Gå til innhold

Kjønnsvorter og Aldara

Fremhevede innlegg

Gjest KjønnsvortePiken
Skrevet

Heisann. Er så heldig at jeg har fått kjønnsvorter har hatt det skikkelig ille i 5 måneder nå... Har ganske mange og på innsiden rundt 100 - 150 sa gynekologen :kjefte: Dett har jo til tider gjort meg ganske deprimert iallfall med tanke på at jeg har bare hatt en sex partner (the first one is a charm) hehe... uff, er ennå sammen med han han visste ikke at han hadde det heller, så jeg prøver jo å "tilgi" han for det... Er ikke lett nei, iallfall ikke nå jeg ble så hardt angrepet... Ja, nå taster jeg bare babbel... Det jeg lurte på er om noen har noen gode råd i forhold til aldara og bruk av den, fikk den av legen og vet det er en del bivirkninger... Men lurte på om noen her kunne fortelle hvordan det gikk når de brukte den? Og om de gikk relativt fort vekk.

Takker for alle svar på dette rotete innlegget mitt :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Been there done that - det går h
Skrevet

Hei!

Jeg hadde et mildt utbrudd før jul og bruk av Aldara-krem 3 ganger ukentlig i 2 mnd fjernet vortene. Fikk et svært mildt tilbakefall noen etterpå, men gjentok behandling med Aldara-krem 2 uker og det forsvant.

Legen snakket om at man kunne oppleve influensasymptomer ved bruk av kremen. Jeg merket ikke noe, men det er individuelt. Du kan nok merke at du blir trøttere og slappere dagen etter at du har smurt på. I enkelte tilfeller kan du også få kløe og svie som gjerne går over etter noen timer.

jeg pleide å smøre meg inn ved sengetid og vaske det av i dusjen neste morgen.

Jeg tror det kommer til å gå helt fint. Bivirkningene som står skrevet på pakninsvedleggene kan jo skremme vannet av hvem som helst, men det er ytterst få som opplever det.

Lykke til!!

Skrevet

Jeg var ikke hardere rammet enn kanskje ti vorter på utsiden, men det var såpass at det penslingsmiddelet ikke funket. Brukte aldara max et par uker tror jeg, så var det borte. Fikk ingen bivirkninger heller, annet enn at det ble litt sårt i noen dager.

Gjest KjønnsvortePiken
Skrevet

Tusen takk for svar begge to :klem: Dere klarte å berolige meg litt, jeg har en tendens til å freake litt ut når det gjelder slike ting. Må si det at jeg freaka litt ut når jeg leste om alle bivirkningene, men føler meg litt bedre nå. Har faktisk tatt min første runde nå, så jeg håper dette funker og at jeg ikke kjenner så mye til bivirkningene :)

Gjest meg igjen
Skrevet

Jeg er bare kjempeglad for at jeg kan hjelpe med mine erfaringer. Husker følelsen da jeg satt hos gynekologen og fikk beskjeden. Føltes som hele verden skulle gå under, og jeg hadde ingen å betro meg til. Det jeg kan si, er at det løser seg. Og vi skal være glad for at det var kjønnsvorter og ikke noe verre.... God klem til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...