Gå til innhold

~ Katter blir slangemat ~

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Nå får jeg sikkert kjempemasse pepper, men vi har hatt slange vi også.

Den første vi hadde var så stor at han spiste marsvin, men den andre spiste mus. Førstemann tok ikke død mat, han kvalte dem selv. Og det er ikke dyremishandling, dyret skjønner ingen ting av hva som foregår, fordi en slange tar byttet sitt så fort at du knapt kan se bevegelsen, og i løpet av få sekunder er byttet dødt.

Nå har jeg en forkjærlighet for pusekatter, så jeg ville selvfølgelig aldri ha foret dyret med dem, men det finnes jo kattehatere og de gjør det sikkert gjerne.

Det er ikke lov å fore med levende her i landet, men det gjøres nok. Slanger skal jo også leve, og de har vel ikke mindre rett til livet enn andre dyr, selv om folk flest synes de er ekle? Hvis man lar den venstre hjernehalvdelen jobbe med akkurat den saken, i stedet for den høyre? Helt ærlig? Fornuft fremfor følelser... selv om jeg ikke har noen problemer med å skjønne bestyrtelsen og avsmaken for det hele.

Jeg mener, hadde det vært like forferdelig om man foret dem med f.eks. padder? Hadde det fått like mye oppslag og fy-rop? Det blir litt sånn som med all skrikinga rundt selfangsten også, de er jo så søte.

Men altså, det er ikke dyremishandling med mindre man gir slangen et bytte den egentlig ikke klarer å kvele..bortsett fra at jeg ikke tror at en slange vil hive seg over noe som er for stort...

Jaja, nå kan dere pepre meg..

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette er gammelt nytt, sånn har det vært i mange år.

Ikke gidder jeg å pepre, heller - men i nabolaget hos foreldrene mine bor et par småkriminelle dustemikler som har gjort det til en sport å fange andres katter og bruke disse i foringsøyemed.

Jeg unner dem ikke pepper, men gjerne et vepsestikk mellom bena...

:evil:

Gjest Fru Meta
Skrevet
i nabolaget hos foreldrene mine bor et par småkriminelle dustemikler som har gjort det til en sport å fange andres katter og bruke disse i foringsøyemed.

Hallo :o :o

Håper ikke foreldrene dine bor i Bergen! Får helt panikk får min egen lille pus :cry:

Skrevet

Jeg trodde knappt mine egene øyner da jeg såg dette på tv ! Med noen halvkvalte vræl i vanntro og avsky fikk jeg kastet meg frem og revet ut kontakten på tv'en ( fant ikke avknappen i bestyrtelsen) ..og den stakkaren jeg akkuratt da snakket med på telefonen fikk sikkert øresus i lang tid etterpå ...

jeg trodde knapt det var sant jeg ! måtte se nøye etter og såg jo at det faktisk var en svart pusekatt som ble dradd utover og den kjempet forgjeves for livet sikkert i redsel og smerter ! Det hele var vemmelig ! Nei fytti grisen -sånt gjør man ikke .....sånt gjør man bare ikke !

Å i det heletatt fore dyr med levende dyr er vemmelig !

Eller å ha dyr som man må fore med andre dyr.

Takke meg til sekken med tørrfor bikkja mi får ....!

At man i det heletatt greier å gjøre noe sånn er for meg komplett uforståelig .......

:spy-icon:

Gjest Anonymous
Skrevet

Litt små-enig med mysan, jeg.

Slanger er jo også dyr, og trenger så klart mat.

Om det er katter eller andre dyr i deres naturlige miljø - objektivt sett, spiller det noen rolle?

Jeg har kamerater som eier slanger, og noen av dem kjøper mus (blant annet) til slangefôr. Hvorfor handler oppslaget spesielt om katter, og ikke om alle andre dyrearter slangene spiser?

Fordi de er søte ja. Gammelt nytt, ja, men kanskje et poeng likevel.

Det er jo like ille å hindre slangen i å få riktig mat, som all annen type dyreplageri.

Men - jeg klarer ikke helt tanken selv, det er ikke hyggelig.

Likevel, det er ikke bedre for mus, og jeg har vel ikke noe andre alternativ for hånden heller, om jeg er ærlig.

Gjest Anonymous
Skrevet
Å i det heletatt fore dyr med levende dyr er vemmelig !

Eller å ha dyr som man må fore med andre dyr.

Det kalles "rovdyr". :P

Og er svært utbredt, som du selvsagt vet, - har ikke tall på hvor mange av mine katter som har blitt offer for gaupe og rev.

Synd - men sånn er livet, faktisk.

(OK, mulig dette blir litt patetisk å dra det så langt - men litt greit å se det objektiv også kanskje?)

Skrevet

la vær å skaffe slange som må ha sprellevende dyr for å kunne spise?...

jeg trodde at en slange godtok at et dødt dyr var litt varmt( bruke microen?) så snapp!!! tok det?

er det riktig..? isåfall kan man jo kjøpe døde frosne rotter/mus?

men folk som må fore sine slanger med levende dyr må vel det for å holde liv i dette kjæledyret!!!!???? men holder det da ikke med mus og rotter da?

eller sier jeg dette fordi katter og marsvin har høy kjæledyr faktor...? jeg vet ikke jeg, men tenk på at det ikke finnes selgere av katter og marsvin som slangemat.. men det gjør det med mus/rotter.. offisielt da... det sier vel noe vel?

det sier vel litt.. det ligger liksom i den ulovlige gaten akkurat som slangehold... jeg skulle gjerne jeg, ha prøvd slange som kjæledyr men da med microbølge rotter og mus;) Og nåde den som ser på mine puser som slange mat :x

Skrevet

såg ikke innslaget på tv(heldigvis), men leste det i avisen.

Min første reaksjon var avsky og sinne, men etter en liten tenkepause var det ikke så ille.Selvsagt grusomt for katteelskere som gir bort småpusene i god tro. Men er det ikke mange ganger verre med alle dise "puseelskerene" som skaffer seg sommerkatt og siden forlater den etter ferien? Og de som ikke blir kvitt kattungene sine og ikke vil spandere det det koster å få de avlivet hos dyrlege, som istedet setter de i en pappkasse i veikanten, hiver de i en container, skamslår de og hiver de i en søppelkasse, drukner de osv osv.... Er vel bedre da å bli kvalt fort og spist...eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...