Gjest Gjest Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 Skal snart begynne på siste brettet av p-pillene jeg har hentet ut på apoteket når jeg fikk resepten av legen. På resepten kan jeg fortsatt hente ut flere pakker, det jeg lurer på er hvor langt ut i siste brettet skal jeg vente før jeg henter ut ny, eller om jeg skal hente ut ny før jeg begynner på brettet. Skal ikke være lett dette her :gjeiper:
~Mocca~ Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 Det er vel en smaksak og kommer ann på om du har tilgang til apotek. Du kan hente de ut i dag, eller samme dagen som du skal begynne å spise på det nye brettet.
Babyrus Skrevet 8. august 2009 #3 Skrevet 8. august 2009 Det er som den over meg skriver, du kan velge selv jeg henter de når jeg har ca 2-3 piller igjen på det siste brettet.
Hinata Skrevet 8. august 2009 #5 Skrevet 8. august 2009 Det er vel likegyldig egentlig, pleier de på apoteket å "følge" med på når du hentet ut sist?
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2009 #6 Skrevet 8. august 2009 Du kan hente ut flere pakker av gangen, hvis du vil det. Helt opp til deg.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2009 #7 Skrevet 8. august 2009 Pleier alltid å hente ut hele resepten (for ett år) på en gang, og legge dem i medisinskapet. Da har jeg de tilgjengelig da jeg trenger dem, og slipper å stå der uten brett en dag. Så når du henter ut er kun en smakssak. P-piller skrives ut for et år om gangen, og det er ingen begrensninger på når de må hentes i løpet av denne perioden.
Hinata Skrevet 8. august 2009 #8 Skrevet 8. august 2009 (endret) Man kan få resept for 3 år av gangen også Endret 8. august 2009 av Hinata
Lille Vinkel Skrevet 8. august 2009 #9 Skrevet 8. august 2009 Det er vel likegyldig egentlig, pleier de på apoteket å "følge" med på når du hentet ut sist? Jeg jobber på apotek. Om det er noen mellom 16-20 år som skal ha dekket 100 kr, må vi se på når de hentet sist. For dette beløpet blir ikkje dekket om du henter for tett. Så det beste er om du henter ca 2 uker før du blir tom for piller. Er du ikkje i denne aldersgruppen ser eg ikkje på når du hentet sist, kun om resepten er gyldig:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå