Gå til innhold

HUNDEVISKEREN: Cesar Millan


Wonders

Anbefalte innlegg

Jeg liker veldig godt det programmet og får mye tips derfra.

Skulle ønske han kunne hjelpe meg, med min hund :)

Hvorfor vil du ikke heller bruke norske, dyktige hundetrenere? Og hva har skjedd siden du har en problemhund? (for deet er jo slike hunder CM "omvender")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_la flaca_*
ok jeg tok feil du ikke er fra cansis...men resten har ikke noe med mitt innlegg å gjøre :P

Mente å sitere et annet innlegg. Men jeg er faktisk "fra canis" jeg da ;)

(cane=hund, derfor "canis")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, kjenner ikke mannen personelig!

Men som andre har sagt, de skuler det bare...

Mannen har mange bra tips, men MYE feil!!!

Han får til ting, men det funker ikke for en normal person å bruke disse metodene. Hvorfor ikke sende et program der folk kan lære å bruke det i hverdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, jeg er ikke fra Canis, liker bare å trene posetivt med mine hunder. Du må jo tenke litt som om du var hunden. Hvor gøy er det for deg å bli slått hver gang du gjør noe riktig? Ville du ikke heller vært med en trener /sjef som gir deg 200 kr hver gang du gjør noe riktig? Eller bli oversett hvis du gjør en feil?

Hvordan ville du hatt det?

Jeg er litt enig i at man skal ha kontroll over hunden, og være en form for sjef, men hunden vet at den som går tur med meg og gir meg mat er min sjef!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klikkerfrelst

Her er fakta fra gruppen "Cesar Millan is a Hack" på facebook. Jeg er trøtt gidder derfor ikke å skrive eget innlegg men tar å "quoter" det som er skrevet på siden:

Cesar Millan has as much business training dogs as a dog has driving a car. His lack of credentials and outdated, harmful training methods should have never brought him to fame. Like a fad diet, he was marketed to America as a quick-fix for animal behavior, requiring no thought or effort. Real dog trainers, behaviorists, and animal experts know that his training strategy is dangerous, both for the animal and for the human handler.

http://www.4pawsu.com/cesarfans.htm (Responses to common statements from fans)

http://www.usatoday.com/life/people/2006-0...whisperer_x.htm (Lawsuit due to injury as a result of his methods)

http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html...75BC0A9609C8B63 (New York Times)

http://www.urbandawgs.com/luescher_millan.html (DVM Behaviorist from Purdue examines Millan's techniques)

http://www.iaabc.org/articles/dog_whisperer.htm (Concerns about child safety from the International Association of Animal Behavior Consultants)

http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?...CMGPHL9D1N1.DTL (Comparison of Millan to a qualified trainer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klikkerfrelst

Hvis noen ønsker et mer utdypende svar, gå gjerne innom facebook gruppen "Cesar Millan is a Hack" for å finne ut mer, eller hvis noen ikke forstår engelsk, si ifra så skal jeg skrive når jeg ikke er så trøtt og har innleveringer å rekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke fordra hundeviskeren. Han ødelegger hundene og har ingenting nær en hund å gjøre.

Cesar Milan har ingen utdanning innen adferdspsykologi, hans metoder er ødeleggende og kun basert på negativ forsterkning og positiv straff.

Jeg håper programmet bil tatt av!

Endret av She Wolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fordra hundeviskeren. Han ødelegger hundene og har ingenting nær en hund å gjøre.

Cesar Milan har ingen utdanning innen adferdspsykologi, hans metoder er ødeleggende og kun basert på negativ forsterkning og positiv straff.

Jeg håper programmet bil tatt av!

hahah du er morsom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det som var morsomt?

at jeg ikke ser eneste eksempel eller saklig argument i personen sin post...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser flere. For eksempel er det et faktum at Milan ikke har noen utdannelse innenfor atferdspsykologi. Det er også tilfelle at mange av metodene hans bygger på negativ forsterkning og straff. Man kan også si, i de verste tilfellene, at han kan ødelegge hundene han gjør dette mot. Han har jo også blitt anmeldt pga fysiske skader påført en hund han trente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja for hvilken kjente mennesker er det som IKKE blir anmeldt fortiden. i USA blir du jo anmeldt så fort du går ut av døra.

at folk overdriver og hater mennesker er ikke noe nytt. Så hvilken utdanneløse og ekperttrise er det dere kan bidra med da? sånn siden dere er så negative

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så blir det svært usaklig å avfeie en anmeldelse på det grunnlaget du gjør. For det andre er det heller ikke noe argument at folk "overdriver og hater" mennesker de ikke liker. For det tredje så har jeg selv ingen utdannelse selv om jeg har mange års erfaring med hund, men jeg støtter meg også på uttalelser fra bl.a. Canis og internasjonale hundetrenere som kritiserer Milan og hans metoder.

Jeg kan ikke se noen saklige argumenter fra din side så langt i debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var ikke usakelig, det er fakta.

-jeg har 16 års erfaring med hund...er det nok til å kunne mene noe i saken??

Du får krittisere han så mye du vil. Men noen ganger trengs det mere enn en gobit og en klikker for å hjelpe en hund som er aggerisiv..

skulle gjerne SETT film av noen av hundene som har blitt verre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke usakelig, det er fakta.

Det er usaklig, fordi uansett hvordan andre anmeldelser er eller hvordan enkelte andre "hater" mennesker de ikke liker, så er ingenting av dette motargumenter som sier noe som helst om Milan-saken.

-jeg har 16 års erfaring med hund...er det nok til å kunne mene noe i saken??

Det vil jeg tro, for jeg har 20 års erfaring. ;)

Du får krittisere han så mye du vil. Men noen ganger trengs det mere enn en gobit og en klikker for å hjelpe en hund som er aggerisiv..

Igjen så er ikke dette et gyldig motargument. Det er fullt mulig å gjøre mer enn godbit og klikker uten at man tyr til noen av de metodene Milan bruker. Og i enkelte tilfeller kan faktisk godbit og klikker fungere helt fint. Når det er sagt så trente jeg min første hund uten å bruke godbiter i det hele tatt og en klikker har jeg aldri tatt i en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det VAR du som nevte at han hadde bli anmeldt og da forklarte jeg bare hvor enkelt det er å anmelde folk i usa. så NEI det er ikke usakelig...

ps jeg sliter veldig med å svare forde KG henger seg

gratulerer med 20 års erfaring. :P gidder ikke å regne erfaring før jeg fylte 7 år.

Regner ikke med denne hunden du lærte opp var en agresiv hund som kunne bite når som helst.så å sammeligneaggresive hunder som millan behandler og hvordan du oppdro hunden din er ugyldig argument som du kaller det

men du får kose deg med hunden(e) dine. men jeg må desverre legge meg, jobb i morgen . vi får fortsette diskusjonen på søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke sammenlignet måten jeg oppdro hundene mine på med måten Milan gjør det. Det var for å få frem at jeg selv ikke alltid har brukt godbiter, og klikker har jeg aldri brukt. Det jeg har sagt er at det er andre måter å gjøre det på som ikke krever struping, skremming, dominering eller strømhalsbånd. Alternativer er f.eks gradvis tilvenning og evt. avledning, alt etter situasjonen. Godbit og klikkertrening kan også virke i enkelte problemsituasjoner, men det kommer helt an på både situasjonen, problemet og hunden. Så poenget er at det er ikke enten/eller - enten godbiter og klikker eller struping, kraftig dominering og strømhalsbånd.

Jeg regner heller ikke erfaring fra før jeg var 12-13 år, det var da jeg fikk min første hundebok som jeg studerte i filler samt begynte å gå tur med den første av mange hunder. De ble mine forsøkskaniner til jeg fikk min egen. Og jeg nevnte det kun fordi du også tok det frem. :)

Poenget med anmeldelsen er at du ikke kan ta for gitt at denne anmeldelsen er ubegrunnet bare fordi det er mange anmeldelser i USA.

Ellers god helg. :)

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veeldig sansen for han:P

Jeg er håpløs hundeeier:S jeg snakker vel kanskje litt for

mye med hunden på en måte liksom!!- spør liksom hvor er mamma, per??

hun er kløpper på navn.. mest det det det går i...

Og hun er nesten sjef over meg- desverre!!:P liker ikke og høre på meg når jeg roper på henne iblandt.

Så skulle ønske han kunne hjelpe meg... he he !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg har også sansen for Milan, i de første programmene var han noe brutal, men synest han blir bedre og bedre.

Han forfekter at man ikke skal bli sint, at man må være tålmodig og bestemt. Jeg er spesiellt fasinert over tilfellene han tar for seg, som gjerne har vært forsøkt behandlet av diverse adferdspsykologer, men der man må gi opp og si at hunden er håpløs?

Jeg har selv vært borti en rødsone hund, når hun kom inn i sonen sin er det ikke en matbit i verden som kan avlede. Da gjalt det å vente henne ut uansett hvor lang tid det tok.

Etter noen gangers rep ble den situasjonen bra, men nye situasjoner kunne være like ille. Og det kunne være helt dagligdagse situasjoner som ble panikkartet, helt uten forvarsel. Hun knakk tenner, kloret seg til blods om det skjedde noe når ingen var i nærheten. Hun måtte inn i veggen måvite. Heldigvis skjedde dette unntaksvis, men tenk så fint om hun hadde sluppet å være så redd.

Hadde elsket å ha en Cæcar i nærheten med tispa mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...