Gå til innhold

Selger bildet på forsiden?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Ariel_*
Skrevet

Når dere kjøper magasiner, har det da betydning hvilken kvinne som er avbildet på forsiden?

Leser til stadighet at den og den modellen/sangeren/skuespillerene øker salgstallet av magasiner, er best å bruke etc.

Men for min del har detingen betydning om kvinnen på forsiden er en kjent modell eller ukjent kvinne, kjøper bladet ut fra teksten om hva det inneholder...

kjøper dere magasiner grunnet bildet på fremsiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri kjøpt et magasin pga fint bilde på forsiden.

Jeg ser på teksten på forsiden, og virker det interessant sp kjøper jeg det.

Gjest Coarvi
Skrevet

De færreste kjøper et magasin pga forsiden, men veldig mange blir ubevisst påvirket av forsiden, og det blir nok du også. Et forsidebilde har ikke bare som mål å selge seg selv, men å faktisk tiltrekke seg oppmerksomhet slik at du i det hele tatt legger merke til bladet.

Skrevet
De færreste kjøper et magasin pga forsiden, men veldig mange blir ubevisst påvirket av forsiden, og det blir nok du også. Et forsidebilde har ikke bare som mål å selge seg selv, men å faktisk tiltrekke seg oppmerksomhet slik at du i det hele tatt legger merke til bladet.

:Nikke: Det er også bevist at både menn og kvinner trekkes mot forsider med kvinner, og at smil fremmer salgstallene ;)

Gjest Kvinne23
Skrevet

Forsiden har effekt på meg, i hvert fall. Jeg gidder ikke kjøpe blader med halvnakne kvinner utenpå. Jeg er jo ikke lesbisk. Hvorfor er det damer på både manns- og kvinnebladene egentlig? Skal vi få servert kroppsidealer? Nei takk, nekter å betale for å gi meg selv dårlig selvbilde.

Skrevet

Jeg har aldri kjøpt et magasin basert på bildet på forsiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...