¤flicka¤ Skrevet 10. august 2009 #21 Skrevet 10. august 2009 Jeg er veldig fornøyd med fastlegen min, han tar meg på alvor og er oppmuntrende og støttende når det trengs. Dessuten har han litt humor så han tar ikke alt jeg sier bokstavelig
Relativista Skrevet 10. august 2009 #22 Skrevet 10. august 2009 Jeg er veldig fornøyd med legen min, men legesekretærene på legekontoret hadde jeg glatt byttet ut. Jeg går ikke til legen med mindre jeg må, og de få gangene jeg har vært hos legen, så har det vært for å få henvisning til spesialister eller andre undersøkelser. Samt for å få nye resepter osv. Problemet med legekontoret mitt slik jeg ser det er at telefondamene der prøver å stille diagnoser selv, og prøver å få deg til ikke å bestille time/be om legeerklæring på div ting osv. Beste eksempelet var da hun ene dama der prøvde å lure meg til å tro at jeg ikke fikk legeerklæring og utsatt tid på eksamen pga pollenallergi som slår ut i astma. Joda, dette hadde vært ok det dersom det hadde vært mulig å stagge denne med piller. Men all den tid allergien fører til astmaanfall, så får jeg utsatt tid glatt. Dette måtte mates inn hos henne. Dette ville jeg sagt ved neste legemøte, og samtidig sagt at jeg derfor ønsker å bytte lege (dersom du har en annen som er nesten like bra). Du har jo til og med konkrete eksempler på hvorfor du er misfornøyd.
Gjest Emera Skrevet 10. august 2009 #23 Skrevet 10. august 2009 Akkurat nå vet jeg ikke lenger hvor fornøyd jeg er. Men, det positive er at han har kort ventetid, og at han tar seg god tid til hver enkelt pasient. Det negative er at han har en tendens til å plapre mer enn han lytter. Sist fikk jeg et helt lite foredrag om et tema som var helt irrelevant for meg, og han endte timen med å fastslå hvor bra jeg hadde det. Uten å stille meg et eneste spørsmål om akkurat det... Jeg er heldigvis sjelden hos legen, men dette har gjentatt seg hver gang og jeg vurderer å bytte nå, altså.
Gjest SmallTalk Skrevet 10. august 2009 #24 Skrevet 10. august 2009 Dette ville jeg sagt ved neste legemøte, og samtidig sagt at jeg derfor ønsker å bytte lege (dersom du har en annen som er nesten like bra). Du har jo til og med konkrete eksempler på hvorfor du er misfornøyd. Å bytte ut legen pga kontordamene der er helt uaktuelt. Legen vil jeg neppe finnen noen fullgod erstatning for. Å klage på damene der har nok lite hensikt, jeg klarer fint å overkjøre dem selv.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #25 Skrevet 10. august 2009 Tja. Jeg tror det Jeg synes nemlig han kan være litt vanskelig å komme inn på/han kan virke litt uinteressert/avvisende/vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Jeg går sjelden til lege, og når jeg gjør, er det fordi det er noe. Og da har jeg gjerne undersøkt litt på forhånd selv, og det liker han ikke merker jeg Første gangen jeg var hos ham likte jeg ham IKKE. Men etterhvert har jeg skjønt at han nok er flink, bare litt kort. Skriver ut medisiner og ferdig med det. Inn og ut. Bortsett fra hvis det gjelder noe psykisk! Da snakker han gjerne (han har visst sagt at han godt kunne tenkt seg å jobbe med det). Synes også at han kan ta litt lett på ting, han gjør sikkert ikke det, men det virker sånn. Så jeg er litt usikker, men jeg liker ham bedre og bedre
Gjest Euforia Skrevet 11. august 2009 #26 Skrevet 11. august 2009 Har vi lyst på et samfunn der legene gjør som pasientene sier??? Nei, men vi har lyst på en lege som viser forståelse og som hører på oss og vil oss det beste.
Tink Skrevet 11. august 2009 #27 Skrevet 11. august 2009 Har vært hos legen min i dag og fikk nok en gang bekreftet at jeg har en veldig flink og hyggelig lege. Han er morsom, har tid til å snakke om litt andre ting, har tid til å lytte og jeg kan være åpen og ærlig(kan til og med banne!) Sekretærene hans er også fantastiske!
Gjest No wonder woman Skrevet 11. august 2009 #28 Skrevet 11. august 2009 Det negative er at han har en tendens til å plapre mer enn han lytter. Sist fikk jeg et helt lite foredrag om et tema som var helt irrelevant for meg, og han endte timen med å fastslå hvor bra jeg hadde det. Uten å stille meg et eneste spørsmål om akkurat det... Jeg er heldigvis sjelden hos legen, men dette har gjentatt seg hver gang og jeg vurderer å bytte nå, altså. Å herregud, nei han hadde jeg ikke orket.
Gjest legeskrekk Skrevet 12. august 2009 #29 Skrevet 12. august 2009 Kan vi ikke bare slenge ut navn her da? og by selvsagt.. Jeg har ennå tilgode å finne noen jeg er fornøyd med. Jeg har lyst å finne en lege som er mar et minimum av forståelse, tid og engasjement. Jeg blir helt ør av missunnelse når dere beskriver de perfekte fastlegene deres. Jeg har byttet i snitt en gang i året, noen ganger pga flytting og andre ganger fordi jeg har vært så missfornøyd at jeg ikke ha klart å gå dit. Alle jeg har hatt har vært sånn; "hva er problemet, ok, henvisning/sykemelding, nå må du gå, hade".... Kan dere i oslo skrive ned navnet på leger dere vet er bra? Gjerne nye.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #30 Skrevet 12. august 2009 Kan vi ikke bare slenge ut navn her da? og by selvsagt.. Jeg har ennå tilgode å finne noen jeg er fornøyd med. Jeg har lyst å finne en lege som er mar et minimum av forståelse, tid og engasjement. Jeg blir helt ør av missunnelse når dere beskriver de perfekte fastlegene deres. Jeg har byttet i snitt en gang i året, noen ganger pga flytting og andre ganger fordi jeg har vært så missfornøyd at jeg ikke ha klart å gå dit. Alle jeg har hatt har vært sånn; "hva er problemet, ok, henvisning/sykemelding, nå må du gå, hade".... Kan dere i oslo skrive ned navnet på leger dere vet er bra? Gjerne nye. Desverre... har bare leger jeg IKKE vil annbefale Bor i akershus kommune. Og er og på leting etter en god og flink lege som bryr seg. Har vært hos 4 forskjellige leger og ikke vært fornøyd. Jo kanskje den ene,, men han har pensjonert seg nå desverre. Ei flyttet,,, men det gjorde ingenting, måtte alltid stille diagnosen selv hos henne. (litt vanskelig det, siden en ikke selv er lege da,,,) En gadd ikke bry seg noe som helst,var mer opptatt av pcn sin og gjorde ingenting. Den siste ser ut til å ikke gidde bry seg om anbefalninger fra spesialister. Er håpløst dette her. Har heller ikke lyst til å gå til en lege jeg ikke skjønner "bære" av hva sier. Slik som hendte meg på legevakta. Kom ut som et gedigent spørsmålstegn og ante ikke hva som feilte meg. Han kunne værken norsk eller engelsk. (aner ikke hvilke språk han engentlig pratet)
Damiana Skrevet 12. august 2009 #31 Skrevet 12. august 2009 En absolutt hyggelig lege var det, men jeg syns legen var altfor rask med å foreslå piller for det meste, så jeg byttet lege og har ikke besøkt den nye legen enda.
Gjest Charming Skrevet 14. august 2009 #32 Skrevet 14. august 2009 Er det bedre at alle som har ting som går over av seg selv skal forlenge ventetiden til dem som har ting som ikke vil gå over av seg selv, og kanskje er svært alvorlig? Legen har også et forvaltningsansvar for ressursene, for at begrensede ressurser skal brukes der det er mest nødvendig. Faren min gikk til sin fastlege angående halsen. Fikk tilbakemelding om at det sikkert gikk over, kanskje det var astma men de fikk vente å se hvorden det tok i vei.. Det viste seg han hadde kreft i hele halsen. I rest my case.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2009 #33 Skrevet 15. august 2009 Jeg synes fastlegen min er helt OK. Han er imøtekommende, blid og virker interessert. Han kan det meste om allmennmedisin og jeg stoler på ham. Han er også gynekolog, og det er jo praktisk for oss jenter. Dessverre har han ikke en veldig innsikt i ulike prevensjonsmidler, jeg stilte endel spørsmål om det en gang og ble litt skuffet over hans mangel på innsikt i temaet. Han visste om de ulike typene, selvfølgelig, men kunne ikke si noe om hva som var bedre enn noe annet. Jeg tror det er fordi han er en generasjon eldre enn meg og ikke har måttet bry seg om det selv på mange år. Når jeg har influensa og trenger sykemelding og medisin på dagen blir jeg litt irritert når jeg må begynne og ringe kl. 08:00 og det bare er opptatt. Når jeg er syk blir jeg også sliten av å ringe, så jeg må ta pauser innimellom. Etter å ha ringt ca. 6 ganger kommer jeg gjerne frem nærmere kl. 9. Da får jeg beskjed om at hvis jeg skal ha en akuttime må jeg ringe med en gang etter 8... Hva er det jeg har prøvd på, da, liksom... Hadde de hatt en venteliste på telefonen kunne jeg bare ha ligget med telefonen på øret og hørt på ventemusikk... Sekretærene veksler mellom å være hyggelige og hurpete.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå