Gå til innhold

Tips til basis på pizzasaus

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg måtte fortelle om den "nye" oppdagelsen jeg gjorde i går.. Eller retter sagt; tipset fra mamma som jeg endelig tok til vett å prøvde.

Jeg liker veldig godt å lage mat, all slags mat i grunn. Men har aldri fått til å lage like godt pizzafyll som min kjære mor. (Hun er kongen)

Dette er vist trikset:

(Nå pleier jeg alltid bruke kjøttdeig, men det er bare til å gå direkte til tomatpureen dersom man ikke ønsker kjøttdeig)

Brun kjøttdeigen (sef) (bruk valgfritt krydder, pepper, oregano og hvitløk er min greie)

Putt i tomatPURE, og rør dette inn, la det stå en stund slik at det den skarpe smaken bli svidd litt bort. Dersom en ikke gjør det, får en den skarpe tomatpuresmaken jeg personlig ikke er så glad i..

Trikset: soltørka tomater, hakk de godt opp/mos med en stavmikser.. Og bland oppi tomatpureen.. (og litt chilipaste om du vil ha sterk pizza)

Tilsett vann og la det stå og små koke litt.. Tilsett litt fløyte, nam, og evt annet tilbehør som mais, løk, paprika og sopp..

La det stå litt å små putre mens deigen kjevles ut. Dersom en ønsker luftig bunn, kjevle ut på forhånd og la den etter heve en liten stund..

Jeg lover, disse soltørka tomatene gjør pizzaen til noe helt annet..

Fatter ikke at jeg ikke har gjort det før.. NAM!! Sambo har aldri spist så mye som i går.. :) Det kan ikke bare være dumt.. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...