrevet Aspberger syndrom, jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
Donpedro kom inn å begynte å korrigere på begrepet "asperger", hennes versjon var feil og henvendelsen var helt meningsløs(kunne hun bare ikke beklaget og trekt seg ut, men nei, hun var vel for stolt til det....bare så synd hun ikke kunne få brukt sine §§§)...

Hvis du så det, så skrev jeg en melding og trakk meg ut.

Tråden vil dø ut uansett, for gjester kan ikke svare her på pm.

Til din informasjon har jeg jobbet med pu, derav AsPerger i over 10 år. Forekommer at man kan mer enn det man er utdannet til.

Som sagt har jeg tar feil OG JEG BEEEEEKLAGER at jeg kunne være så dum. Særlig når det står med B mange steder UNNSKYL UNNSKYLD UNNSKYLD.

Henvendelsen var IKKE meningsløs, jeg kom for å tipse om en bok.

Så sur du var, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henvendelsen var IKKE meningsløs, jeg kom for å tipse om en bok.

Så jævla sur du var, da.

Donpedro, du var vel først inne for å korrigerer henne, så vidt jeg så.

Men det er riktig at det heter ASPERGER SYNDROM. Det er denne måten fagfolk uttaler ordet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Donpedro, du var vel først inne for å korrigerer henne, så vidt jeg så.

Men det er riktig at det heter ASPERGER SYNDROM. Det er denne måten fagfolk uttaler ordet på.

Så om jeg hadde skrevet første setning sist, ville det blitt helt annerledes? OK, da retter jeg det opp slik at det blir den meningne som var min intensjon. Forøvrig har jeg ommgåtts fagfolk i 10 år, og slettes ikke alle sier det med p. Nå har jeg lært at det er feil.

Forøvrig går det frem at jeg ikke var helt sikker:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jaja, men hva med både-og, da? det står det også maaange steder på nettet. har lett gjennom en del bøker også, men fant ingen ting akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hærerguuud for en blære jeg er !

Bøyer meg i støvet og kysser det for din fot.

Jeg tok feil, det kan skrives på begge måter men oftes skrives det med P

Donna Williams har AS og har skrevet en bok om dette.

Du vil neppe finne en person med AS her inne, men dersom du kontakter autismeforeningen vil de nok hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å ødelegge tråden enda mere, hva er egentlig Aspberger? Har en viss peiling på autisme, men Aspberger har jeg aldri hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda

Du vil neppe finne en person med AS her inne, men dersom du kontakter autismeforeningen vil de nok hjelpe deg.

Jeg vet at jeg kan få kontakt med personer som lider av asperger syndrom ved å kontakte autismeforeninge. Hvis det var det jeg hadde behov for, så hadde jeg gjort det. Jeg benyttet meg av kvinneguiden fordi jeg var nysgjerrig på om det var noen med asperger her. Så sier noen av dere at jeg neppe vil finne det?? Hvordan kan dere trekke slike konklusjoner? Jeg blir helt oppgitt over hvor mye dere blander dere inn i en slik enkel forespørsel. Også hvor dere undervurderer andre brukeres evener til å finne info. Jeg lurer på om dere har utropt dere til å være her for å guide, veilede og rådgive "oss andre", som tydeligvis ikke vet så mye..??

Jeg kom med en enkel forespørsel, fordi jeg hadde lyst til å finne ut om noen med asperger var her og hvilke tanker de har om oss, måten vi formulerer oss på, måten vi oppfører oss på (prakteksempel nå) osv. Men hva får jeg? Tror enkelte her kan roe seg litt ned og ikke være så overivrig å å veilede, guide, rådgive andre i alle saker og situasjoner - vi vet endel vi og....

Så til henne så spør om hva asperger er: http://ww2.autismeforeningen.no/side.php?mid=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...