Gå til innhold

Tomatsuppes treningsdagbok


tomatsuppe

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 23 år som i løpet av de siste 5 månedene har gått ned 8 kilo ved hjelp av å kontrollere kaloriinntaket og bevege meg mer. Jeg har vel egentlig holdt vekta stabil i en måneds tid nå. Jeg veier nå ca 63 kilo, og synes det er ganske passe i forhold til høyden min (173 cm).:)

Det er først de siste to månedene at jeg har trent konsekvent og ganske mye. Jeg trener nå ca 5 ganger i uka. Vanligvis er jeg på to spinningtimer i uka, og trener styrke tre ganger i uka. Pleier også å løpe en halvtimes tid på tredemølla før to-tre av styrkeøktene.

Jeg begynte å trene stryke for bare 2 måneder siden, og er veldig nybegynner på det feltet. Jeg har fått hjelp fra en treningsveileder på SATS til å sette opp et enkelt styrkeprogram på apparater. Nå har jeg avtalt ny time med treningsveileder på tirsdag, så da satser jeg på at jeg får lagt inn noen frivekter el. liknende. Blir spennende!

Har sniklest en del i noen av de mest aktive treningsdagbøkene her, og mange av dere er jo veldig avanserte! Er litt usikker på hvor stort ambisjonsnivå jeg har, vil gjerne få litt definerte muskler og se litt mer "atletisk" ut, men vet ikke om jeg noen sinne kommer til å bli noen styrketreningsfantast!:)

I dag har jeg treningsfri, trente styrke + tredemølle mandag, spinning tirsdag og styrke i går. Spinning i morgen formiddag, og styrke + løping søndag er planen.

Blir veldig glad for kommentarer og tilbakemeldinger!:)

Endret av tomatsuppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lørdag! Deilig deilig deilig å ha fri fra jobb! :biggrin:

I dag har jeg vært på en time spinning, og følte at jeg fikk kjørt meg ganske bra. Var støl i lårene så var litt seigt å komme i gang, men utover timen gikk det mye bedre. Er som regel slik for meg, at jeg alltid er litt seig/støl/tung i lårene med den treningsmengden jeg har nå. Tok 100 situps etterpå, og så stakk jeg hjem til den gode dusjen min. :)

Pleier å spise en liten frokost før trening, vet at mange anbefaler at man trener om morgenen før frokost, men det klarer jeg rett og slett ikke. Spiste 1 dobbel 0% yoghurt med 1 ss havregryn og 2 ss cottage cheese. Etter trening spiste jeg en kellogs special K cereal bar (mye carbs, og sikkert mest av den raske typen) og 2 ss cottage cheese. Ser dette greit ut som mat før og etter trening? Skal hive i meg et større måltid om ikke så lenge.

Håper noen kan gi tilbakemelding på maten, jeg er flink med kalorier, men ikke fullt så flink med næringsinnhold og hva jeg bør ha i forbindelse med trening. Er bare redd for å spise for mye, slik at jeg går opp i vekt igjen... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Er litt usikker på hvor stort ambisjonsnivå jeg har, vil gjerne få litt definerte muskler og se litt mer "atletisk" ut, men vet ikke om jeg noen sinne kommer til å bli noen styrketreningsfantast!:)

Åjooda. Snart er du hekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 min jogging/løping på tredemøllen (mellom 9,0 og 12.0 km/t) og 30-40 min styrketrening er nettopp gjennomført! :trene: Nå har jeg stappet innpå et par spiseskjeer mager kesam og litt fun light saft, og skal hoppe i dusjen før jeg begynner med middagen. Er sulten, og gleder meg rått til å spise wok med scampi! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig treningsfri idag, men hadde ikke noe planlagt for ettermiddagen/kvelden, så stakk på en time "flyt og pilates". Deilig time, og faktisk noen ganske tøffe mageøvelser i pilatesdelen.

Fin restitusjonstrening. I morgen er det treningsveiledning, skal få satt opp et nytt styrkeprogram. Gleder meg! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du er kjempeflink jeg! Helt imponert over hvordan du står på, håper jeg blir like flink også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...